باسمه تعالی

خبرهای موثق و قابل توجه علمی، فنی، سیاسی و فرهنگی در دنیا بسیار زیاد یافت میشود. اما دلیل اینکه رسانه‌ها آن‌ها را منعکس نمیکنند، این است که عوامی‌گری در مردم کل دنیا رواج دارد؛ و سلیقه این مخاطبان عوام، چیزهای عجیب و غریب و هیجانی و احساساتی را پسند میکند. رسانه‌ها در نهایت برای جلب مخاطبین مجبور هستند که مطابق سلیقه مردم خبرها را تنظیم کنند. یکی از داستان‌هایی که اخیراً مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، درباره Reptilian Humanoids، و یا انسان‌های خزنده، است.

این مطلب را چند بار تجربه کرده‌ام که مثلاً چندین سال پیش درباره موضوعی، دقیق و ساده و بدون اغراق، نوشته‌ام، و حتی صدنفر هم آن را نخواندند. اما پس از چند سال نسخه غیر دقیق همان مطلب را دیگری، با اغراق و خالی‌بندی قاطی میکند و دهها هزار بار مشاهده می‌شود؛ و حتی دوستان آن را به عنوان یک خبر علمی جدید به خودم فوروارد میکنند.

نکته دیگر این است که در دوره معاصر تعداد افراد خیلی تحصیل‌کرده و باسواد بیکار و گرسنه، زیاد است. آن‌ها هم برای اینکه به نان و نامی برسند، از عوامی‌گری مردم و اشتهای آن‌ها برای مطالب هیجانی و احساساتی سوءاستفاده میکنند. همین موضوع باعث شده که سیلی از مطالب شبه‌علمی به راه بیافتد. قبلاً در یک مقاله دیگر با عنوان «بررسی همه داستانهای عالم در یک مقاله» دراین باره توضیح مفصلی داده بودم. [1]

درباره انسان‌های خزنده

چنین شایع است که از دهها هزار سال پیش نسلی از خزندگان باهوش وجود داشتند که نیاز به این داشتند که انسان‌ها را به بردگی بگیرند تا برای آن‌ها کار کنند. آن‌ها یک سری موجودات هیبرید واسطه، با ترکیب ژنتیک خزنده و انسان، درست کردند؛ تا در بین انسان‌ها بیایند و طبقه رهبران سیاسی و مذهبی جوامع را تشکیل دهند؛ و انسان‌ها را برده خزندگان کنند. این خزندگان شبه‌انسان توان تغییر شکل، یا Shape-shift، دارند. اما بعضی وقتها، بخاطر طبیعت خزنده و خون‌سرد بودن، مسخ یا فریز می‌شوند و یا به شکل اصلی خود درمی‌آیند. به همین دلیل افرادی هستند که با دقت فراوان، تمام فیلم‌های مربوط به رهبران سیاسی و سلبریتی‌ها را، فریم به فریم، نگاه میکنند تا پیدا کنند که آیا زبان آن‌ها مثل مارمولک درمی‌آید و یا چشم‌شان مثل چشم گربه باز و بسته می‌شود. بعد یافته‌های خود را به عنوان سند خزنده بودن این افراد در اینترنت میگذارند؛ و هرکدام از این فیلم‌ها میلیون‌ها بار دیده میشوند. شخصاً چند وقت پیش مطلبی را دیدم که سعی داشت اثبات کند که همان خزنده‌ای که به شکل جان‌ اف‌ کندی درآمده بود و نقش او را بازی میکرد، پس از صحنه‌سازی ترور، به شکل کارتر درآمد و از آن پس نقش او را به عهده دارد.

آنقدر درباره انسان‌های خزنده مطلب و کتاب پیدا می‌شود که میتوانید تمام عمر خود را صرف تحقیق در این زمینه شبه‌علمی کنید و به آخر آن نرسید. حتی مقالات شبه‌علمی درباره تفاوت‌های ژنتیک انسان با هیبرید انسان و Annunaki نیز نوشته شده است. قطعاً در یک مقاله مختصر نمیشود وسعت و عمق این زمینه را شرح داد.

