باسمه تعالی

چندی پیش که مقاله‌ای با عنوان «واگذاری ابتکار مذاکرات به گلوبالیست‌ها» نوشته بودم، یکی از کانالها چنین نوشته بود که «حمایت کانال مشکوک زادالمسافر از دیدار ترامپ وروحانی.... سایت این کانال توسط سربازان گمنام امام زمان عج فیلتر شده»

شخصاً هیچ‌گاه از دیدار ترامپ و فریدون حمایت نکرده‌ام، و بعید میدانم خود ترامپ هم مایل به چنین کاری باشد. چون وابستگی‌های فریدون برای همه خیلی روشن است، و او کسی نیست که ملی‌گرایان آمریکا بتوانند روی همکاری بلند مدت با او حساب کنند. خود ترامپ هم تمایل خود برای دیدار با آقای خامنه‌ای و مذاکره با او را اعلام کرده است. حرفم در آن مقاله این بود که اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود، بهتر است بین آقای خامنه‌ای و ترامپ، و بصورت علنی و شفاف، باشد. مذاکره از طریق دولتهای گلوبالیستی، مثل فرانسه، چیزی نیست جز قبول ولایت آن‌ها بر ایران.

۳ روز پیش نیز در مقاله دیگری با عنوان «امضای قرارداد همکاری‌های استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین» نوشته بودم که ظاهراً ایران راه آینده خود برای پیوستن به جبهه گلوبالیسم را انتخاب کرده است.

بنیامین فولفورد روایت دیگری از این داستان دارد، که مثل همه اخبار دیگر او قابل راستی‌آزمایی نیست. اما ذکر این مطلب از جهانی مفید است و ممکن است در تحلیل اخبار تکمیلی آینده کمک کند.

فولفورد ادعا میکند که خبری را از منبعی در پنتاگون شنیده که مذاکرات تیم ارسالی از طرف ایران با آمریکا در جریان است، و آخرین مطلبی که هنوز روی آن توافق حاصل نشده، آینده اسرائیل است.[1] شخصاً احتمال میدهم اگر چنین خبری درست باشد، ظریف در جریان این مذاکرات نباشد، و دو مذاکره با دو طرف بطور مستقل از همدیگر انجام شود.

پایان پروژه اسرائیل

۷ سال پیش در مقاله‌ای با عنوان «صدای طبل های جنگ» درباره هدف اصلی تشکیل اسرائیل نوشته بودم.[2] درباره بحث پایان تاریخ مصرف اسرائیل نیز قبلاً در مقاله‌ای با عنوان «آیا ملی‌گرایان آمریکا صهیونیست هستند؟» توضیحات خوبی را آورده‌ام.[5,4] ماموریت اصلی نتانیاهو در سالهای اخیر این بود که اولاً سرنگونی نظام ایران را به نتیجه برساند، و دوماً معبد سوم را برپا کند. ظاهراً هرچه زمان بیشتر جلو می‌رود، عدم امکان رسیدن به این اهداف روشن‌تر میشود. یکی از دلایل اصلی این قضیه این است که در دوره معاصر اطلاع‌رسانی بهتری صورت میگیرد، و مردم کشورهای اسلامی برای مقابله با این توطئه آماده‌تر میشوند.

آخرین تاریخی که برای برپایی معبد سوم مشخص شد، ۱۱ آگوست بود. اما نتانیاهو نتوانست در این تاریخ کاری بکند. حتی ساخت این معبد در ایام Rosh Hashanah در پایان سپتامبر نیز عملی به نظر نمیرسد.

بنابراین اسرائیل فلسفه وجودی خود را از دست داده است. به علاوه کشورهای زیادی در دنیا هستند که کینه‌های فراوانی از اسرائیل به دل دارند. درباره نقش اسرائیل در فاجعه رخ‌داده برای رآکتورهای هسته‌ای فوکوشیما در لینک [3] توضیح داده‌ام.

آمریکای ملی‌گرای کنونی هم از این مسأله مستثنی نیست، و خود آن‌ها هم دنبال جمع‌آوری صهیونیست‌های موجود در این کشور هستند. منتهی نحوه بازی سیاسی آن‌ها خیلی پیچیده‌تر از بقیه است و برای تحلیل آن باید خیلی دقیق بود.[5]

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

حدود یک سال قبل از اینکه آمریکا اقدام به انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس بکند، روسیه همین اقدام را کرد و هیچکدام از کشورهای اسلامی و حتی ایران، به این کار اعتراض نکردند. بنابراین آمریکا نگران عکس‌العمل کشورهای اسلامی نبود. شاید چنین تصور شود که آمریکا در دفاع از صهیونیسم و تثبیت سلطه آن‌ها بر بیت‌المقدس اقدام به این کار کرده؛ در حالی که روسیه و آمریکا، که هر کدام بخشی از مسیحیت را نمایندگی میکنند، نسبت به اداره این شهر ادعا دارند، و دنبال تثبیت جای پای خود در آن هستند. آن‌ها برای منافع صهیونیسم خرج نمیکنند، بلکه دنبال منافع آینده خودشان هستند.

