باسمه تعالی

در چند ماه اخیر خبرهای متعددی از نبردهای سایبری بین ایران و اسرائیل به رسانه‌ها راه یافت؛ از خبر حمله سایبری به شبکه توزیع آب در اسرائیل، تا حمله سایبری به بندر شهید رجایی و پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های متعدد.

اما اخیراً این حملات شدت گرفته، و احتمالا انفجار در کارخانه سوخت مایع موشکهای بالستیک در خجیر نتیجه حملات ویروسی از جنس استاکس‌نت بود. در نهایت حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز پیش آمد، که ادعا شده با بردن یک بمب قوی داخل سوله توسط نفودی‌ها رخ داده است. سطح درگیری به جایی رسیده که اسرائیل تلویحا نقش خود در حادثه نطنز را تأیید کرده است.[1]

اینکه سرانجام این حملات به کجا بیانجامد، و گزینه‌های ایران برای تلافی چیست، را خبر ندارم. احتمالاً خبر بخش عمده‌ای از زد و خوردها هیچ‌گاه به رسانه‌ها نخواهد رسید.

اما نکته دیگری که در جریان انفجار خجیر و نطنز باید بررسی شود، هم‌زمانی آن با دستگیری گیلان ماکسول است.

روز ۲۰ ژوئن یک خبرگزاری انگلیسی ادعا میکند که گیلان در خانه‌ای نزدیک به سفارت اسرائیل در پاریس، مخفی شده است.[2] لینک [3] ادعا میکند که تیمی از کماندوهای آمریکایی مخفیانه به پاریس اعزام می‌شوند و گیلان را دزدیده و به آمریکا می‌برند. از آن رو که فرانسه به هیچ وجه اجازه استرداد شهروندانش را به کشورهای دیگر نمیدهد، دستگیری گیلان با روشهای عادی مقدور نبود.

جفری اِپستاین و گیلان ماکسول از طرف موساد ماموریت پاپوش درست کردن برای سیاسیون، ثروتمندان، اعضای خانواده‌های سلطنتی، و مشاهیر را داشتند. دستگیری این دو نفر باعث شده که ملی‌گرایان مدارک جرم زیادی از این قبیل افراد به دست آورند، و شبکه‌های تحت امر موساد را شناسایی کنند.

ملی‌گرایان آمریکا به خوبی نقش موساد و ایهود باراک را در جریان ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به خاطر سپرده‌اند، و مترصد فرصتی برای انتقام هستند. اسرائیل در سال ۱۹۶۷ نیز ناو جنگی liberty آمریکا را هدف قرار داده بود، تا زدن این ناو را به گردن مصر انداخته، و آمریکا را مجبور به ورود در جنگ کند. آمریکا هم خیانتهای مکرر اسرائیل را فراموش نکرده است.

دستگیری گیلان نقطه شروع برنامه جمع‌آوری عوامل موساد از آمریکا است. زمانی که دست و پاهای این اختاپوس از آمریکا قطع شود، باید منتظر انتقام سختی از طرف آمریکا باشیم.

حملات به خجیر و نطنز، هرچند در ادامه دعواهای ایران و اسرائیل است، پیام مهمتری برای دولت آمریکا نیز دارد. احتمالاً پس از دستگیری گیلان، اسرائیلی‌ها با این کار میخواهند به آمریکا بفهمانند که اگر برنامه سرکوب موساد را ادامه دهد، همین بلا بر سر نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا خواهد آمد، و این کشور را دچار فاجعه زیست محیطی مانند فوکوشیما در ژاپن خواهد کرد.

واحد 8200

احتمالاً تا کنون درباره Unit 8200 اسرائیل شنیده باشید. بطور خلاصه این واحد نظامی معادل سازمان NSA آمریکا است، و وظیفه حفظ دست برتر اسرائیل در عرصه‌های دیجیتال را دارد.[4] یکی از پروژه‌های این واحد به نام Talpiot است، که طی آن به کارخانه‌های متعدد سازنده تراشه، مانند اینتل، نفوذ کرده‌اند و درهای پشتی خود را در تمام تراشه‌های تولیدی این کارخانه‌ها تعبیه کرده‌اند.