نقش داروهای روانگردان

شخصاً تا بحال فیلمی که به قطع و یقین ثابت کند که یک نفر برای چند لحظه به شکل مارمولک درمی‌آید و زبان مارمولکی خود را بیرون می‌آورد، ندیده‌ام. اما برای مسخ و یا فریز شدن آدمها، توجیهات قابل قبولی می‌شود ارائه کرد.

قبلاً در همین وبلاگ در مقاله‌ای با عنوان «نقش داروهای روانگردان در خلاقیت در سیلیکون ولی» درباره وسعت مصرف داروهای مخدر و روانگردان در جوامع غربی، نوشته بودم. در جهان‌بینی غیر دینی، انسان ملقمه ای از مواد شیمیایی و هورمون‌ها است و چیزی به نام روح قابل تعریف نیست. به همین دلیل در آن جوامع، پیش‌فرض افراد این است که برای رسیدن به هر حالت روحی و یا آمادگی مغزی، باید از یک داروی خاص، استفاده کنند. مثلاً برای مشاهدات روحانی، هزاران دارو مثل Ayahuasca و یا انواع و اقسام قارچ روانگردان، وجود دارد. برای تقویت حافظه، و یا قدرت حل مسائل ریاضی، و یا تقویت هر حالت روحی، چندین دارو می‌شود یافت. موفقیت بعضی از سیاستمداران و یا مدیران ارشد و برجسته نیز مرهون ترکیب داروهایی است که آن را برای خود مخفی نگه میدارند.

اثر جانبی، و یا به اصطلاح Side-effect، استفاده افراطی از داروهای مخدر و روانگردان، این است که وقتی اثر آن‌ها تمام میشود، مغز برای مدتی کند شده و حالت فریز و مسخ در فرد پیدا میشود.

در جهان‌بینی دینی، روح و بدن انسان میتوانند روی هم تأثیر متقابل بگذارند. یعنی همانطور که می‌شود با تزریق یک دارو، فردی را عصبی و یا آرام کرد، با تلقین روحی نیز می‌شود کاری کرد که خود بدن هورمون‌هایی را ترشح کند که همان اثر داروها را داشته باشد. بنابراین در فرهنگ‌های دینی، استفاده از داروهای روانگردان به حجم و پیچیدگی جوامع غیر دینی نمیتواند برسد.

خزندگان در داستان‌های مذهبی

از قدیم‌الایام در بعضی از نسخه‌های داستان‌های مذهبی رایج در بین اقوام و ملل، چنین روایت شده بود که شیطان به شکل یک مار درآمده و حوا را تشویق کرده بود که سیبی از درخت ممنوعه بچیند. بنابراین در بسیاری از نقاشی‌ها و مجسمه‌های تاریخی، از سمبل مار به عنوان شیطان استفاده شده است. حتی بعضی از شیطان‌پرستان نیز از این سمبل استفاده میکنند. مثلاً در واتیکان، تالار بزرگی برای اجتماعات عمومی وجود دارد که مجسمه برنزی بزرگی به نام La Resurrezione در آن وجود دارد. در این مجسمه سر عیسی سر مارمولک است. اینکه چرا واتیکان عیسی را چنین تصویر کرده، را خود پاپ باید جواب بدهد. شخصاً چنین چیزی را شاهد وجود نسلی از انسان‌های خزنده، که انسان‌های دیگر را به بردگی گرفته باشند، نمیدانم. اما بسیاری از افراد هستند که چنین چیزی را باور کرده‌اند.[3]

[caption id="attachment_4324" align="aligncenter" width="750"] مجسمه برنزی La Resurrezione که عیسی (ع) با سر مارمولک در آن تجسم شده[/caption]

