باسمه تعالی

در این 45 روز اخیر بخش عمده‌ای از توجه جهانیان به ماجرای کروناویروس جلب شده است؛ و طبعا اخبار مختلف و بعضا متضادی شنیده میشود. هرچند بعضی از این اظهارنظرها فقط برای جلب توجه، و یا راه انداختن هیاهو است؛ اما بسیاری از این اظهار نظرهای متناقض توسط افراد خبره و کارشناس بیان میشوند. دلیل این موضوع این است که مسأله واقعاً پیچیده، و دارای جنبه‌های گوناگون است.

در این مدت سعی کردم مواردی که اطلاع‌رسانی آن‌ها را مفید دانستم، در این کانال بازتاب بدهم؛ و اگر تناقضی در بین این مطالب پیدا میشود، بخاطر سردرگمی بزرگی است که کل دنیا در آن شریک هستند.

اوائل کار ادعا میشد که ویروسی، که در آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیک مهندسی شده، پخش شده است؛ و شواهد متعددی برای آن ارائه شد. رابرت استیل ادعا میکند که چنین اتفاقی در چین در ماه سپتامبر افتاد، و همان زمان این مسأله کنترل شد.

آقای Jon Rappoport از همان ابتدای ماجرا مقالات متعددی در این رابطه نوشته، و موضوع را پیگیری کرده است. ایشان چنین میگوید که:[1]

«هرچند وجود آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیک، و تلاش محققین برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک مرگبار واقعی است، و باید برای جلوگیری از کار آن‌ها تلاش کرد، اما این فرض که آن‌ها میتوانند یک ویروس را بگیرند و با کمی دستکاری آن را تبدیل به ویروسی مرگبار کنند، فقط در فیلم‌های هالیوودی و خیال ممکن است. طرز کار بدن بسیار پیچیده‌تر از آن است که بشود موفقیت چنین ویروسی در کشتار مردم را تضمین کرد.

در بدن هزاران هزار میلیارد انواع ویروس و باکتری همزیستی دارند، و یک عامل جدید به سختی میتواند در برابر مجموعه آن‌ها به علاوه سیستم ایمنی بدن، کاری انجام دهد.

به علاوه اگر بهترین و صادقترین متخصصان را داشته باشیم، که بهترین میکروسکوپهای الکترونی را داشته باشند، و نمونه را از خود بیمار بگیرند، در نهایت عکسی که با آن تهیه میشود، عکسی از موجوداتی مرده است؛ و کسی نمیداند زمانی که این موجودات زنده بودند چه رفتاری داشتند. در این عکس قطعاتی پراکنده از DNA و RNA های مختلف و باکتری‌ها و ویروس‌ها یافت می‌شود. اینکه در بین میلیاردها عامل پیدا شده در عکس، کدام عامل باعث علایم بیماری شده، فقط با حدس و گمان ممکن است. هیچ چیزی با این روشها قابل اثبات نیست. حتی پیدا شدن ویروسی که به عنوان سلاح بیولوژیک مهندسی شده، چیزی را ثابت نمیکند.

اساساً فرض اینکه یک بیماری در اثر یک عامل باکتری یا ویروس پیدا می‌شود و با یک واکسن قابل درمان است، فرض ناقصی است.»

ایشان در مقاله دیگری عواملی که به شیوع بیماری در چین کمک کرده‌اند را بررسی کرده است.[2] در آن مقاله لینک تحقیقی را آورده که نشان میدهد چین مقام اول در آلودگی هوا در دنیا را دارد؛ و تا چند سال پیش سالی حدود ۴۱۱ هزار نفر بخاطر آلودگی هوا در این کشور دچار مرگ زودرس میشدند. آلودگی شدید آب و هوا یکی از عوامل مهم تضعیف سیستم ایمنی بدن، و تخریب ریه، هستند.

عامل اخیر دیگری که به تضعیف ایمنی بدن کمک کرده، راه‌اندازی تکنولوژی 5G بوده است.

مقاله جالب توجه [3] چنین ادعا میکند که:

«این حقیقت که داروهای آنتی‌وایرال تأثیری روی بیماران ندارند، و آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر کمک میکنند، نشان‌دهنده این است که عامل بیماری ویروس نیست و یک باکتری است. این بیماری یک ذات‌الریه یا Pneumonia و از جنس سل است.

حتی اگر ثابت شود ویروس COVID-19 واقعاً در بدن بیماران حضور دارد، به معنی این نیست که این ویروس عامل بیماری است؛ بلکه میتواند فقط به اصطلاح یک ویروس مسافر باشد. به علاوه بعضی انواع mycobacteria زیر میکروسکوپ با ویروس اشتباه گرفته میشوند.

انواع سل در سال حدود 1,700,000 نفر را در دنیا میکشند. در یک تحقیق قدیمی نشان داده شده که ۸۱٪ خوکها نوعی سل به نام Mycobacterium avium را دارا بودند. احتمال دارد با کشتار و سوزاندن خوکها در چین، بخاطر شیوع آنفلونزای آفریقایی، هنگام سوزاندن ناقص خوکها، این باکتری با دود به مناطق شهری منتقل شده، و باعث شیوع بیشتر بیماری شده باشد.

عامل بیماری آنفلونزای اسپانیایی، که صد سال پیش در حدود صد میلیون نفر را کشت، برخلاف تصور عموم اصلا ویروسی نبود.

درباره شیوع بیماری در ایران

آنچه در ایران در حال رخ دادن است جنبه‌های گوناگونی دارد، که هر کدام باید مجزا بحث شود. در مورد تلاش برای اپیدمی ترس و عملیات روانی، و دلیل آن باید مجزا بحث کرد. درباره دست داشتن بازیگران خارجی در پخش سلاحی بیولوزیک، و نیت ناپاک دشمنان در تشدید شرایط، نیز می‌شود مجزا تحقیق و بررسی کرد. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که نیت ناپاک دشمنان برای موفقیت یک سلاح بیولوژیک کافی نیست. اساساً ساخت سلاح بیولوژیکی که بتواند ضریب مرگ بالایی داشته باشد، آسان نیست.

آن چیزی که به همه‌گیر شدن بیماری کمک میکند سیستم ایمنی ضعیف مردم است. کشیدن سیگار، سالخوردگی، زندگی در شهرهایی با هوا و آب آلوده، آلودگی الکترومغناطیس مثل برجهای تلفن همراه، تغذیه ناسالم و پر از هورمون، استرس و آلودگی صوتی، و عواملی مشابه آن، همه باعث می‌شوند که سیستم ایمنی تضعیف بشوند، و در برابر باکتری‌های پخش شده بدن توان مقاومت نداشته باشد.

مشکل اصلی مشکلی است که در کل سبک زندگی تمدن کنونی وجود دارد، و باید بازنگری اساسی در این سبک زندگی کرد.

[1] Damn! Will the Zombie Virus Apocalypse never come? https://blog.nomorefakenews.com/2020/03/02/damn-will-the-zombie-virus-apocalypse-never-come/

[2] More on China pollution and the coronavirus cover story https://blog.nomorefakenews.com/2020/03/03/more-on-china-pollution-and-the-coronavirus-cover-story/

[3] Trump Halts CDC Fearmongering. But Why Are Antibiotics & Not Anti-Virals Quelling The COVID-19 Coronavirus? Is It Really A Virus? https://www.lewrockwell.com/2020/03/bill-sardi/trump-halts-cdc-fearmongering-but-why-are-antibiotics-not-anti-virals-quelling-the-covid-19-coronavirus-is-it-really-a-virus/