باسمه تعالی

پوشاندن حقیقت درباره حوادث جاری در آمریکا در رسانه‌ها بسیار یافت میشود. مدتی پیش خبری را خواندم که چنین شروع میشد:

«اداره غذا و داروی آمریکا به داروی رمدسیویر با هدف تسریع درمان کرونا مجوز اضطراری داده است. این سازمان می‌گوید فواید این دارو بر مضرات صدور مجوز زودهنگام برای آن می‌چربد».[1]

این خبر به نحوی تنظیم شده که در ذهن مخاطب این توهم را ایجاد میکند که انگار مجموعه دولت آمریکا در چنین امری دخیل بودند، و خود ترامپ هم از آن استقبال کرده است.

همانطور که در دو مقاله قبل درباره روش پوشاندن حقیقت، در «تکنیک پنجم» توضیح داده‌ام، روش این است که اول یک مفهوم ذهنی، از کلیت یک موضوع، بسازیم و در ذهن مخاطب جا بیاندازیم. بعد با استفاده از آن مخاطب را در قضاوت به اشتباه بیاندازیم.[2]

همین موضوع را در قرن پیش در ایران، در موضوع ساخت جوک درباره اقوام مختلف، تجربه کرده‌ایم. تکنیک این بود که اول یک تعریف کلیشه‌ای از یک قوم ارائه شود، و بعد با استفاده از آن اقوام مختلف را آزرده کرده، و زمینه تجزیه ایران را فراهم کنند.

فرض کنید یک نفر خارجی ادعا کند که «ایران از اسرائیل حمایت میکند، چون شاه ایران هم‌پیمان اسرائیل بود، و جمهوری اسلامی وارث همان رژیم است و باید تعهدات و قراردادهای رژیم قبل را محترم بشمارد».

قطعاً ایرانی‌ها چنین چیزی را قول یا باور نخواهند کرد؛ چون برای آن‌ها واضح است که جمهوری اسلامی هیچ ربطی به رژیم سلطنتی سابق ندارد. اما زمانی که همین ادعا درباره آمریکا، در رسانه‌های ایران و یا توسط مقامات ایرانی، مطرح شود به نظر خیلی‌ها حرف معتبری می‌آید.

در حالی که دولت ملی‌گرایان هیچ ربطی به دولت گلوبالیست اوباما ندارد. تغییر ساختار و حذف سازمان‌های گلوبالیستی بازمانده از سابق، نیز زمان‌بر بوده، و به تدریج در حال رخ دادن است.

درباره سازمان گلوبالیستی CDC نیز مطالب متعددی در کانال یافت میشوند، که لینک [3] نمونه‌ای از آن‌ها است. درباره تلاش این سازمان برای حفظ مونوپولی شرکتهای بزرگ داروئی، و طرح ID2020 قبلاً توضیح داده‌ام.

حدود ۳ ماه پیش پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت که «زمانی که در سازمان سیا کار میکرد، لیستی را دیده، که چینی‌ها از فرمانداران ایالات مختلف آمریکا تهیه کرده، و آن‌ها را بر اساس نحوه همکاریشان با چین تقسیم‌بندی کرده بودند».[4] چینی‌ها تعدادی از فرمانداران دموکرات، و حتی بعضی از جمهوری‌خواهان، را به استخدام خود درآورده، و آن‌ها را در مقابله خود با آمریکا بکار گرفته‌اند.

اصرار این فرمانداران ایالات اکثراً دموکرات، برای تشدید قرنطینه و نگه داشتن مردم در خانه، برای زمین زدن اقتصاد آمریکا و فروپاشی این کشور است. مردم هم به تدریج متوجه این حیله شده، و به مقابله با آن برخواسته‌اند.

بسیاری از آنچه در سرزمین آمریکا رخ میدهد، نتیجه تلاش این عناصر نفوذی برای فروپاشی آمریکا است، و ربطی به ملی‌گرایان و مسیحی‌ها و کاخ سفید ندارد؛ بلکه درست برعکس آن، تلاش دشمنان برای نابودی آن‌ها است.

[1] https://www.bbc.com/persian/world-52509621

[2] روش‌های پوشاندن حقیقت یا disinformation

[3] CDC سازمان دولتی نیست، بلکه شرکت واکسن‌فروشی است

[4] Pompeo warns governors of Chinese infiltration into US: 'It's happening in your state' https://www.foxnews.com/politics/pompeo-warns-governors-of-china-infiltration