باسمه تعالی

مدتی است که شاهد هستم میزان اخبار واقعی در رسانه‌ها در حال کاهش است؛ و اخبار بی‌ارزش و پروپاگاندا بخش مهمی از مطالب پخش شده در رسانه‌ها را تشکیل میدهند. دلیل این مطلب را هم این میدانم که تعمد در عوامی بار آوردن مردم، در سراسر دنیا، وجود دارد و اوضاع روزبه‌روز بدتر میشود.

شاهد این ادعا اخبار مربوط به درگیری‌های هند و پاکستان است. اخبار بسیاری از نبردهای هوایی، جنگ توپخانه‌ای، حملات انتحاری و تلفات بالای ناشی از آن، و مین‌گذاری جاده‌ها در کشمیر در مسیر سربازان هندی، پخش شده است. هر دو سوی درگیری اینترنت را قطع کرده‌اند، تا تسلط رسانه‌ای خود بر روایت اوضاع، یا narrative، را از دست ندهند. این اخبار، علیرغم اینکه از طریق توئیتر و بقیه شبکه‌های اجتماعی قابل دنبال کردن هستند، کمتر کسی آنها را دنبال میکند. امروز که رسانه‌های ایرانی را نگاه کردم، هیچ اشاره‌ای به این وقایع در آنها نیافتم.

به همین دلیل بر خودم لازم دیدم که سهمی در اطلاع‌رسانی اخبار واقعی داشته باشم. ولی مشکل در اینجا است که حجم اطلاعات واقعی به‌قدری زیاد است که تشریح و انعکاس همه آن‌ها کار یک نفر نیست. هیچ‌کس دیگری هم ظاهراً رغبت به مطالعه و گزارش آن‌ها نشان نمیدهد. بنابراین مجبورم فقط به ارائه خلاصه‌ای از اخبار بسنده کنم.

روز شنبه QAnon طی چندین پست خبر از این داد که مدارک FISA به زودی از رده‌‌بندی محرمانه خارج خواهد شد. رئیس سیستم قضایی، که او را Attorney General یا وکیل‌الرعایا، یا بصورت مخفف AG، خطاب میکنند، رسیدگی به پرونده بنیاد کلینتون را به بازرسی به نام Huber واگذار کرده است. گزارش این فرد نیز بعد از مدارک FISA منتشر خواهد شد. به این ترتیب با انتشار مدارک جرم کلینتون‌ها، مقدمه محاکمه و اعدام بسیاری از سران جناح چپ و Deep State فراهم خواهد آمد.

روز ۵ ژانویه Q عکس یک ساعت، که روی 3:14 تنظیم شده بود، را منتشر کرد. در آن زمان کمتر کسی متوجه منظور او شد. ظاهراً منظورش این بود که زمان اتفاق مذکور روز ۱۴ مارس برنامه‌ریزی شده است. روز شنبه او با انتشار عکس ساعتی که 18 دقیقه به 4 را نشان میداد، تلویحا عوض نشدن این برنامه را تأیید کرد. ۱۷ سپتامبر گذشته، ترامپ دستور خارج شدن این مدارک از رده‌بندی محرمانه را صادر کرده بود، اما چنین گفته شد که مخالفت کشورهای دیگر باعث عقب انداختن این امر بود. Q چنین ادعا میکند که همه این فعل و انفعالات جزء تاکتیک طراحی شده اولیه آن‌ها بود تا رقیب را بازی بدهند.

اگر در دانستن جزئیات این مدارک، که دو هفته آینده منتشر خواهد شد، عجله دارید، میتوانید پستهای روز شنبه Q را دنبال کنید. در این پستها به زبان رمز، آنقدر مطالب گفته شده، که تشریح همه آن‌ها یک کتاب میشود. شخصاً وقت اینکه شرح کاملی بر‌ آن بنویسم را ندارم. اما بطور خلاصه چند نکته را عرض میکنم:

اتحادیه سازمان‌های اطلاعاتی Five Eyes یا به اصطلاح پنج چشم، که متشکل از آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا است، برای اشتراک اطلاعات بین این کشورها است. اما عوامل Deep State هنگام تنظیم قراردادهای فیمابین کاری کرده‌اند که بتوانند از ساختار این اتحادیه برای منافع خود استفاده کنند.

به عنوان نمونه جاسوسی از شهروندان آمریکا در داخل آمریکا، بدون حکم دادگاه ممنوع است. اما اگر یکی از کشورهای اتحادیه این جاسوسی را انجام دهد و اطلاعات آن را در اختیار Deep State بگذارد، این محدودیت رفع میشود. بنابراین نقش عمده این اتحادیه، انجام کارهایی بوده که از نظر قانونی سازمان‌های اطلاعاتی خود آن کشور در انجام آن محدودیت قانونی دارند.

نمونه دیگر این است که مقامات ارشد سابق میتوانند Security Clearance، و یا حق دسترسی به اطلاعات، خود را حفظ کنند. اگر این افراد در آمریکا تقاضای دسترسی به اطلاعات سری کنند، این دسترسی ثبت میشود. اما اگر همین افراد به مثلاً نیوزیلند بروند و از آنجا بخواهند به همان مدارک طبقه‌بندی شده دست بیابند، چنین چیزی ثبت رسمی نمیشود. بنابراین شاهد هستیم هر از چند گاهی مثلاً اوباما برای سخنرانی به نیوزیلند می‌رود؛ از آنجا به بعضی اطلاعات دسترسی پیدا میکند و بدون اینکه جایی ثبت شده باشد، به هرکس که دلش بخواهد میدهد و یا میفروشد. Q تلویحا به این مطلب اشاره کرده که قلع و قمع ماموران اطلاعاتی آمریکا در چین، حاصل چنین سوءاستفاده‌هایی بوده است. ملی‌گرایان با کار اطلاعاتی در چند سال اخیر توانسته‌اند مدارک بعضی از این خیانتها را پیدا کنند. همین مدارک برای اعدام بسیاری از سران گلوبالیست کافی است.

یکی از نکات بسیار جالب توجه دوران معاصر این است که بسیاری از آنچه که فرض می‌شود محرمانه و غیر قابل دسترس است، در‌واقع در دسترس همه هست؛ و اگر کسی واقعاً اهل این باشد که واقعیت را پیدا کند، به راحتی میتواند بسیاری از مطالب را بیابد. اما علیرغم این همه اطلاعات و سهولت دستیابی به آن، کمتر کسی دنبال چنین اطلاعاتی میرود.

نکته دیگر که قابل مطالعه و بررسی موشکافانه است، نحوه برنامه‌ریزی دقیق نظامی برای این عملیات است. هرچند طبیعت هر عملیات نظامی است که همه چیز مطابق برنامه پیش نرود، استفاده از تئوری بازی و درک بالا از مفهوم زمان، و احتمالا دانش‌هایی که در این زمینه استفاده میشود و من از خبر ندارم، باعث شده که بتوانند با دقت بسیار عالی، عملیاتی را در یک بازه زمانی بالای یک سال طراحی و اجرا کنند.

[1] https://qanon.pub

[2] https://qmap.pub