باسمه تعالی

دوشنبه شب پس از ساعت ۲۲ شب، هواپیمای جنگ الکترونیک روسیه، از نوع il-20، هنگام فرود هدف قرار گرفت و ۱۴ سرنشین آن نیز کشته شدند. آنچه که وزارت دفاع روسیه ادعا کرد، این بود که جنگنده F16 اسرائیلی از این هواپیما به عنوان سپر انسانی استفاده کرد و پشت آن خود را مخفی کرد تا بتواند به ساحل لاذقیه نزدیک شود و اهدافی را بمباران کند. سامانه دفاعی S-200 سوریه نیز روی جت اسرائیلی قفل کردند ولی موشک اشتباها به جای جت کوچک، هواپیمای بزرگتر را هدف قرار داد.

چنین توضیحی شاید افکار عمومی در اکثر کشورها را قانع کند، اما کارشناسان نظامی چنین روایتی را قابل قبول نمیدانند.

یکی از سیستم‌هایی که روی تمام تسلیحات روسی کار گذاشته میشود، سیستم تشخیص دوست و دشمن، معروف به Identification Friend or Foe یا IFF است. شرط در اختیار گذاشتن دفاع هوایی S-200، و سایر سامانه‌های دفاع هوایی، به سوریه این بوده که چنین سیستمی همیشه فعال باشد تا شانس هدف قرار دادن هواپیماهای روسی توسط این سامانه‌های دفاعی به صفر برسد. به علاوه سامانه S-200 خطای پایینی دارد و پس از قفل شدن روی یک هدف، بعید است که هواپیمای دیگری را اشتباها هدف بگیرد. بنابراین در صحت ادعای فوق تردیدهایی وجود دارد.

در مقالات قبلی در این‌باره زیاد توضیح داده‌ام که گلوبالیست‌ها، شامل جناح چپ و Deep State آمریکا و رهبری اکثر کشورهای اروپایی، برای جلوگیری از قلع و قمع عوامل خود در آمریکا، سعی دارند شرایط جهانی را به هم بریزند تا فرصت ترامپ برای محاکمه این عوامل را از او بگیرند و پای آمریکا را به جنگی دیگر بکشند. بعضی از عوامل نفوذی Deep State‌ در مجموعه مدیریتی آمریکا نیز برای چنین طرحی تلاش میکنند.

همانطور که قبلا توضیح داده‌ام، روند محاکمه عوامل Deep State در آمریکا در حال وارد شدن به فاز نهایی است و بنابراین تلاش جناح چپ و همفکران گلوبالیست آنها برای جلوگیری از این اتفاق زیادتر شده است. روز ۱۷ سپتامبر، ترامپ دستور داد که بخشی از مدارک معروف به FISA، مربوط به دخالت روسیه در انتخابات، از حالت محرمانه خارج شود تا زمینه محاکمه تعدادی از این عوامل جناح چپ فراهم آید. وقتی مدارک جرم این افراد پخش میشود، دیگر چاره‌ای جز محاکمه آنها باقی نمی‌ماند. پس از تایید شدن کاوانا برای تصدی Supreme Court، در ۲۰ سپتامبر، قرار است این روند شدت بیشتری بگیرد.

موفقیت ملی‌گراهای جمهوری‌خواه در آمریکا در قلع و قمع گلوبالیست‌ها، قطعا تبعات سختی برای گلوبالیست‌ها به همراه دارد. تا همین نقطه که موفق به قتل یا براندازی ترامپ نشده‌اند، سنگرهای مهمی را از دست داده‌اند. یکی از افراد کلیدی تیم ترامپ به نام Steve Bannon که به ظاهر از تیم مدیریتی او جدا شده، در اروپا حرکت‌های ضد گلوبالیسم پاپولیستی را سازمان‌دهی میکند و تا کنون موفق شده‌اند که دولت ایتالیا، بلغارستان، اتریش و استرالیا را به نفع خود تغییر دهند.

توافق روسیه و  ترکیه برای توقف عملیات ادلب

پس از اینکه روسیه دریافت که گلوبالیست‌ها در حال حاضر چاره‌ای جز راه‌اندازی جنگ ندارند و عملیات نظامی در ادلب، برای سرکوب آخرین پایگاه‌های القاعده و داعش، را به عنوان بهانه‌ای برای راه‌اندازی این جنگ از دست نخواهند داد، تصمیم گرفت که عجالتا این عملیات را متوقف کند و به کمک ترکیه یک محدوده حائل در آن منطقه ایجاد کنند. ترکیه، جدا از طرح‌های توسعه‌طلبانه‌ای که برای تسخیر مناطقی از سوریه دارد، نگرانی‌های جدی درباره موج مهاجرانی که از مناطق درگیری فرار خواهند کرد، دارد و احتمال می‌دهد که اضافه شدن یک میلیون مهاجر جدید، اقتصاد نابسامانش را ورشکست کند. بنابراین ترکیه عملیات نظامی در ادلب را به نفع خود نمی‌بیند و طبیعی است که برای جلوگیری از آن تلاش کند.

