باسمه تعالی

بررسی معاهده پیشنهادی Artemis Accord نکات فراوانی را روشن میکند. هدف این معاهده پیشنهادی این است که شرکتها و دولتهایی که در سیارات و قمرهای آن‌ها اکتشافات تحقیقاتی و اقتصادی کرده، یا معدن کاوی در سیارات دیگر میکنند، بتوانند حوزه فعالیت خود را تعیین کرده، و چارچوب قانونی برای حل اختلاف با دیگر دولتها و شرکتها تعریف کنند.[1]

شواهد زیادی میتوان ارائه کرد که نشان‌دهنده این هستند که پیشرفت‌های در عرصه فضا، باعث شده که دوران جدیدی در تمدن بشری شروع شود. دوران ارسال سفینه به فضا، با ماهواره‌برهای با سوخت مایع و جامد، در حال به پایان رسیدن بوده؛ و تحولات شگرفی در سفر به سیارات دیگر رخ داده است. احتمالاً سفر به منظومه‌های شمسی دیگر، از طریق استارگیت‌ها انجام خواهد شد. اگر برای کلمه Stargate در این وبلاگ و یا کانال تلگرام جستجو کنید، پست‌های متعددی را دراین‌باره خواهید یافت.

نکته قابل توجه این است که اکثر این اخبار، بدون هیاهو و مغشوش کردن اذهان عوام در حال رخ دادن هستند، و اهل فهم میتوانند در جریان دقیق ماوقع باشند.

زمانی که شاتل‌های فضایی آمریکا بازنشسته نشده بودند، هزینه ارسال هر کیلوگرم از تجهیزات و مواد مورد نیاز فضانوردان به مدارهای پایین زمین با این شاتلها، حدود ۱۰ هزار دلار برآورد میشد. اگر از این تکنولوژی بخواهیم برای معدن‌کاوی در سیارات دیگر و یا حتی ماه، استفاده کنیم، هزینه انتقال مواد معدنی به زمین بقدری بالاتر از ارزش خود آن مواد خواهد بود، که اکتشافات معدنی در سیارات دیگر را غیراقتصادی کند.

طبعا وقتی فعالیت معدن‌کاوی در سیارات دیگر، و بحث درباره بسترسازی قانونی برای حل اختلافات این زمینه فعالیت، را شاهد هستیم، می‌شود نتیجه گرفت که راه و تکنولوژی دیگری برای این منظور توسعه داده شده، که این فعالیت را اقتصادی میکند.

تاسیس نیروی فضایی آمریکا، درواقع اقدامی برای خارج کردن بعضی تکنولوژی‌ها از رده بندی محرمانه بود، تا زمینه این تحول بزرگ ایجاد شود. هر چند برنامه نیروی فضایی، بدور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای، در حال پیشرفت است، بسیاری از اخبار مربوط به‌ آن در دسترس عموم هست.

فیلم زیر تبلیغ استخدام نیروی فضایی است، که در یوتیوب پخش شده است. این آگهی استخدام بوضوح میگوید «شاید هدف بودن شما در این سیاره این باشد که سرنوشت خود را در سیارات دیگر جستجو کنید».

این حرف فقط یک شگرد جلب نظر جوانان برای پیوستن به نیروهای نظامی نیست؛ و خبر از یک تحول میدهد.

🔸[1] ONE SMALL STEP: Trump White House ‘drafting legal blueprint for moon mining’ as part of new deal called Artemis Accords
https://www.the-sun.com/news/789416/trump-white-house-moon-mining-artemis-accords/

لینک دانلود کلیپ