باسمه تعالی

درباره داستان صندوقچه جبرئیل، جستجوی مختصری در رسانه‌های فارسی‌زبان کردم و چیزی نیافتم. حدود ۴ سال پیش که درباره آن شنیدم، به این دلیل که قابل راستی‌آزمایی نبود، آن را گزارش نکردم. اما اخیراً درباره این موضوع و اتفاقاتی که در قطب جنوب می‌افتد، مطالب زیادی میشنوم. به همین دلیل مطلب را، بدون اینکه قصد تایید داشته باشم، منعکس میکنم. برای تحقیق بیشتر میتوانید درباره Ark of Gabriel یا «تابوت جبریل» جستجو کنید.

ماجرای داستان به حج سال ۱۳۹۴، و اتفاقاتی که در ایام حج آن سال در مسجدالحرام افتاده، برمی‌گردد.

ادعا می‌شود که در جریان عملیات بازسازی مسجدالحرام، و گودبرداری‌های انجام شده، یک دستگاه و یا سلاح کشف می‌شود. منتها درآوردن آن را به ایام حج و زمان شلوغی موکول میکنند، تا نقل و انتقال‌های انجام شده حساسیت کسی را برنیانگیزد. اما هنگام درآوردن آن صندوقچه از جای خود، در ۱۲ سپتامبر، تشعشع شدید پلاسما، باعث تخریب پایه جرثقیل و سقوط آن و مرگ بیش از صد نفر میشود.

در ۲۴ سپتامبر، که خود بن‌سلمان برای نظارت بر این عملیات می‌رود، تکان دادن این صندوقچه دوباره تشعشعی را به همراه داشت، که باعث اضطراب مردم در عرفات و فرار آن‌ها و مرگ چند هزار نفر میشود.

زمانی که صلیبی‌های کاتولیک به سرزمینهای اسلامی حمله میکردند، هم مسلمین را هدف قرار میدادند و هم ارتدکس‌های مسیحی را. به همین دلیل ارتدکس‌ها هنگام حمله کاتولیکها و عقب‌نشینی، علاوه بر کتاب‌های خود، کتابخانه‌های مسلمین را نیز می‌بردند تا آن‌ها را حفظ کنند. یکی از کتابها، کتابی درباره صندوقچه جبرئیل بود که در سال ۱۲۰۴ میلادی به دست ارتدکس‌ها افتاد. لذا سعودی‌ها با کلیسای ارتدکس روسیه تماس میگیرند و در رابطه با این وسیله طلب کمک میکنند.

نتیجه این تماس و همکاری این شد که کلیسای ارتدکس در استخراج این صندوقچه و انتقال آن به قطب جنوب، برای مطالعه و بکارگیری آن، کمک کرد. این صندوقچه در ۶ دسامبر به کشتی روسی Admiral Vladimisky، بار شده، تا به قطب جنوب منتقل شود. بهانه حضور این کشتی در بندر جده، تأمین سوخت و دیگر اقلام مورد نیاز، عنوان شد، که البته برای کشتی‌های روسی معمول نیست.

نکته‌ای که باعث سوءظن می‌شود این است که این کشتی توسط تعدادی دیگر از کشتی‌های نظامی، مانند Varyag و Bistry، تا مقصد اسکورت میشود. اسکورت یک کشتی تحقیقاتی توسط چندین ناوشکن نیز قابل توجیه نیست.

شایع است که موضوع دیدار دو ماه بعد پاپ فرانسیس با پاتریارک Kiril در کوبا، که بعد از هزار سال بین رهبران دوکلیسا رخ داد، درباره کتاب‌هایی بوده که در اختیار پاپ بود و به کشف نحوه کار با آن صندوقچه کمک میکرد.

ده روز پس از دیدار مذکور، kiril به قطب جنوب سفر میکند. در این سفر اتفاقاتی مانند شکستن شیشه جلوی هواپیما، رخ داده؛ اما او با تعویض هواپیما به راه خود ادامه میدهد. شایع است که بر اساس متونی که پاپ فرانسیس به او داده بود، مراسمی مذهبی را در حضور آن صندوقچه انجام میدهد؛ و پس از آن این صندوقچه به نیروهای ویژه روسی تحویل داده شده، تا به مکانی نامعلوم در قطب جنوب برده شود.

از اینکه اصل این قضیه چقدر درست باشد، و به فرض صحت آن، نحوه همکاری روسیه و سعودی در این قضیه به چه صورت باشد، خبر ندارم. اما اتفاقات دیگری را می‌شود مثال آورد که نشان از این دارد که در قطب جنوب خبرهایی زیادی رخ میدهد که مردم عادی از آن بی‌خبر هستند.

به عنوان نمونه، چند روز پس از شکست دموکراتها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، جان کری به قطب جنوب سفر میکند؛ و سفر او در مسیر برگشت به نیوزیلند، با زلزله 7.8 ریشتری در این کشور مصادف میشود. قاعدتاً در چنین شرایطی جان کری وقتی برای سفر تفریحی و تحقیقاتی نداشت. به همین دلیل بازار شایعات در رابطه با این سفر نیز گرم است.[2]

[1] Russian Navy’s research vessel visits Saudi port on way to Antarctica https://tass.com/defense/841861

[2] Wikileaks Photos, John Kerry Visit and UFOs in Antarctica https://mysteriousuniverse.org/2016/11/wikileaks-photos-john-kerry-visit-and-ufos-in-antarctica/