باسمه تعالی

یکی از دوستان محترم فیلم زیر، که پیام آقای اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان است، را از کانال «میلیتاری پرس» فرستادند.[1] شخصاً پیام به زبان ترکی را درست نفهمیدم. اما نوشته زیر پیام چنین بود:

 

«آزادسازی برخی اراضی اشغالی را تبریک میگویم، شهادت جمعی از رزمندگان را هم به خانواده‌های داغدار تسلیت میگویم» «ما درکنار آذربایجان هستیم؛ ‎قره‌باغ جزو خاک آذربایجان است و کشته‌شدگان در این راه شهید هستند»

در اینترنت که جستجو کردم، خبرگزاری‌های دیگر هم این پیام را گزارش کرده بودند، و به نظر مربوط به حوادث اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، آقای سید مهدی قریشی، هم چنین پیام داده است:

 

«اینجانب ضمن خوشحالی از پیروزی های اخیر آذربایجان ، منطقه قره باغ را جزء لاینفک آذربایجان دانسته و اشغال آن را محکوم و تداوم جنگ را به نفع هیچ کشوری نمیدانم»

چند نکته در این رابطه قابل بیان است:

1️⃣بنا بر این است که تمام جوانب جنگ در همسایگی ایران،‌ در مراکزی مانند شورای امنیت ملی، بررسی شده و به اطلاع مقامات کشوری و استانی برسد؛ تا آن‌ها هم از جزئیات باخبر شده، و بر خلاف منافع ملی عمل نکنند.

اما ظاهراً این روال دیگر در ایران برقرار نیست. چون یکی به مقامات ارمنستان پیام تبریک میفرستد و دیگری از پیروزی آذربایجان ابراز خوشحالی میکند. یکی از حضور تروریست‌های تکفیری و وهابی، تسلیحات ساخته رژیم صهیونیستی، و حضور مستقیم ارتش اردوغان، و دیگر دشمنان ایران و شیعیان، در جبهه آذربایجان خبر میدهد، و دیگری برات بهشت به کشته‌شدگان آذری میدهد. یکی دیگر هم خبر از فرصت‌طلبی رژیم صهیونیستی، با ارسال پهپادهای مستقر در آذربایجان، برای شناسایی مراکز هسته‌ای ایران میدهد.

اینکه چرا مقامات ایرانی در برابر این مسأله به جمع‌بندی واحدی نرسیده‌اند،‌ سؤال برانگیز است.

2️⃣مسأله درگیری در قره‌باغ با حوادث عراق ارتباط دارد. بارها گفته‌ام که عضویت کامل و تمام‌عیار ایران در جبهه گلوبالیسم، باعث خواهد شد که درگیری قدرتهای بزرگ در زمین ایران رخ دهد، و ایران هزینه نهایی جنگ چین و آمریکا را بپردازد.

از یک طرف چین سعی دارد با راه‌انداختن جنگ بین ایران و آمریکا، رقیب خود را درگیر و تضعیف کند. از طرف دیگر آمریکا مجبور است برای جلوگیری از برهم خوردن تعادل استراتژیک بین خودش و چین، مسأله ایران را حل کند.

تخلیه سفارت آمریکا در بغداد نشان از این دارد که آمریکا برای حمله وسیع به مواضع متحدان ایران در منطقه آماده میشود. در عین حال این آمادگی ممکن است پیامی به ایران باشد، تا قبل از اینکه سطح درگیری بالا برود و غیر قابل کنترل شود، شرایط معامله را بپذیرد.

اگر ایران مجبور به درگیری با آمریکا در منطقه شود، قطعاً رقبای منطقه‌ای ایران سعی خواهند کرد که درگیری در قره‌باغ را به نحوی هدایت کنند، که به ضرر ایران تمام شود. لذا جانبداری از آذربایجان در این جنگ، حداقل در این مقطع، به نفع هیچ‌کس در ایران نیست.

در چند روز گذشته خبرهای متعددی درباره عزم اسرائیل، برای حمله پیش‌دستانه به مراکز هسته‌ای و موشکی ایران، را دیده‌ام. حتی امروز نتاینیاهو صریحاً به این مطلب اشاره کرده است.[2] ظاهراً اسرائیل قصد دارد با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی،‌ شهرهای موشکی و مراکز هسته‌ای زیرزمینی ایران را هدف قرار دهد.

هرگونه درگیری، هرچند محدود بین ایران و آمریکا، زمینه را برای فرصت‌طلبی بازیگران بین‌المللی دیگر، از جمله اسرائیل، فراهم خواهد کرد.

احتمال موفقیت حمله اسرائیل پایین است، و این کار از نظر نظامی توجیه‌پذیر نیست. اما این نکته اصلاً تعیین کننده در تصمیم نتانیاهو نیست. چون او سالها است که از طرف اربابان شیطانی خود ماموریت دارد که با راه‌اندازی جنگ با ایران، جنگ بزرگ بین مسلمین و یهودیها، را شروع کرده، و زمینه اشغال کامل خاورمیانه و محو ادیان توحیدی از این منطقه را فراهم کند. خوشبختانه تا بحال موفق نشده، و امید است که هیچ وقت موفق به این کار نشود. اما اینکه علیرغم بارها شکست در انتخابات، او را با تقلب برنده اعلام کرده‌اند، نشان از این دارد که هنوز از این برنامه ناامید نشده‌اند.

سردار سلامی اخیراً در مجلس گفته: «راههای نظامی بسته است. جنگ اساساً منتفی است».[3] اگر در هر کشور غربی یک فرمانده نظامی چنین حرفی بزند، قطعاً او را برکنار میکنند. چون اولاً اگر جنگ اساساً منتفی باشد، هیچ نیازی به فرماندهان نظامی امثال او نیست. دوماً همین اظهار نظر نشان میدهد که او صلاحیت پست خود را ندارد. زمانی که دشمن خودش صریحاً حرف از احتمال حمله پیش‌دستانه میزند، وظیفه فرمانده نظامی این است که تهدید را جدی فرض کرده، و آن را بلوف حساب نکند. فرماندهان نظامی ایران تنها فرماندهان نظامی دنیا هستند که در برابر تهدید صریح دشمن، از بسته بودن راههای نظامی حرف میزنند.

🔗[1] https://t.me/Military_Press/5610

🔗[2] Netanyahu Not Ruling Out Preemptive Strike Against Iran
https://sputniknews.com/middleeast/202009291080608977-netanyahu-not-ruling-out-preemptive-strike-against-iran/

🔗[3] https://t.me/akharinkhabar/236949

لینک دانلود کلیپ