باسمه تعالی

در سالهای گذشته بحث تلاش سازمان‌های اطلاعاتی و گلوبالیستی، برای جمع‌آوری ژنوم اقوام مختلف، نگرانی‌هایی را در ایران ایجاد کرد. این تلاش عمدتا از طریق شرکتهای خصوصی، و تحت عنوان اهداف خیرخواهانه انجام میشد.[1] در ایران نیز سلبریتی‌ها در تشویق مردم به ارسال نمونه ژنوم خود نقش داشتند.

در اینکه گروه‌های زیادی در دنیا هستند که اهداف شیطانی را دنبال میکنند، شکی نیست. هوشیار بودن و گول دشمنان را نخوردن، هم خیلی خوب است. اما نکته‌ای که نگرانی‌ها را کم خواهد کرد، این است که دستکاری موفق در ژنوم انسان، و ساخت سلاح بیولوژیک ضدنژادی، کار ساده‌ای نیست. تلاش‌های زیادی که در این راه میشود، بیشتر نتیجه ساده‌انگاری است. بعضی از دانشگاهیان و آزمایشگاههای تحقیقاتی نیز با اغراق در این‌باره، سعی دارند سرمایه برای تحقیقات خود جلب کنند.

این نگرانی‌ها در ایران باعث حساسیت بیش از حد شده بود. سال گذشته یک کیت آزمایش از شرکت 23andme را با پست DHL برای والدین خود فرستادم؛ که فقط یک قوطی کوچک برای جمع‌آوری آب دهان در آن بود. این بسته در گمرک به عنوان یک بسته خطرناک ضبط شد، و به‌هیچ‌وجه اجازه ترخیص یا حتی برگشت آن را ندادند.

خود همین مطلب نشان از حساسیت روی این موضوع در ایران، دارد. شاید بخشی از این حساسیت بخاطر این باشد که این تست‌های ژنتیک برای تعیین حلال‌زاده بودن فرزندان نیز استفاده میشود. اگر مردم ایران، مثل مردم بقیه دنیا به این تست‌ها علاقه نشان دهند، موجی از دعواهای خانوادگی و طلاق به راه خواهد افتاد؛ و آمار واقعی میزان حرام‌زادگی روشنتر خواهد شد. احتمالاً به همین دلیل مقامات نظام تمایلی به مرسوم شدن چنین آزمایش‌هایی ندارند.

اما اخیراً خبرهایی حاکی از این هستند که سازمان‌های جهانی به بهانه بررسی بیشتر، کیت‌های تست کرونا را جمع‌آوری میکنند. ارزش اصلی این کیتها در این است که نمونه‌های ژنوم اقوام مختلف را در مقیاس وسیع در اختیار این سازمانها و شرکتها قرار میدهد.[2]

در اینکه اساساً بشود ابتلا به کرونا را با چنین کیت‌هایی تشخیص داد، بحث زیاد است؛ و احتمالاً عرضه این کیتها تحت عنوان تست کرونا، برای انحراف اذهان از اهداف اصلی است.[4] درباره پخش کروناویروس جدید از طریق این کیتها در انگلیس و چند کشور دیگر قبلاً نوشته بودم.[3]

از اینکه مقامات بهداشتی ایران کیتهای تست را پس از تست تحویل سازمان بهداشت جهانی بدهند، خبر ندارم. اما به نظرم باید روی این موضوع دقت کرد.

همیشه چنین بوده که کسی که میخواهد خلاف‌های بزرگ بکند، عده‌ای را تحریک میکند که درباره دله‌دزدی‌ها و خیانت‌های کوچک افشاگری کرده، و ذهن مردم را با اخبار بی‌ارزش پر کنند؛ تا خودش فارغ از هیاهوی مردم در خفا بتواند خیانت‌های بزرگ را انجام دهد.

🔸[1] https://t.me/zadolmosafer/1504

🔸[2] https://beforeitsnews.com/christian-news/2020/05/its-all-about-your-dna-great-videos-smhp-celeste-solum-anthony-patch-2586046.html

🔸[3] https://t.me/zadolmosafer/1695

🔸[4] پست 1842: تقلبی بودن کیت‌های تشخیص کروناویروس https://t.me/zadolmosafer/1842