اما این توافق چیزی نبود که گلوبالیست‌ها انتظارش را داشته باشند و با طرح‌ریزی حمله موشکی به سوریه و هدف قرار دادن هواپیمای روسی قصد دارند روسیه را تحریک کرده و به انتقام وادار کنند. به محض اینکه روسیه دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند، بقیه سناریوی از پیش نوشته شده برای شعله‌ور کردن آتش جنگ و هجمه رسانه‌ای به روسیه اجرا میشود.

شلیک موشکهای کروز از ناو Auvergne فرانسوی [1]

چند ماه پیش در مقاله دیگری [2] توضیح داده بودم که در درگیری چندماه پیش در ماه آوریل، روسیه چند ضربه مهم به فرانسه زده بود تا جلوی ارسال تروریست به سوریه و دخالت این کشور را بگیرد. لذا فرانسه به دنبال فرصت انتقام بود. شلیک موشک‌های کروز به سوریه، دامی بود که فرانسه برای وادار کردن روسیه به تلافی پهن کرد. هدف قرار دادن هواپیمای روسی یا باید کار فرانسوی‌ها، توسط موشک Aster شلیک شده از ناو Auvergne باشد و یا کار اسرائیل. البته به احتمال زیاد فرانسه متهم اصلی است، چون در حال حاضر برای اسرائیل نفع چندانی در این کار متصور نیست.

ظاهرا مقامات روسی هوشمندانه دریافتند که نباید در این دام بیافتند و به سرعت روایت هدف قرار گرفتن هواپیما توسط پدافند سوریه را ساختند. اسرائیل هم از آن رو که مسئولیت سقوط هواپیما به آنها نسبت داده نشده، به ابراز تاسف بسنده کرد. یکی از نشانه‌هایی که فرانسه یک سناریوی از پیش طراحی شده را دنبال میکند، این است که بلافاصله پس از هدف قرار گرفتن هواپیمای مذکور، مسئولین نظامی فرانسوی، بدون اینکه کسی آنها را به زدن هواپیما متهم کرده  باشد، نقش خود در این حادثه را انکار کردند.

عجالتا تا به امروز گلوبالیست‌ها نتوانستند روسیه را وادار به شروع جنگ جهانی کنند و اگر تا چند ماه دیگر هم این اتفاق نیافتد، احتمالا شاهد خواهیم بود که یکی از ناوهای مهم فرانسوی هدف موشکی قرار بگیرد و حادثه مهمی برایش پیش بیاید، بدون اینکه کسی پیدا شود که مسئولیت آن را به عهده بگیرد. البته برای آنها که در جریان وقایع هستند، واضح خواهد بود که ماجرا چیست.

اسرائیل در این میانه چه نقشی دارد؟

نتانیاهو هرآنچه در توان داشت برعلیه جناح چپ صرف کرده، و سرمایه‌گذاری سنگینی روی موفقیت ترامپ کرد. اما این به معنی این نیست که پیوند استراتژیکی بین این دو برقرار شده باشد. اسرائیل مطلع است که حمایت گلوبالیست‌ها از آنها برای این است که با کمک آنها جنگی بین یهود و اسلام راه بیاندازند که هردوی آنها کاملا از خاورمیانه محو شوند. مسیحی‌های اوانجلیست آمریکایی هم خواستار این هستند که یهودیها یکجا جمع شوند تا مسیح زودتر رجعت کند و راحت‌تر بتواند همه یهود را یکجا بکشد. روسیه هم، به عنوان احیا کننده امپراطوری روم شرقی، در نهایت بر سر مالکیت اورشلیم با آنها رقابت خواهد کرد. بنابراین یهودیها روی رابطه استراتژیک با هیچ قدرتی حساب نمیکنند و راه افتادن جنگ بین قدرتهای بزرگ، که به تضعیف و یا احیانا نابودی بعضی از آنها منجر شود، را به نفع خود می‌بینند.

یکی از نشانه‌های اینکه اسرائیل اولا آمریکا را در حال افول و رکود می‌بیند و دوما روی روابط استراتژیک با آمریکا چندان حساب نمی‌کند، این است که اخیرا اداره بندر حیفا، بزرگترین بندر تجاری خود، را به چینی‌ها واگذار کرده [4] و قرارداد ساخت بندر دیگری در اشدود را نیز به آنها داده است. رقابت چینی‌ها با آمریکا روزبروز شدیدتر میشود و واضح است که حضور چینی‌ها در آن منطقه در نهایت باعث میشود که نیروی دریای آمریکا مجبور به فاصله گرفتن از سواحل اسرائیل شود.

[1] France partly to blame for Russian plane's crash, says military expert http://tass.com/defense/1022076

[2] خطر کودتا در ایران را باید جدی دانست https://shakeri.net/3549

[3] NATO Warships Amassed by Syria just before Attack on Lattakia https://www.fort-russ.com/2018/09/nato-warships-amassed-by-syria-just-before-attack-on-lattakia/

[4] China To Take Over Israel's Largest Port, Could Threaten US Naval Operations https://www.zerohedge.com/news/2018-09-15/china-just-took-over-israels-largest-port-and-could-threaten-us-naval-operations