باسمه تعالی

چند روز پیش ترامپ درباره لزوم مجازات اعدام برای «کشتار جمعی» و «جرم تنفر» صحبت کرد. او همچنین از تدوین قانون برای کنترل سلاح و دور نگه داشتن آن از دست بیماران روانی دفاع کرد.

برای مردم آمریکا واضح است که تنها تا زمانی میتوانند جلوی سلطه کامل گلوبالیسم را بگیرند که سلاح‌های خود را حفظ کنند. همین حرفهای او موجی از نگرانی و اظهارنظرهای تند را به همراه داشت، که بعضی از آن‌ها در ایران نیز بازتاب داشت. مثلاً یکی از دوستان محترم، با استناد به تحلیل یک شبکه خبری مسیحی [1]، نوشته بود که:

📣 دو روز پیش ترامپ صحبت از اعدام بر اساس تنها گمان به "جرم تنفر" می‌کرد

📣 آیا اسرائیلی‌ها در آمریکا دارند حکومت نظامی اعلام می‌کنند تا هر که را دلشان خواست حتی به خاطر یک کامنت یوتیوب اعدام کنند؟

📣 مثلا اگر من اومدم از بچه‌های یمنی یا فلسطین دفاع کردم یعنی از یهود متنفرم پس باید بلافاصله همانجا اعدام شوم. یا توی اتوبوس به جای اینکه بروم کنار یک همجنس باز زن هورمون بنشینم بروم کنار یک دختر جذاب بنشینم می‌گویند تو از همجنس باز متنفری و خود همین می‌شود حکم اعدام من

لذا بر آن شدم که چند نکته را در این رابطه توضیح بدهم. شرح این مطلب برای روشن کردن نحوه تفکر و روش بازی سیاسی در آمریکا است، و شخصا قصد تایید و یا رد آن را ندارم.

شرایطی که ترامپ را به چنین اظهار نظری وادار کرد،‌چیست؟

از ۲ هفته پیش مشخص شد Dan Coats وزیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا DNI، در ۱۵ آگوست پست خود را تحویل خواهد داد، و بعد از آن خارج شدن مدارک FISA از رده‌بندی محرمانه، و دستگیری‌های گسترده ممکن خواهد شد. لذا جناح چپ، که بازی را باخته می‌دید،‌ دست به ضد حمله زد؛ و صحنه‌سازی کشتارهای جمعی متعدد، یکی از این تمهیدات بود. هدف جناح چپ این بود که با کمک ماشین تبلیغاتی، و پروپاگاندایی که از طریق رسانه‌های تحت کنترل آن‌ها پخش میشود، این روایت، یا narrative، را در ذهن مردم جا بیاندازند که ترامپ و طرفداران او پیرو «سفید برتر پنداری» هستند؛ تا خشونت و اعتشاش جناح چپ در برابر آن‌ها قابل توجیه باشد. آن‌ها با صحنه‌سازی کشتارهای جمعی، این هدف را دنبال کردند؛ و با انتشار مانیفست قاتلین در 8chan، طرفداران QAnon را شریک جرم قاتلین معرفی کردند.

آنچه در جریان این صحنه‌سازی کشتارهای جمعی رخ داد، یک عملیات پیچیده بود که تنها از سازمان‌های اطلاعاتی برمی‌آید. چون روایتی که رسانه‌های تحت کنترل جناح چپ باید پخش میکردند، از قبل نوشته شده، و به آن‌ها داده شده بود. صحنه‌سازی کشتار نیاز به یک کار تیمی داشت؛ چون باید دوربین‌های حفاظت، که تعداد زیادی از آن‌ها در محل حادثه فیلم‌برداری میکنند، از کار می‌افتاد و فقط صحنه‌هایی که میخواستند گرفته میشد. در نهایت نیز یک نفر را به عنوان عامل جنایت معرفی میکنند که خانواده و دوست نداشته باشد و کسی او را نشناسد. مثلاً در یکی از این عملیات‌ها فردی به نام Conner Betts را به عنوان عامل معرفی کردند، که مدارک مرگ او در ۵ سال پیش پیدا شد. آنچه که واقعاً رخ داد، با روایتی که رسانه‌ها از حوادث پخش کردند، خیلی متفاوت بود.

اگر کسی بخواهد یک کتاب درسی بنویسد که در دانشگاه تحت عنوان «عملیات روانی با کمک کشتار جمعی» درس داده شود، میتواند وقایع رخ داده در همین هفته گذشته را به عنوان مبنای درس قرار دهد.

از آن رو که رسانه‌ها تحت کنترل جناح چپ هستند، ترامپ و ملی‌گرایان امیدی به اینکه بتوانند، با افشای آنچه در حال رخ دادن است، روایت رسانه‌ها را عوض کنند، نداشتند. لذا در این بازی، که خودشان آن را شطرنج ۳ بعدی نامیده‌اند، راه دیگری را انتخاب کردند. باور ملی‌گرایان این است که مهم‌ترین چیز در میدان نبرد تهیه مهمّات است، و مهمّات اولین چیزی است که تمام میشود. بنابراین اگر با دشمن مسلحی روبرو هستید، یکی از روشهای مبارزه این است که کاری کنید که او زودتر مهمات خود را مصرف کند، و بعد از آن ضد حمله را شروع کنید.

