باسمه تعالی

برای ارائه تصویر بهتری از وقایع یمن، محل رخداد حوادث جدید را روی نقشه با علامت مشخص کرده ام که با کلیک کردن روی آن میتوانید اطلاعات مربوطه را مشاهده بفرمائید.

همانطور که پیش بینی میشد، ائتلاف عربی به رهبری عربستان دست بالاتر در نبرد یمن را نداشته، و توان ارسال نیروی نظامی لازم را نیز ندارند. به تدریج وضعیت به سمتی میرود که باید نگران حملات یمنی ها به داخل خاک عربستان باشند. در این شرایط تنها کاری که سعودی ها برای حفظ وجهه خود میتوانند بکنند، بمباران کور مناطق شهری است.

دیروز منابع امنیتی یمن از سرنگونی یک بالگرد آپاچی دیگر ارتش عربستان در استان مأرب خبر دادند. پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله هفته گذشته نیز یک آپاچی عربستان در منطقه حریب واقع در جنوب استان مأرب را سرنگون کردند.

در حمله ای که در روز 20 سپتامبر نیروهای یمنی به نیروهای سعودی در الخوبه در استان جازان در جنوب عربستان کردند، تعدادی از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند. اما سعودیها فقط به کشته شدن 2 نظامی خود در این حمله اعتراف کردند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد که هشت خودروی نظامی ارتش عربستان پس از نفوذ نیروهای یمنی به دو پایگاه سعودی قمر و دارالنصر در منطقه الخوبه منهدم شدند. فیلم این حمله را که شبکه المسیره پخش کرد، در ذیل میتوانید ببینید.

همچنین المسیره هم خبر داد که مناطق المصفق، الخوجرة، صلة، نهوقة و خباش در استان جیزان عربستان توسط نیروهای یمنی موشک باران شده و تعدادی از نیروهای سعودی در این حمله کشته و زخمی شدند.

وزارت کشور عربستان از کشته شدن دو نیروی مرزی دیگر این کشور در منطقه «نجران» بر اثر تیراندازی نیروهای یمنی خبر دادند.

المیادین گزارش کرد که حمله جنگنده‌های عربستان به شهر الحجه واقع در غرب یمن به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

 [BlazingChart source="yemen-news-09-22"]