باسمه تعالی

این روزها رسانه‌های دنیا درباره جمال خاشقجی و ماجرای قتل او حرفهای زیادی زده‌اند که تکرار همه آن‌ها موجب اطاله متن میشود. اما کمتر کسی جواب دو سئوال را داده است: آیا خاشقجی کسی بود که محمد بن‌سلمان نیاز به ترور او داشته باشد؟ و آیا راه بهتری برای قتل او وجود نداشت که مجبور شوند او را در سفارت، توسط یک تیم ۱۵ نفره از بالاترین رده‌های امنیتی و نظامی، بکشند؟

جواب این سئوالها واضحا بر این نکته تأکید دارند که حقیقت ماجرا نباید به سادگی تصویری باشد که در رسانه‌ها پیدا میشود.

در مقاله‌های پیش درباره اختلاف دو جناح چپ و ملی‌گرای آمریکا، زیاد مطلب نوشته‌ام. جناح ملی‌گرا توانسته که عوامل Deep State را شناسایی کرده، مدارک لازم برای دستگیری آن‌ها را بدست آورد، و قدم به قدم مراحل دستگیری وحذف کامل آن‌ها از صحنه سیاسی را پیش ببرد. جناح چپ و گلوبالیستهای پشتیبان آن‌ها، که در حال واگذار کردن بازی هستند، به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا یا حریف را زمین بزنند و یا حداقل سرعت او را کم کنند تا فرصت تدبیر و چاره‌اندیشی داشته باشند. در همین هفته‌های گذشته چندین ترفند را امتحان کردند:

  • با حمله موشکی فرانسه به سوریه و هدف قرار دادن هواپیمای IL-20 روسی توسط آنها، امید تلافی روسها را داشتند؛ تا با این حربه پای ناتو به جنگ سوریه باز شود و تا مدتی همه دنیا سرگرم این ماجرا باشد. شروع جنگ جهانی و کشیده شدن پای آمریکا به آن، به معنی از دست رفتن پایگاه اجتماعی ترامپ و فراهم شدن زمینه رأی عدم اعتماد و برکناری او است.
  • گلوبالیستها تلاش فراوانی دارند که اوکراین را به میدان جنگ جهانی تبدیل کنند و با طرح حمله دولت اوکراین به مناطق استقلال‌طلب شرقی، روسیه را به عکس‌العمل وادارند.
  • گلوبالیستها سعی کردند بین کلیساهای ارتدوکس روسیه و استانبول اختلاف ایجاد کنند و کلیسای اوکراین را مستقل کنند؛ و این مطلب با شدیدترین واکنش رهبران کلیسای روسی روبرو شد و آنها در یک قدمی اعلان جهاد مقدس بر علیه اوکراین هستند.
  • بازمانده‌های Deep State در نیروی دریایی آمریکا تلاش کردند چین را تحریک به شروع جنگ در دریای جنوبی کنند، تا شروع جنگ تمرکز تیم ترامپ را از مسائل داخلی به خارج ببرد.
  • از روز چهارشنبه ۱۰ اکتبر با فروش لحظه‌ای حجم عظیمی از سهام، چند بار سعی کردند بازار سهام را دچار تنش کنند؛ تا شوک وارد شده به فروپاشی آن منجر شود. روز چهارشنبه اکثر بازارهای مالی سقوط کرد و روز پنج شنبه ساعت 2:43 بعد از ظهر به وقت نیویورک بزرگترین حجم فروش لحظه‌ای سهام تاریخ رخ داد که شاخص Dow Jones را ، که روز قبل ۸۰۰ شماره پایین آمده بود، ۶۰۰ شماره دیگر تنزل داد. در این روزها از بین ۹۴ شاخص سهام مطرح جهانی، ۷۹ تای آنها منفی بودند و ۶ هزار میلیارد دلار ارزش سهام و اوراق قرضه آنها کاهش پیدا کرد. اما هم دولت آمریکا و هم چین و بقیه دنیا تلاش فراوانی میکنند که بحران را مدیریت کنند و جلوی سقوط کامل، حداقل در این برهه زمانی، را بگیرند. اما آنطور که مشخص شده، جلوی فروپاشی بازار سهام را برای مدت طولانی نمیتوانند بگیرند.[1]
  • روش دیگری که بکار برده شد این است که اوضاع عربستان را به هم بریزند. تنش سیاسی و جنگ قدرت در عربستان، قطعاً روی قیمت نفت اثر دارد و بالارفتن قیمت نفت به معنی رکود اقتصادی شدید برای اکثر کشورهای دنیا است. این اتفاق فروپاشی اقتصادی آمریکا و بی‌ارزش شدن دلار را تضمین، جامعه آمریکا را ناراضی، و با تغییر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای ۶ نوامبر، زمینه حذف تیم ترامپ را فراهم میکند.