بقیه اقدام‌های ترامپ، مانند به رسمیت شناختن مالکیت جولان توسط اسرائیل، در همین راستا است. اولاً ترجیح آن‌ها این است که از جیب خودشان خرج نکنند. جولان متعلق به سوریه است و آمریکا برای به رسمیت شناختن الحاق جولان به اسرائیل نیازی به هزینه کردن ندارد. دوماً زمانی که دولت صهیونیستی فروپاشید و با یک دولت مسیحی تحت کنترل آن‌ها جایگزین شد، به نفع آن‌ها خواهد بود که قبلاً ادعای بر جولان را تثبیت کرده باشند.

در زمینه داخلی نیز ظاهر و باطن اقدام‌های ملی‌گرایان خیلی با هم متفاوت است. به عنوان نمونه زمانی که نمایندگان مسلمان دموکرات کنگره آمریکا، تلاش کردند غیر قانونی بودن تحریم اسرائیل را لغو کنند، ترامپ نتانیاهو را تشویق کرد تا ورود این نمایندگان را به اسرائیل ممنوع کند. نتانیاهو هم گول خورد و چنین کرد. نتیجه این شد که احزاب آمریکا به این اجماع رسیدند که تحریم ورود نمایندگان کنگره به اسرائیل یک توهین به کل آمریکا است، و بنابراین هیچ لایحه کمک نظامی و مالی به اسرائیل، از این به بعد در کنگره تصویب نخواهد شد. ترامپ با این ترفند عملاً کاری کرد که در جنگ بعدی اسرائیل، بتواند از ورود به جنگ طفره برود، و مسئولیت کمک نکردن به اسرائیل را به گردن دموکراتها بیاندازد.

مذاکرات بر سر آینده اسرائیل

قبلاً درباره اینکه با حذف تدریجی شیطان‌پرستی در آمریکا، و بازگشت مسیحیت به این کشور، شرایط دوباره به شرایط دوران جنگهای صلیبی برخواهد گشت، نوشته بودم. خبرهایی درباره انجام مذاکرات درباره سیستم حکومتی جایگزین اسرائیل، و نحوه تقسیم آن بین مسلمین و مسیحی‌ها، شنیده میشود. اما واقعیت این است که چنین مطلب مهمی را نمیشود سر یک میز مذاکره حل و فصل کرد. بلکه احتمالاً در دهه‌های آینده بین روسیه ارتدکس و آمریکای پروتستان و کشورهای اسلامی، بر سر سهم مالکیت بیت‌المقدس و شاید استانبول، کشمکش‌هایی رخ دهد.

ادعای فولفورد این است که اگر خبر ملاقات آقای خامنه‌ای و ترامپ را شنیدید، به معنی این است که بر سر دولت جایگزین اسرائیل نیز توافق مقدماتی شده است. بهرحال باید منتظر اخبار آتی بمانیم تا دریابیم آیا واقعاً مذاکره با آمریکا سمّ مهلک است، و یا اطلاع مردم عادی از این امر برای مردم مهلک است؟

لزوم رشد درک سیاسی در ایران

ایران با چالش‌های زیادی در دهه‌های آینده روبرو است و جامعه‌ای که عوامی‌گری در آن شیوع پیدا کرده باشد، بیشتر در معرض تأثیر عملیات روانی است؛ و توان مقابله با این چالش‌ها را ندارد. متأسفانه رسانه‌های رسمی در نرساندن اخبار واقعی سیاسی دنیا به مردم، و پر کردن ذهن آن‌ها با مطالب بی‌ارزش، تعمد دارند. اگر این وضعیت ادامه یابد، ایران در برابر چالش‌های پیش‌رو با مشکل روبرو خواهد شد.

رهبران آینده ایران اگر بخواهند در آینده توان رقابت با بقیه دنیا را داشته باشند، باید از این رویه موجود عوام‌پروری فاصله بگیرند. اتلاف وقت جوانان و نوجوانان در مدارس، پشت کنکور، و در دانشگاه، و پر کردن ذهن آن‌ها با اراجیف شبکه‌های اجتماعی، و محروم کردن آن‌ها از اخبار واقعی دنیا، زمینه استعمارهای نو، و از بین رفتن توان رقابت ایران در صحنه جهانی، را فراهم میکند.

[1] Former Japanese Prime Ministers Koizumi and Nakasone in Guantanamo https://benjaminfulford.net/2019/09/02/former-japanese-prime-ministers-koizumi-and-nakasone-in-guantanamo-japanese-police-say/

[2] صدای طبل های جنگ https://shakeri.net/332/war-drums/

[3] اختلافات ژاپن و چین https://shakeri.net/382/china/

[4] آیا ملی‌گرایان آمریکا صهیونیست هستند؟ https://shakeri.net/4225

[5] آیا ملی‌گرایان مسیحی آمریکا به صهیونیسم وابسته هستند؟ https://shakeri.net/4787