[caption id="attachment_4325" align="aligncenter" width="600"] سالن اجتماعات بزرگی که این مجسمه برنزی در آن قرار دارد، سر و چشمهای مار را تداعی میکند[/caption]

موجودات باهوش غیر از انسان

درک بشر از خلقت بسیار محدود است. بنا به نقل بعضی محققین حدود ۸۶٪ موجودات روی زمین و ۹۱٪ موجودات ساکن دریاها، هنوز برای بشر ناشناخته هستند.[4] حتی بعضی موجودات دریایی شناخته شده، مثل اختاپوس، میتوانند آزمایش‌های هوش را بهتر از میمون‌ها حل کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که در آینده نسلی از موجودات خیلی باهوش دیگر، که صاحب تکنولوژی‌های پیشرفته هم باشند، در زیر دریا و یا اعماق زمین، پیدا نشوند. آیه ۳۸ سوره انعام نیز موجودات دیگر را امت‌هایی مثل انسان معرفی کرده،‌که احتمالاً هر کدام در حد خودشان ثواب و عقاب اخروی دارند:

وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُم

بنابراین نمیشود اصل وجود موجودات خیلی باهوش و صاحب تکنولوژی، مثلا از جنس خزنده، را بطور فلسفی منتفی دانست. اما این تصور که چنین موجوداتی بتوانند طبقه رهبری جوامع بشری را تصرف کنند و انسان‌ها را به بردگی بکشند، درست نیست. چون اگر چنین چیزی واقعی بود، باید در قرآن به عنوان وحی الهی، و احادیث معصومین، به آن اشاره میشد. از شواهد تاریخی، مانند مجسمه‌های مصری با سر خزنده، نیز نمیتوان با قطعیت نتیجه‌گیری کرد که اشاره به وجود نسل انسان‌های خزنده دارد. در تاریخ نمونه‌های زیادی را می‌شود یافت که انسان‌ها از کلاه‌خود و یا ماسک سر حیوانات برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود استفاده کرده‌اند.

آیا این موجودات فضایی هستند؟

اگر به فرض موجوداتی هوشمند و صاحب تکنولوژی به غیر از انسان یافت شوند، به راحتی نمیشود نتیجه گرفت که این موجودات فضایی، یا به اصطلاح Extraterrestrial، هستند. عوامل بسیار فراوانی، مانند ترکیب و فشار جو، میزان جاذبه، و یا طول سال و روز، وجود دارند که کار تطبیق با محیط زیست جدید را سخت میکنند. بنابراین سفرهای فضایی بین کرات به سادگی آنچه تصور میشود نیست. به علاوه هیچ شاهدی بر فضایی بودن هیچ موجودی تا بحال بدست نیامده، که قابل راستی‌آزمایی باشد.

اخیراً شایعات فراوانی، به نقل از کسانی که در پروژه‌های فوق سری شرکت داشته‌اند، نقل شده؛ که در آن‌ها ادعا شده که موجوداتی غیر از انسان را دیده‌اند، که تکنولوژی‌های خیلی پیشرفته‌ای را به آدمها آموزش داده‌اند. اصل این مطلب هنوز قابل راستی‌آزمایی نیست؛ اما به فرض که چنین چیزی درست باشد، هنوز نمیشود نتیجه گرفت که چنین موجوداتی از خارج از زمین آمده‌اند.

[1] بررسی همه داستانهای عالم در یک مقاله https://shakeri.net/2836

[2] نقش داروهای روانگردان در خلاقیت در سیلیکون ولی https://shakeri.net/1614

[3] Evidence Suggesting David Icke Is Actually Right About Reptilians https://www.collective-evolution.com/2018/06/10/evidence-suggesting-david-icke-is-actually-right-about-reptilians/

[4] The sorry state of Earth's species, in numbers https://phys.org/news/2018-03-state-earth-species_1.html