جمال خاشقجی یکی از سیاسیون وابسته به رژیم سعودی و از خانواده‌های مطرح و متمول این کشور بود. حتی خود او به پای خود برای امضای طلاق‌نامه داخل سفارت رفته بود؛ اقدامی که هیچ مخالف سیاسی جدی جرأت آن را ندارد. به علاوه گروه‌های آدمکش زیادی را در استانبول می‌شود استخدام کرد که یک فرد بدون محافظ را با قیمت‌های خیلی پایین بکشند؛ و این کار احتیاج به تیم ۱۵ نفره از بزرگان امنیتی و نظامی نداشت.

نقش امارات عربی متحده

در حالی که محمد بن سلمان با جناح راست آمریکا اتحاد برقرار کرده و کمک‌های فراوانی به ترامپ کرده تا بتواند بر مشکلات فایق آید، محمد بن زاید به جناح چپ و گلوبالیستهای تحت کنترل ملکه انگلیس تمایل دارد. نشانه‌ این ادعا این است که امارات اجازه استقرار اعضای شرکت The Academi در این کشور را داده است.[2] این شرکت در‌واقع همان شرکت بلک واتر است که نام خود را تغییر داده است و در امارات تحت مدیریت Lawrence Sanchez اداره میشود. بسیاری از اعضای سازمان های CIA و FBI که از ترس جان خود از آمریکا فرار کرده‌اند، به این شرکت پیوسته‌اند و امارات به کمک آن‌ها یک شبکه ترور و جاسوسی در تمام کشورهای عربی ایجاد کرده است.

سال ۲۰۱۴ یک محموله از مدارک متعلق به محمد بن سلمان در پاریس توسط اعضای بلک‌واتر دزدیده می‌شود و برآورد کارشناسان این بود که این عملیات بدون داشتن اطلاعات دقیق از محتوای محموله و زمان حمل آن‌ها ممکن نبود.[3] از همان زمان بن‌سلمان متوجه خطر ارتباط اعضای خانواده سلطنتی با جناح چپ شد. سال گذشته محمد بن سلمان دستور بازداشت تعدادی از شاهزاده‌های سعودی را، که با جناح چپ آمریکا و اعضای بلک‌واتر ارتباط داشتند، صادر کرد. البته این ماجرا جزئیات خیلی بیشتری داشت[4]، اما اصل قضیه در درجه اول این بود که برقراری اتحاد با ملی‌گراهای آمریکا، با وجود این همه شاهزاده‌های وابسته به چپ عملی نبود و این افراد با ایجاد تسهیلات مالی برای عوامل سیا و بلک‌واتر، دردسر ساز بودند.

محمد بن زاید با فروش بزرگترین سامانه فروش آنلاین خاورمیانه به Jeff Bezos، صاحب شرکت آمازون، در‌واقع بخش مهمی از اطلاعات گردش‌های مالی خاورمیانه را در اختیار CIA‌ گذاشت.[5] چون آمازون همان شرکتی است که زیرساختهای ابری موردنیاز CIA را در اختیار این سازمان گذاشته است.[6] رسانه Washington Post، که خبر کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را پخش کرد، نیز متعلق به Bezos است.[7]

