باسمه تعالی

حدود ۳ سال است که ملی‌گرایان آمریکا عزم کرده‌اند که با عوامل فساد در این کشور برخورد کنند. جمع‌بندی آن‌ها این است که راه اساسی برخورد با فساد، از طریق قانونی و سیستم قضایی است؛ و به همین دلیل راه ترور و قتل فاسدین را پیش نگرفته‌اند. البته چند مورد استثناء، مانند جان مک کین، وجود داشتند، که، به علت نقش مهم آن‌ها در اداره شبکه‌های فساد، سریعاً محاکمه نظامی و اعدام شدند.

در دوران ۴ رئیس‌جمهور گلوبالیست گذشته آمریکا، اکثر قضات ارشد سیستم قضایی از بین وابستگان به این گروه انتخاب شده‌اند. حتی قضات محافظه‌کار نیز افرادی هستند که گلوبالیستها مدارک فساد آن‌ها را در دست دارند، و میتوانند آن‌ها را به هر کاری مجبور کنند. جایگزینی همه قضات نیز در کوتاه‌مدت عملی نیست. به همین دلیل رسیدگی به پرونده‌های شبکه‌های فساد در سیستم قضایی آمریکا به کندی انجام میشود.

مهمترین ناحیه قضایی آمریکا، ناحیه جنوب نیویورک یا بقول معروف SDNY، است. اخیراً رئیس قضا، ویلیام بار، اعلام کرد که استعفای دادستان SDNY، به نام Geoffrey Berman، را قبول کرده است. قصد او این بود که محترمانه این فرد را برکنار کند. اما این دادستان استعفای خود را انکار کرده، و به ادامه کار خود اصرار ورزید. در نهایت طبق قانون، ترامپ بنا بر تقاضای رئیس قضا این دادستان را برکنار کرد.[1]

اما سؤالی که باید جواب داده شود این است که این ناحیه قضایی چه اهمیتی دارد؟ و چرا گلوبالیستها میل ندارند سلطه خود بر این ناحیه قضایی را از دست بدهند؟

کیو اَنان در پست ۴۴۸۴ دراین باره توضیح داده است.[2] پرونده‌های مهم در دست بررسی در این ناحیه به شرح زیر هستند:

پرونده بنیاد کلینتون

  • پرونده محتویات لپ‌تایپ Weiner شوهر سابق هما عابدین؛ هما منشی هیلاری بود، و مدارک زیادی از فساد هیلاری و اعضای تیم او در این لپ‌تاپ موجود بود. اهمیت این محتویات بقدری بود که ۴ افسر پلیس بخاطر آگاهی از آن ترور شدند.[3,4]
  • پرونده مدارکی که از جفری اِپستاین بدست آمده است
  • پرونده فساد مالی مقامات آمریکایی در اوکراین، علی‌الخصوص شرکت نفتی بوریسما

گلوبالیستها با تسلط بر این ناحیه قضایی تا کنون توانسته‌اند از به نتیجه رسیدن این پرونده‌های قضایی جلوگیری کنند. برکناری قضات توسط رئیس‌جمهور در آمریکا معمول نیست، و هزینه‌هایی را برای او خواهد داشت. اما در نهایت ترامپ برای مبارزه با فساد مجبور به پرداخت این هزینه شد، و دادستان این ناحیه را برکنار کرد.

سیستم حکومتی آمریکا طاغوتی است، و کسی در آنجا این موضوع را انکار نمیکند. اما در همان سیستم طاغوتی برای مبارزه با فساد تلاش‌های ملموسی صورت میگیرد. هرچند سرعت برخورد کند بوده، و موفقیت‌های زیادی در این راه بدست نیامده است، عزم برخورد با این مفاسد رانمیتوان انکار کرد.

چرا بولتون بر علیه برکناری دادستان SDNY تبلیغ میکند؟

این روزها خبر کتاب جدید بولتون، و افشاگری‌هایی که از مدیریت کاخ سفید کرده، در رسانه‌ها دیده میشود.[5] کاخ سفید تلاش کرد که جلوی انتشار این کتاب را از طریق قانونی بگیرد؛ اما قاضی دادگاه این تقاضا را رد کرد.

بسیاری از مطالبی که بولتون بیان کرده، مطالبی است که او، به عنوان مشاور امنیت ملی، حق افشای آن را ندارد؛ و در نهایت بخاطر آن محکوم خواهد شد. اما بولتون برای گلوبالیستها یک پیاده نظام کم‌ارزش است، که او را قربانی خواهند کرد.

یکی از نشانه‌های همسویی بولتون با دیگر گلوبالیستها، اظهارنظر او درباره برکناری دادستان ناحیه SDNY است. بولتون مدعی است که ترامپ این دادستان را برکنار کرده، تا جلوی تحقیقات قضایی درباره نقض قوانین تحریم ایران توسط Halkbank ترکیه را بگیرد.

پرونده‌هایی که در ناحیه SDNY سالها بی‌نتیجه مانده، و حکم قضایی برای آن صادر نشده، بقدری مهم هستند که موضوع Halkbank اصلاً در برابر آن‌ها قابل طرح نیست. اما بولتون قصد دارد حواس مردم را از آن مسائل خیلی مهمتر پرت کند.

🔗[1] https://twitter.com/ABC/status/1274426525706866691

🔗[2] https://qanon.pub/#4484

🔗[3] اخبار تنش‌های داخلی آمریکا https://t.me/zadolmosafer/798

🔗[4] Fourth NYPD Officer Dies by Suicide in the Last Three Weeks https://www.nbcnewyork.com/news/local/fourth-nypd-officer-suicide-three-weeks/1638287/

🔗[5] Bolton suggests possible 'obstruction' by Trump in SDNY Turkey investigation https://abcnews.go.com/Politics/bolton-suggests-obstruction-trump-sdny-turkey-investigation/story?id=71362785