باسمه تعالی

اختلافات جناح‌های سیاسی آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای در حال شدت گرفتن است و تلاش جناح چپ این است که تیم ترامپ را به رفتارهایی وادار کند که بهانه‌ای برای به اغتشاش کشیدن کشورشان شود؛ و به وسیله آن بتوان به نارضایتی عمومی دامن زد. یک نمونه از این تلاش ها خبری بود که در نیویورک‌تایمز منتشر شد. خبر این بود که جانشین دادستان کل آمریکا، Rosenstein، از دوستان Deep State خود در FBI‌ خواسته بود که میکروفن مخفی به او بدهند تا در ملاقات با ترامپ صحبتها را ضبط کند، تا بوسیله آن بشود ترامپ را، بر اساس اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی، به بهانه عدم تعادل روحی و روانی، فاقد صلاحیت مسند ریاست‌جمهوری اعلام کرد.[1] نیویورک تایمز که وابسته به جناح چپ است، عمدا یکی از مهره‌های جناح خود را سوزاند تا ترامپ مجبور به اخراج این فرد بشود و همین مطلب بهانه‌ای برای اغتشاش باشد.

گروه Public Citizen که بودجه آن توسط جورج سوروس تامین میشود،‌ تدارکات وسیعی را در ۹۰۰ شهر آمریکا آماده کرده تا حدود ۴۰۰ هزار نفر از دموکراتها را به خیابان کشیده، درگیری خیابانی را شروع کنند.[2] به همین دلیل ترامپ در اخراج Rosenstein تعلل میکند. دوشنبه هفته گذشته ترامپ دستور انتشار و غیرمحرمانه شدن بخشی از اسناد معروف به FISA در رابطه با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، را صادر کرد. این مدارک به وضوح ارتباط بعضی از مهره‌های اصلی جناح چپ را با سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نشان میدهد. به همین دلیل مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج با انتشار این پرونده‌ها شده، و عجالتا ترامپ اجازه مرور پرونده‌ها و تاخیر در انتشار آن را داده است. اما زمانی که این مدارک انتشار یابند، دستگیری و محاکمه نظامی تعداد زیادی از عوامل جناح چپ اجتناب‌ناپذیر است. افرادی در حد Rosenstein نیز، حتی اگر محاکمه نشوند، چاره‌ای جز استعفا نخواهند داشت.

انتخاب روز ۱۷ سپتامبر برای declassify کردن این مدارک، نکات ظریف دیگری نیز داشت. عدد ۱۷ معادل حرف Q در الفبای انگلیسی است و نشان از این داشت که افشاگر معروف به QAnon در بدست آوردن و افشای این مدارک نقش داشته است. انشاالله در یک پست جدا درباره پدیده QAnon باید شرح کاملی بدهم، چون در ایران چندان شناخته شده نیست. به عنوان نمونه این افشاگر در آخرین پست امروز خود چنین عبارتی را نوشته: PREPARE FOR 'SKY IS FALLING' WEEK یعنی خود را برای «هفته‌ای که اوضاع به هم بریزد» آماده کنید.

یکی از تمهیدات طرفداران ترامپ برای مقابله با تحرکات و اغتشاشات جناح چپ شروع پروژه Veritas‌ است.[3] این کلمه به معنی حقیقت است که از روی نام «الهه راستی و حقیقت در یونان» گرفته شده است. ظاهر این پروژه این است که یک حرکت خودجوش مردمی است، اما مشخصا بدون دسترسی به امکانات یک جناح سیاسی و کمک یک سیستم اطلاعاتی چنین کاری امکان‌پذیر نیست. ظاهر امر این است که آدم‌های معمولی، افراد نفوذی Deep State‌ در بدنه دولت را شناسایی میکنند که با استفاده از امکانات دولتی، برنامه‌های سیاسی جناح خود را پیش می‌برند. بعد با این افراد رفیق میشوند و پیشنهاد همکاری میدهند و همه صحبتها را با دوربین مخفی فیلم‌برداری میکنند. این فیلمها را هم در سایت خود منتشر میکنند و دیگر هیچکس نمیتواند به اخراج این افراد اعتراض کند. به این ترتیب تعداد زیادی از عوامل نفوذی Deep State‌ در حال پاکسازی شدن از دولت فدرال هستند.

درباره این پروژه از این رو نوشتم چون ایده بکارگرفته شده در آن، برای مبارزه با فساد در بدنه دستگاه‌های دولتی و اجرایی، ایده خوبی است. در شبکه های اجتماعی ایران صدها هزار نفر را میتوان یافت که هر شایعه‌ای را، بدون بررسی صحت و سقم آن، به همدیگر فوروارد میکنند. سرچشمه این شایعات معمولا کانال‌های وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی صهیونیستی و غربی هستند. باید انرژی این افراد به این سمت هدایت شود که تلاش کنند هرجا با فسادی برخورد میکنند، آن را مستند کرده، مدارک محکمه‌پسندی به دست بیاورند که قابل انکار نباشد و بعد به پخش آن اقدام کنند. در صورتی که قوه قضاییه بتواند اعتماد مردم را در اجرای عدالت بدست آورد، طبعا این اسناد باید به این قوه تحویل داده شود. اما عجالتا قوه قضائیه ایران چنین توانی ندارد و اتخاذ این روش، هرچند اشکالاتی دارد، از روش پخش شایعات سست و بی‌اساس بهتر است. به علاوه دستگاه قضایی نخواهد توانست از اجرای عدالت طفره برود.

[1] Andrew McCabe Does Not Deny NY Times Bombshell Rosenstein Report in Statement on His Memos https://www.thegatewaypundit.com/2018/09/shots-fired-andrew-mccabe-does-not-deny-ny-times-bombshell-rosenstein-report-in-statement-on-his-memos/

[2] 400,000 Americans in 900 Cities Ready to Take to Streets If President Trump Fires Rosenstein https://www.commondreams.org/news/2018/09/21/400000-americans-900-cities-ready-take-streets-if-president-trump-fires-rosenstein

[3] Project Veritas https://www.projectveritas.com/