باسمه تعالی

هیچ دلیل و شاهدی بر اینکه شیوع کروناویروس جدید چنان تلفات سنگینی داشته، که دنیا را دچار یک اپیدمی ویروسی کرده، نمیشود یافت. تلفات هرچه باشد، هنوز در حد یک اپیدمی واقعی نیست. اما محدودیت‌هایی که بخاطر این اپیدمی فرضی و مصنوعی اعمال شده، تا بحال صدمات فراوانی بر اقتصاد همه کشورهای عالم وارد کرده است. هنوز معلوم نیست که این خسارات چه موقع تمام خواهد شد.

اولین اثر رکود شدید اقتصادی، از دست دادن مشاغل و درآمدها است، که به بالا رفتن میزان خودکشی منجر خواهد شد. اما بخش عمده عواقب آن در آینده،‌ تلفات در اثر گرسنگی و قحطی خواهد بود.

فرض کنید کل جوامع بشری با یک اپیدمی واقعی روبرو باشند، و تصمیم بگیرند که آن را نادیده گرفته، زندگی عادی خود را ادامه داده، و در کل X نفر تلفات بدهند. میزان تلفات قحطی ناشی از ادامه دادن محدودیت‌هایی که بخاطر اپیدمی اعمال شده، به مراتب از X بیشتر خواهد بود. این نکته نشان‌دهنده این است که گلوبالیست‌هایی که بر ادامه محدودیت‌ها اصرار دارند، برای حفظ جان مردم این کار را نکرده، و برنامه دیگری در سر دارند.

مدیر سازمان World Food Program (WFP) وابسته به سازمان ملل، ادعا میکند تا پایان سال جاری میلادی، تعداد افراد دچار سوء تغذیه، ۸۰٪ بیشتر خواهد شد.[1] واضح است که این شرایط به افزایش مهاجرت و تنش‌های اجتماعی منجر شده، و خود همین موارد به پیچیده‌تر شدن مسأله کمک خواهد کرد.

آمریکای لاتین با بیشترین بحران روبرو خواهد شد، و میزان سوءتغذیه ۲۶۹٪ افزایش خواهد داشت. کشورهای شرق آسیا و آسیای میانه با ۱۳۵٪ افزایش، و کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۱۰۰٪ افزایش سوءتغذیه مواجه خواهند بود.

از طرف دیگر هنوز بارانهای چین قطع نشده، و پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ روز آینده در مناطق بالایی رودخانه یانگ‌تسه بیش از ۴۰ سانتی‌متر باران بیاید. مناطق کشاورزی شمال چین و کره جنوبی نیز در مسیر توفان ‌Bavi هستند. امسال چین بخش مهمی از محصولات کشاورزی خود را در اثر توفان و سیل از دست داد؛ که باعث خواهد شد تغذیه جمعیت این کشور با مشکل روبرو شود. جبران همه این صدمات نیز با افزایش سریع واردات عملی نیست.

درباره تخریب ۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی در اثر توفان Derecho در آمریکا، در کانال تلگرام نوشته بودم. جنوب آمریکا با دو توفان Marco و Laura نیز روبرو است. همین مطالب گمانه‌زنی درباره وقوع یک جنگ اقلیمی بین چین و آمریکا را زیاد کرده است. بعضی‌ها هم ادعا میکنند آمریکا توان منحرف کردن این توفان‌ها و هدایت آن به طرف دریا را دارد.

هدفم از بازتاب این مطالب القای ترس، یا به اصطلاح Fear Porn، نیست. بلکه امیدوارم حداقل مسئولین ایرانی راه خود را از این برنامه گلوبالیستی جدا کنند. هرچند احتمال میدهم اعمال محدویتها به نام کروناویروس، درواقع راهی برای مطیع نگه داشتن مردم و جلوگیری از اغتشاش باشد، ادامه این راه در نهایت مشکلات خیلی عمده‌تری را باعث خواهد شد.

🔗[1] ‘Famine of biblical proportions’ looms over humanity due to Covid-19, UN food chief warns https://www.rt.com/news/498719-global-famine-covid-un/

🔗[2] https://twitter.com/man_integrated/status/1297921588868898816