جدا از تفاوت اتحادهای سیاسی محمدبن‌سلمان و محمدبن‌زاید، رقابت کشورهای عربی را نیز باید لحاظ کرد. بن‌سلمان قصد دارد چهره‌ای متجدد و پیش‌رو از عربستان ارائه کند؛ البته درک او از تجدد بسیار کوتاه‌بینانه است و او تصور میکند که با برگزاری مسابقات شطرنج و پوکر و یا اجازه رانندگی بانوان، می‌شود پیشرفته شد.[8] اما رقبای منطقه‌ای عربستان، مانند امارات و قطر، همین تلاش ناشیانه برای مدرنیزه کردن عربستان را مقدمه رکود خود می‌بینند و لذا تلاش دارند که محمد بن‌سلمان را ساقط و این کشور را دچار هرج‌ومرج کنند.

دو هواپیمای ادعایی که به استانبول رفتند، در‌واقع هواپیماهای متعلق به‌ شرکت آکادمی و حامل اعضای آن بودند؛ و ارسال آن‌ها پس از دیدار محمدبن زاید با Sanchez رئیس آکادمی صورت گرفته است. پس از صحنه‌سازی قتل، یکی از این دو هواپیما به قاهره رفته و دیگری به دوبی برگشته است.

بنابراین واضحا دست عوامل جناح چپ در وارد کردن این اتهام به عربستان مشهود است.

نقش روسیه

در مقالات متعدد قبلی درباره تاریخ روابط روسیه با ملی‌گرایان آمریکایی، از زمان جنگهای داخلی ۱۸۶۱، تا دوران معاصر توضیح داده‌ام. گلوبالیستها و علی‌الخصوص واتیکان، احیای امپراطوری روم شرقی و کلیسای ارتدکس را تهدید حیاتی برای خود تلقی میکنند و تا کنون بارها حمله اتمی پیش‌دستانه به روسیه و قتل پوتین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.[9] دراین باره قبلاً نیز توضیح داده‌ام که یکی از سناریوهای محتمل جنگ جهانی بعدی، حمله مشترک ملی‌گراهای آمریکا و روسیه به انگلیس، برای قتل ملکه و از بین بردن مرکز شبکه‌های مخفی تحت مدیریت او است.

پوتین تلاش زیادی برای حفظ ترامپ و ملی‌گراها کرده و شکست او را خسارت خود می‌بیند. البته روسیه نمیتواند روی موفقیت ترامپ خیلی خوش‌بین باشد و همیشه Plan B خود را آماده نگه می‌دارد. رزمایش همزمان واحدهای هسته‌ای روسیه به نام Fire Frenzy که ۳ روز پیش انجام شد، نشان از این مطلب دارد.[10] روسیه از آن جهت که طرح گلوبالیست‌ها برای ضربه زدن به عربستان و اغتشاش در این کشور را در نهایت به ضرر خود می‌بیند، از هیچ تلاشی برای جلوگیری از این امر دریغ نمیکند. یکی از بندهای توافق امنیتی سال گذشته روسیه و عربستان در قرارداد فروش S-400 به عربستان، تعهد روسیه به دفاع از این سیستم‌ها، در زمانی که این پادشاهی تهدید حیاتی شود، بود.[11] به بهانه این توافق روسیه رزمایشی به نام Cooperation 2018 را، در Edelweiss قرقیزستان ترتیب داده و در آن ۱۶۰۰ نیروی ویژه از کشورهای همسو، مانند بلاروس و قزاقستان و تاجیکستان، که به زبان عربی آشنا هستند، را جمع کرده است. این نیروها خود را برای واکنش سریع و دخالت در عربستان، در زمانی که پادشاهی سلمان و پسرش تهدید شود، آماده میکنند.[12]

تأثیر این اتفاقات بر ایران

شخصاً براین باورم که سیاست «نه شرقی و نه غربی» بهترین استراتژی سیاسی برای ایران است. اصلاً نیازی به این نداریم که درباره بهتر بودن جناح چپ و یا ملی‌گرای آمریکا، و اینکه با کدام این جناح‌ها می‌شود اتحاد برقرار کرد، بحث کنیم. اما داشتن تصویر کلی از وقایع صحنه سیاسی بین‌المللی به ما کمک میکند که درک بهتری از رفتارهای وابستگان این جناح‌ها در داخل ایران داشته باشیم.