چند ماه پیش، تحت عنوان سرمایه‌گذاری خصوصی، ترامپ بخش عمده این واحد را به آمریکا آورد و تحت فرمان خود گرفت.[5] همان زمان عده زیادی این عمل ترامپ را وابستگی او به اسرائیل، و عدم اعتمادش به سازمان‌های امنیتی خودشان، دانستند. اما ظاهراً هدف ترامپ نفوذ در سازمان‌‌های اطلاعاتی اسرائیل، شناسایی آنها، و قطع ارتباط آن‌ها با خود اسرائیل بود. این کار قبل از وارد کردن ضربه اصلی به موساد ضروری بود.

شناسایی عوامل خرابکاری در نطنز؟

در سایت «اخبار سوریه» مطلبی با عنوان «شناسایی عوامل خرابکاری در نطنز» را دیدم. این پست چنین ادعا کرده که:

«تا آنجایی که اطلاع داریم عوامل را کشف کرده‌اند و دلایل، روش و چگونگی را هم می‌دانند و نسبت به این موضوع اشراف دارند. ما جزییات دقیق را نمی‌دانیم، اما تا اندازه‌ای که به ما گفته‌اند، چون موضوع در دست پیگیری و بررسی است معذوریم که بیشتر در رابطه با آن صحبت کنیم.»

جدا از پروپاگانداها و جنگ روانی که بر سر این اتفاق رخ داد، در همان زمان اخبار قابل اعتنایی نیز از چگونگی ماجرا پخش شد. متأسفانه وقت کافی برای جستجوی مرجع مطلبی که میخواهم عرض کنم ندارم. اما تا جایی که بخاطر دارم،‌ توضیحی که درباره چگونگی انجام این خرابکاری داده بودند، به این شرح است:

از آن جهت که سایت نطنز سالها است که مشغول به کار است، خرابکاری در آن کار ساده‌ای است. کافی است که ماموران خریدهای خارجی شناسایی شوند؛ یا کامپیوترهای آن‌ها هک شود، و یا خود آن افراد را به همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی وادار کنند. کافی است که ماموران خرید لیست دستگاه‌هایی که قرار است از خارج خریده شوند، را همراه با محل نصب آینده آن‌ها به سازمان‌های اطلاعاتی گزارش کنند.

بعد از آن سازمان‌های اطلاعاتی، در کارخانه‌های سازنده آن تجهیزات نفوذ کرده، و در داخل آن دستگاه‌ها مواد منفجره را بطور حرفه‌ای جاسازی میکنند. اگر این کار عملی نبود، در مسیر حمل و نقل دستگاه به ایران، نیز می‌شود این کار را انجام داد.

در سالنی که ساخت سانتریفوژهای نسل آینده انجام میشود، طبعا تعداد زیادی دستگاه صنعتی پیچیده وجود دارند، که بخش عمده آن‌ها از خارج وارد میشوند. در بسیاری از آن‌ها نیز ممکن است از سالها پیش مواد منفجره کار گذاشته باشند.

زمانی که تصمیم به انفجار این تجهیزات گرفته میشود، کافی است که یک فرستنده، در اندازه یک دکمه لباس، وارد سالن شود، و در زمان تعیین شده همه مواد منفجره‌‌ای که قبلاً کار گذاشته شده را یک‌جا منفجر کند.

با این ترفند شناسایی کسی که مثلاً فرستنده را وارد سالن کرده، و یا ارتباط ماموران خریدی که چند سال پیش اطلاعات خرید تجهیزات را به سازمان‌های اطلاعاتی رقیب داده‌اند، آسان نخواهد بود.

🔗[1] Israel was behind blast at Iran nuclear site, Mideast intel official tells NYT https://www.timesofisrael.com/israel-was-behind-blast-at-iran-nuclear-site-mideast-intel-official-tells-nyt/

🔗[2] Jeffrey Epstein’s ‘madam’ Ghislaine Maxwell hiding out in luxury Paris flat https://www.the-sun.com/news/1014441/jeffrey-epstein-ghislaine-maxwell-hiding-paris-flat/

🔗[3] http://www.whatdoesitmean.com/index3265.htm

🔗[4] https://t.me/zadolmosafer/655

🔗[5] http://www.whatdoesitmean.com/index3129.htm