باسمه تعالی

حدود ۳ ماه پیش که رابرت مولر گزارش تحقیق خود، درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، را منتشر کرد، در یک مقاله درباره آن توضیح داده بودم.[1] دموکراتها، که از نتیجه این گزارش دلسرد شده بودند، تلاش کردند که مولر را به کنگره دعوت کرده، سئوالاتی از او درباره تحقیقاتش بکنند؛ شاید که از بین جوابهای دوپهلوی او بشود بهانه‌ای برای شروع تحقیقات مجدد پیدا کرد. جلسه استماع شهادت مولر در برابر کنگره، قبل از اینکه شروع به نوشتن این متن کنم، پایان یافت.

در تحقیقات قبلی از اول مشخص بود که نمیشود دخالت روسیه را ثابت، و ترامپ را محکوم و برکنار، کرد؛ چون مدارک ارائه شده ساختگی و تقلبی بود. اما برنامه جناح چپ این بود که این تحقیقات به‌قدری طولانی شود که به انتخابات میان‌دوره‌ای برسد؛ و بواسطه آن بتوانند عملیات روانی خود را انجام دهند و در کسب اکثریت مجلس نمایندگان موفق شوند.

در حال حاضر نیز جناح چپ میخواهد رابرت مولر را مجبور به این اعتراف کند که وزارت دادگستری به او اجازه محکوم کردن رئیس‌جمهور را نداد، تا کنگره بهانه‌ای برای راه‌انداختن تحقیقات مجدد داشته باشد. تنها نتیجه‌ای که از تحقیقات مجدد می‌شود انتظار داشت این است که جناح چپ و رسانه‌های وابسته به آن‌ها بتوانند بواسطه آن روی افکار عمومی اثر بگذارند و نتیجه انتخابات بعدی را عوض کنند.

جلسه استماع شهادت مولر قرار بود روز ۱۷ جولای انجام شود. این روز سالگرد پرواز اولین هواپیمای رادارگریز B2 بود. یک هفته قبل از این تاریخ QAnon، در پست 3410، به همزمانی شهادت مولر و این سالگرد اشاره میکند و عبارت B(2) را در پایان پست خود ذکر میکند. در انگلیسی بعضی اسمهای رسمی یک معادل خودمانی دارند. مثلاً William را می‌شود Bill، و Robert را Bob خواند. بنابراین نام رئیس قضا William Barr معادل ‌Bill Bar، و یا B2 است.

اما همین ذکر اسم هواپیمای رادارگریز باعث شد که جناح چپ جلسه استماع شهادت مولر را یک هفته به تأخیر بیاندازند. نگرانی آن‌ها این بود که شاید ملی‌گرایان مولر را مجبور به همکاری با خود کرده‌اند و مولر قرار است در آن جلسه مطالبی را بگوید که تمام نقشه‌های جناح چپ را نقش بر آب کند. Q در پست 3424 به این مطلب اشاره میکند. در نهایت پس از اطمینان از اینکه مولر مطابق دلخواه جناح چپ حرف خواهد زد، این جلسه امروز برگزار شد.

در جریان تحقیقات اولیه، که حدود ۲ سال طول کشید، ترامپ قانوناً میتوانست از قوه قضائیه بخواهد که در مدت زمان مشخصی این تحقیقات را به پایان برساند. اما تهدید عوامل Deep State به انجام عملیات ترور بیولوژیک، قطع شبکه‌های برق، فروپاشی بازار سهام، و کشتارهای جمعی در خاک آمریکا، مانع از این کار او شد.[3] در نتیجه همین تهدیدها، در عمل جناح چپ توانست اکثریت مجلس نمایندگان را به دست بیاورد. ادعای ملی‌گرایان این است که تمام پاهای اختاپوس را یک به یک قطع کرده‌اند و Deep State دیگر قادر به تغییر شرایط نیست. به همین دلیل قصد ندارند به آن‌ها اجازه بدهند که به عملیات روانی خود، برای تغییر نتیجه در انتخابات بعدی، ادامه دهند.

در پست 3458، Q میگوید که اگر شهادت مولر حاوی مطالبی غیر واقع باشد، رئیس قضا چاره‌ای جز خارج کردن مدارک از طبقه‌بندی محرمانه ندارد. اختیار چنین کاری را ترامپ رسما به رئیس قضا واگذار کرده است و برای روشنگری افکار عمومی، او ممکن است به چنین کاری دست بزند. یکی از دلایل خودداری رئیس قضا از این کار این است که نام دولتها و مقامات کشورهای خارجی نیز در این مدارک محرمانه آورده شده و افشای آن‌ها میتواند تنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشته باشد. دلیل دیگر این است که افشای همه مدارک دستگیری دهها هزار نفر را باعث خواهد شد، و طبعا چنین چیزی به اغتشاش در جامعه منجر میشود.

به همین دلیل از چند روز قبل ارتش در واشنگتن دی‌سی، عملیات گشت هوایی با هلی‌کوپترهای جنگی را شروع کرده، تا هم برای دستگیری افراد سرشناس جناح چپ آماده باشند، و هم در صورت وقوع کودتا بتوانند با آن مقابله کنند.

در پست 3472 نیز Q میگوید که این تحرک جناح چپ مثل بومرنگ برخواهد گشت و به خود آن‌ها صدمه خواهد زد. افشای مدارک هزینه‌ها و تنش‌های زیادی را باعث خواهد شد. اما جناح چپ وضعیت را به جایی رسانده‌اند که چاره‌ای جز افشای همه مدارک وجود ندارد؛ و بخش عمده هزینه‌ها متوجه آن‌ها است.

[1] گزارش Mueller https://shakeri.net/4631

[2] Trump says Mueller shouldn’t testify, warns hearing will backfire https://www.foxnews.com/politics/trump-says-mueller-shouldnt-testify-warns-hearing-will-backfire

[3] در سکوت خبری چه اتفاقاتی در آمریکا رخ میدهد؟ https://shakeri.net/4351