باسمه تعالی

🔹چین با‌عرضه اینترنت 5G سعی دارد سلطه کامل بر خود بر جریان اطلاعات، و کنترل جوامع و اذهان مردم دنیا،  را کامل کند. این مطلب آمریکا را نگران کرده، و این کشور را به مقابله جدی واداشته است.

🔹برنامه سازمان DIA یا Defense Intelligence Agency، این است که با ارسال تعداد زیادی ماهواره به مدار خیلی نزدیک به زمین، ماتریسی از این ماهواره‌ها درست کند. به این ترتیب در هر نقطه از زمین که باشید، با تعدادی از این ماهواره‌ها میتوانید تماس برقرار کنید.

🔹فرکانس کار این ماهواره‌ها در همان طیف فرکانس 5G است؛ اما ادعای آمریکایی‌ها این است که خطر آلودگی الکترومغناطیس، و تضعیف سیستم ایمنی بدن از این طریق خیلی کم است.

🔹ارسال امواج شبکه 5G از طریق دکل‌هایی است که در مناطق شهری نصب میشوند؛ و هرچه به این دکل‌ها نزدیک‌تر باشیم، تاثیرپذیری از آن‌ها بیشتر است. اما اگر این امواج از ماهواره فرستاده شوند، همه مردم به یک نسبت، و به مقدار کم تحت تأثیر آن خواهند بود.

🔹البته این ادعا باید راستی‌آزمایی شود.

🔹سازمان DIA این طرح را تحت عنوان Starlink به شرکت Spacex برای اجرا داده است. البته این به این معنی نیست که Elon Musk جزء ملی‌گرایان است؛ بلکه ظاهراً هیچ راهی جز همکاری ندارد. احتمالاً اگر شرکتهای خود را واگذار نمیکرد، راهی جز ورشکستگی پیش رو نداشت.

🔹شبکه Starlink قرار است با در مدار قرار دادن ۴۲ هزار ماهواره کوچک، بصورت ماتریس، همه مناطق زمین، بجز قطبین، را پوشش بدهد. احتمالاً ارائه سرویس این شبکه از همین امسال در نیمکره شمالی شروع خواهد شد. در حال حاضر برای پوشش هزینه‌ها این سرویس مجانی نیست؛ اما در سالهای آینده مجانی عرضه خواهد شد، تا مردم دنیا به استفاده از آن تشویق شوند.

🔹فیلم زیر مرحله‌ای از قرار دادن تعدادی از این ماهواره‌ها در مدار را نشان میدهد. این محموله ۶۰ تائی روز ۲۲ آوریل به فضا فرستاده شد، و در روزهای گذشته در آسمان بسیار از کشورها، از جمله ایران، قابل مشاهده بودند.

🔹دوره خدمت این سرویس چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ سال خواهد بود. پس از آن قرار است نسل بعدی اینترنت با‌عرضه «اینترنت کوانتومی» ادامه پیدا کند.

🔹تأخیر یا latency در شبکه Starlink از تأخیر ارتباط از طریق کابلهای فیبر نوری زیر دریا کمتر است. چون ارتباط بین مبداء و مقصد از طریق کوتاه‌ترین مسیر بین دو نقطه، و ارتباط ماهواره‌های میان راه با هم، انجام میشود. اما تأخیر در اینترنت کوانتومی صفر است؛ و همین مسأله امکانات فراوان جدیدی را به همراه خواهد آورد.

🔹اینترنت کوانتومی در حال حاضر توسعه داده شده، و استفاده میشود. اما به دلایلی، که در مقاله‌های بعدی توضیح خواهم داد، هنوز محرمانه نگه داشته شده است.

🔸[1] Starlink Satellite Train visible tonight, April 26, over Washington County https://www.washingtoncountyinsider.com/video-starlink-satellite-train-visible-tonight-april-26-over-washington-county-by-adam-arndt/