سابقه تاریخی نشان داده که مردم فقط چند هفته به اخبار کشتارهای جمعی توجه میکنند و پس از آن اخبار دیگر، موضوع را از یاد آن‌ها خواهد برد. لذا ترامپ بجای اینکه درباره تحرکات جناح چپ افشاگری کند، سعی کرد موضعی مشابه جناح چپ اعلام کند. او خود را طرفدار تدوین قانون درباره سلاح‌های در دست مردم نشان داد و از اعمال مجازات سنگین برای «جرم تنفر» دفاع کرد. با این تمهید او توپ را به زمین جناح چپ برگرداند.

از آن رو که وظیفه تدوین قانون بر عهده کنگره تحت کنترل دموکراتها است، حالا دموکراتها بجای اینکه تمام وقت خود را صرف دشمنی با ترامپ کنند،‌ باید انرژی خود را روی تدوین قانون برای کنترل سلاح و مقابله با جرائم تنفر صرف کنند.

هر کدام از نمایندگان دموکرات که بخواهد خود را درگیر این کار کند، در‌واقع مرگ سیاسی خود را رقم زده است. چون اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا بوضوح حق مالکیت و حمل سلاح را برای هر شهروند، از لحظه تولد، تضمین کرده است. بنابراین اگر کنگره قانونی تصویب کند که طی آن مالکیت سلاح به اخذ جواز موکول شود، این مصوبه توسط قوه قضائیه ملغی میشود.

تنها خاصیت ارجاع این موضوع به کنگره، برای بررسی قانونی، این است که طی چند هفته‌ای که موضوع کشتارهای جمعی اخیر در رسانه‌ها مطرح است و مردم آن را دنبال میکنند، جناح چپ مجبور می‌شود وقت خود را برای چیزی تلف کند که بی‌نتیجه بودن آن از اول روشن است.

ترامپ چگونه موضع واقعی خود را به بدنه ملی‌گرایان می‌فهماند

در زبان فارسی اگر بخواهیم طوری حرف بزنیم که مخاطب معمولی چیزی بفهمد و مخاطب خاص چیز دیگر، این کار را با عبارات دوپهلو و ظرائف کلامی میکنیم. اما در فرهنگ غربی، ترکیبی از جفر و نشانه‌های ظاهری نیز برای این منظور بکار گرفته میشوند. به عنوان نمونه یکی از روش‌هایی که ترامپ توسط آن به مردم عادی طرفدار خود پیام میدهد،‌ رنگ کراوات او است.

شایع است که اگر او کراوات قرمز بپوشد، معنی آن این است که واقعاً حرفی که میزند را باور دارد و به عنوان سیاست رسمی و تصمیم اتخاذ شده توسط تیم او است. اما کراوات آبی به معنی این است که آنچه میگوید تحت فشار رقیب مجبور به آن شده، یا موقتاً برای ساکت کردن حریف آن را میگوید، و یا بازی سیاسی است. بعضی مواقع او کراواتی میپوشد که ترکیبی از خط‌های قرمز و آبی است، و به این معنی است که بخشی از حرف تاکتیکی است و بخش دیگر موضع رسمی. نسبت خط‌های آبی و قرمز مشخص کننده میزان این ترکیب است.

با این روش بدنه ملی‌گرایان متوجه می‌شوند که در برابر حرفهای ترامپ چه موضعی بگیرند؛ آیا باید واقعاً نگران شوند و عکس‌العمل نشان دهند و یا موقتاً سکوت کنند.

فشار مسیحی‌ها به ترامپ

قبلاً در این باره زیاد نوشته‌ام که مسیحیون آمریکا اعتماد چندانی به شخص ترامپ ندارند. هرچند آن‌ها ترامپ را به عنوان سخنگو و مستخدم یک اتحادیه میدانند،‌ همیشه احتمال این را در نظر دارند که او تحت فشار به صهیونیست‌ها متمایل شود. به همین دلیل به محض اینکه ترامپ موضعی تاکتیکی برخلاف نظر آن‌ها بگیرد، شمشیرها را درمی‌آورند و شروع به صیقل دادن آن میکنند. همین مطلب نشان از این دارد که اگر به فرض ترامپ بخواهد با صهیونیستها سازش کند، همان جناحی که او را تا کنون حمایت کرده، سرنگونی او را دنبال میکند. عکس‌العمل عصبی مسیحی‌ها نشان‌دهنده این است که صهیونیسم در حال از دست دادن توان تحرک خود در آمریکا است.[1]

[1] TRUNews: Gun Confiscation: Will Trump Join Gun Grabbing Gang in Washington? https://youtu.be/63hUnOoxJgs?t=4130