باسمه تعالی

غلط بودن بسیاری از مبانی نظری طب مدرن دهها سال است که در خود غرب اثبات شده است. اما طب مدرن، و هر پدیده غلط و شیطانی دیگر که در ایران ظهور میکند، را به غرب نسبت داده، و آن را نتیجه فرهنگ غربی میدانند. در حالی که این طرز برخورد تا حدودی گمراه‌کننده است.

جوامع غربی درست دچار همان مشکلاتی هستند که جوامع شرقی با آن دست و پنجه نرم میکنند. اینکه مشکل مشترک را شرق به غرب نسبت بدهد، و یا غربیها به شرقیها نسبت دهند، پرت کردن حواس مردم از دشمن مشترک، و آدرس غلط دادن، است.

گروه‌های شیطانی فعالیت خود را در غرب زودتر از بقیه دنیا گسترش دادند، و به همین دلیل کارهای شیطانی آن‌ها، از دید شرقیها، به نام فرهنگ غربی تمام شده است. همان پدیده‌ها دیر یا زود به ایران رسیده، و یا خواهند رسید. بسیاری از این پدیده‌ها، هرچند در غرب زودتر شروع شده، اما زمانی که به ایران میرسند، ممکن است پایدارتر و عمیق‌تر ظاهر شوند.

به عنوان نمونه بانکداری ربوی، به سبک جدید، اول در غرب ریشه گرفت، اما به تدریج در غرب تعدیل و قانونمند شده است. اما زمانی که همین نوع بانکداری در ایران شایع شده، کار به جایی میرسد که نرخ بهره در ایران حداقل ۱۰ برابر بهره بانکهای غربی میشود. همه میدانند که ربا دشمنی با خدا، و شرعاً حرام است؛ اما هیچ عزمی در ایران برای حذف، و یا حتی تعدیل آن،‌ وجود ندارد.

فعالیتهای گروه‌های شیطانی را به غرب و فرهنگ غربی نسبت دادن غلط است. چون دیر یا زود همان پدیده‌ها در ایران هم ریشه میدوانند. جوامع غربی در مقابل آن پدیده‌ها عکس‌العمل نشان داده، و مقابله میکنند؛ اما مشکل در ایران حل نشده باقی مانده، و فقط برای تسکین خود به غرب فحش میدهند.

یکی دیگر از مباحثی که به غلط به غرب نسبت داده میشود، طب مدرن است. بعضی از طرفداران طب سنتی، و یا طب اسلامی، چنین وانمود میکنند که طب مدرن حاصل فرهنگ غربی است. شواهد زیادی میتوان ارائه کرد که نشان دهند:

1️⃣اولاً طب مدرن به نحوی طراحی شده که منافع شرکتهای بزرگ دارویی را تأمین کند؛

2️⃣دوماً طب مدرن ربطی به یافته‌های علمی محققین غربی ندارد؛

3️⃣و سوماً بیشترین ضرر آن را خود جوامع غربی تحمل کرده‌، و به همین دلیل عده زیادی از محققین و مردم عادی در غرب برای مقابله با آن فعال شده‌اند.

شاهدی که برای این مدعا میتوان آورد بحثی است که تحت عنوان Germ Theory vs. Terrain Theory معروف است.

تقابل تئوری‌های پاستور و بِی‌شام

حدود ۱۵۰ سال پیش لوئی پاستور، Louis Pasteur، چنین نظریه پردازی کرد که عامل هر بیماری یک موجود خارجی، مانند باکتری یا میکروب یا ویروس، است که با ورود به بدن سالم باعث بیماری میشود. نسبت دادن هر بیماری به یک عامل خارجی خاص را Germ Theory مینامند. پاستور با پاستوریزه کردن شیر نشان داد که میتواند عوامل خارجی موجود در شیر را از بین برده، و جلوی انتقال بیماریهایی مانند تب مالت را بگیرد.

همزمان با پاستور محقق دیگری،‌به نام Antoine Bechamp (خوانده می‌شود آنتوان بِی‌شام)، بود که معتقد بود که:

1️⃣اولاً عوامل بیماری‌زا لزوماً خارجی نیستند. میکروارگانیزم‌هایی در بدن وجود دارند که در محیط سالم و طبیعی نقش مثبتی در حیات فرد ایفا میکنند. اما در شرایط خاصی این میکروارگانیزمها تغییر ماهیت داده، و باعث بیماری میشوند. این تئوری به pleomorphism مشهور است.

2️⃣دوماً پخش عوامل بیماری‌زا را تا حدودی می‌شود محدود کرد،‌ اما جلوی بوجود آمدن و یا پخش کامل آن‌ها را گرفتن محال است. پس تمرکز پزشکی باید روی بهبود سیستم ایمنی فرد باشد. تقویت ایمنی بدن هم در پیش‌گیری، و هم در درمان باید اولویت داشته باشد. این تئوری به این دلیل زمینه یا Terrain نامیده شده که تمرکز پزشکی را از عامل بیماری به سیستم ایمنی بدن بیمار منعطف میکند.

نتیجه تقابل این دو تئوری در ۱۵۰ سال پیش مشخص شد، و چنین مشهور است که حتی خود پاستور قبل از مرگ خود، به برتری تئوری بِی‌شام اعتراف کرد.

محققین غربی مانند بِی‌شام، در کار خود کوتاهی نکردند. تئوری بِی‌شام درواقع همان چیزی است که مبنای طب سنتی ما است. در طب سنتی، هرچند بر بهداشت عمومی برای حذف عوامل بیماری‌زا تأکید میشود، تمرکز اصلی طبابت روی کمک به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری است. این کمک میتواند بصورت تغییر تغذیه و سبک زندگی باشد.

اما دلیل اینکه تئوری پاستور بعد از ۱۵۰ سال هنوز مبنای پزشکی مدرن است، این است که شرکتهای دارویی با مبنا قرار دادن این تئوری بهتر میتوانند پول درآورند.

با کمک تئوری پاستور، کار شرکتهای دارویی ساده میشود. آن‌ها میتوانند برای هر بیماری یک عامل خارجی پیدا کرده، و دوایی برای آن بسازند و به همه مردم بفروشند. دیگر مهم نیست که سیستم ایمنی افراد در چه وضعیتی بوده، و تغذیه و سبک زندگی آن‌ها چه باشد. در هر وضعیتی که باشند، کافی است که داروی لازم را بخرند تا سلامتی خود را بدست آورند. فروش واکسن و درآمدهای میلیارد دلاری آن، نیز با مبنا قرار دادن این تئوری عملی میشود.

بطلان مبانی علمی بسیاری از روشهای درمانی طب مدرن دهها سال است که اثبات شده‌اند. اما حفظ منافع شرکتهای دارویی بزرگ عامل ادامه روش‌های درمانی غیرعلمی است. این شرکتهای دارویی هم وطن و فرهنگ نداشته، و دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.

فیلم زیر در یوتیوب صحبت‌های محققین متعددی را، درباره تقابل دو تئوری مشهور در ۱۵۰ سال پیش، جمع‌آوری کرده است.

🔗[1] Germ Theory vs Terrain Theory: The Virus Is Nothing; the Immune System Is Everything https://youtu.be/wZyazPtE7W0