تمام قراردادهای بین‌المللی گلوبالیست‌های داخلی، مانند برجام، در‌واقع توافق با دیگر گلوبالیستهای اروپایی و آمریکایی بود. پس از عوض شدن دولت در آمریکا و خروج این کشور از توافق برجام، آن‌ها هنوز در شوک به سر می‌برند و به امید روزی نشسته‌اند که ترامپ ترور شده، و یا رأی عدم صلاحیت او صادر شود. اگر ترامپ بتواند قلع و قمع عوامل Deep State را نهایی کرده، گلوبالیست‌های آمریکایی را ریشه‌کن کند، گلوبالیست‌ها در اروپا نیز نمیتوانند دوام داشته باشند و به تبع آن گلوبالیست‌های داخلی ایران خود بساط خودشان را جمع کرده، صحنه سیاسی را ترک میکنند. اما اگر گلوبالیست‌ها بتوانند با ترور ترامپ، یا بردن انتخابات میان‌دوره‌ای، یا فروپاشی بازارهای سهام، و یا اغتشاش در عربستان، زمینه حذف ملی‌گرایان را فراهم کنند، عوامل داخلی آن‌ها جان تازه‌ای گرفته، و مطالبات آن‌ها چند برابر میشود.

گلوبالیستها علاوه بر کینه عمیقی که از ایران دارند،‌ و در این کینه با ملی‌گراهای آمریکا شریک هستند، دشمنی شدید با توحید دارند و تا حذف کلمه توحید از کل خاورمیانه، آرام نخواهند نشست. از بین رفتن آل سعود و بالا رفتن قیمت نفت در اثر آن، تنها زمانی میتواند به نفع ایران اسلامی باشد که گلوبالیست‌های داخلی از صحنه سیاسی کنار گذاشته شده باشند. در غیر این‌صورت این اتفاق سیگنالی برای گلوبالیستهای داخلی محسوب می‌شود تا با تمامیت‌خواهی، رقبا را از صحنه حذف کنند و همین مطلب باعث موجی از درگیری داخلی در ایران خواهد شد.

[1] Global Markets Dump $6 Trillion As "Loco" Fed & Trade Turmoil Spark Panic https://www.zerohedge.com/news/2018-10-12/global-markets-dump-6-trillion-loco-fed-trade-turmoil-spark-panic

[2] Deep Pockets, Deep Cover https://foreignpolicy.com/2017/12/21/deep-pockets-deep-cover-the-uae-is-paying-ex-cia-officers-to-build-a-spy-empire-in-the-gulf/

[3] Saudi prince's convoy attacked, robbed of $335,000 in Paris https://www.arabianbusiness.com/saudi-prince-s-convoy-attacked-robbed-of-335-000-in-paris-561644.html

[4] پشت پرده دستگیری شاهزاده‌های عربستان واقعاً چیست؟ https://shakeri.net/3335

[5] Amazon completes its acquisition of Middle Eastern e-commerce firm Souq https://techcrunch.com/2017/07/03/amazon-souq-com-completed

[6] Amazon is launching a 'Secret' cloud service for the CIA https://www.businessinsider.com/amazon-web-services-launches-secret-region-2017-11

[7] Saudi Media Casts Khashoggi Disappearance as a Conspiracy, Claims Qatar Owns Washington Post https://theintercept.com/2018/10/13/khashoggi-saudi-media/

[8] Muslim cleric deals out the deck at first-ever Saudi Arabia card tournament https://www.alaraby.co.uk/english/society/2018/4/6/saudi-arabia-hosts-first-ever-card-tournament-amid-modernisation-drive

[9] دانستید چرا جنگ جهانی سوم در چند روز گذشته رخ نداد؟ https://shakeri.net/1549

[10] WATCH: Russia tests its NUKES in large-scale drills https://www.rt.com/news/441029-nuclear-forces-exercise-russia/

[11] Russia, Saudi Arabia agree on S-400 systems’ supplies http://tass.com/defense/969620

[12] Final phase of massive CSTO military drills held in Kyrgyzstan http://tass.com/defense/1025827