باسمه تعالی

در پست قبلی در تلگرام (https://t.me/zadolmosafer/751)توضیح داده بودم که قرار بود روز سه‌شنبه ۱۴ می، پمپئو در دیدار با پوتین درباره اهداف آمریکا از فرمان اعزام ۱۰۰ هزار نفر نیروی نظامی به خلیج فارس، و اظهارات تهدیدآمیز جان بولتون، توضیحاتی ارائه کند.

اما عملیات false flag دیروز در بندر فجیره ظاهراً همه چیز را روشن کرده است. نتیجه این شده که پوتین به پناهگاه اتمی رفته؛ و کار بازرسی نهایی از تجهیزات جنگی ارتش، و روشهای دفاعی را برای ورود به جنگ شروع کرده است.[1]

پس از اینکه خبرگزاری المیادین سریعاً درباره حضور هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی، همزمان با انفجارهای بندر الفجیره، افشاگری کرد؛ کسانی که این عملیات false flag را طراحی کرده بودند، مردد شده، اصل وقوع حادثه را انکار کردند؛ و دود ناشی از انفجار را به حادثه در یک ایستگاه مترو نسبت دادند. اما بعداً امارات هدف قرار گرفتن ۴ کشتی را تأیید کرد و نامی هم از قایق‌های ایرانی آورد. عربستان هم هدف قرار گرفتن دو نفتکش خود در این بندر را تأیید کرد.

پمپئو برنامه سفر امروز به مسکو را برای مشاوره با دیگر اعضای ناتو درباره ایران، لغو کرده است.[2] البته هنوز قرار است فردا به دیدار پوتین برود و توضیحات خود را ارائه کند. اما حادثه دیروز همه را به این جمع‌بندی رسانده که باید خود را برای جنگ آماده کنند. دیگر فرق نمیکند چه کسی ماجرای false flag را انجام داده، و یا خود ترامپ و تیم ملی‌گرای او با این تحرکات همسو و موافق هستند یا نه. آنچه مشخص است این است که نئوکان‌های حاضر در کاخ سفید میتوانند اراده خود را بر بقیه تحمیل کنند و کل کشور را به سمتی که دلخواه آن‌ها است بکشانند.

دلیل دخالت روسیه

در دو سال اخیر دموکراتها تبلیغات زیادی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کردند، و کینه آن‌ها از روسیه روز به روز زیاد میشود. دموکراتها واقف هستند که روسیه ترجیح میدهد با ملی‌گرایان کار کند؛ و به همین دلیل کمک زیادی به آن‌ها کرده است. چون اگر گلوبالیست‌ها هم در آمریکا و هم اروپا دست برتر را داشته باشند، روسیه را که دنبال بازسازی امپراطوری روم شرقی است، تحمل نخواهند کرد. اگر نئوکان‌ها موفق شوند جنگ با ایران را شروع کنند، اولین بازنده این جنگ خود ترامپ و تیم ملی‌گرای او است. حتی اگر آمریکا از این جنگ سالم به در رود، ترامپ شانس انتخاب مجدد خود را از دست خواهد داد؛ و فرصتی برای حذف مخالفان داخلی خود نخواهد داشت.

بنابراین روسیه منتظر نخواهد ماند که پس از قدرت گرفتن دموکراتها، جنگ شروع شود. از طرف دیگر، روسیه مایل نیست که ملی‌گرایان آمریکا تعادل کنونی دنیا را به هم بزنند. چون موفقیت آمریکا در سرنگون کردن دولت ونزوئلا و یا ایران، در نهایت به محاصره چین و حمله به این کشور منجر خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، با اطمینان می‌شود گفت که روسیه هدف بعدی خواهد بود؛ چه ملی‌گرایان حاکم باشند و چه گلوبالیستها.

هرولد ترنر ادعا میکند که روسیه بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را به شمال شرقی این کشور فرستاده، تا برای بمباران پایگاه‌های موشکی در آلاسکا و حمله به اهدافی در ساحل غربی آمریکا آماده باشند.

ترامپ برای جلوگیری از جنگ چه میتواند بکند؟

بارها دراین باره توضیح داده‌ام که فرض اینکه آمریکا یک مجموعه سیاسی واحد، تحت مدیریت یک رئیس‌جمهور واحد، باشد صحیح نیست. این کشور، مانند اکثر کشورهای دنیا، مجموعه‌ای از گروه‌های قدرتمند است که هر کدام دنبال منافع و اهداف خود هستند و بعضی مواقع خیلی واضح از دستور رئیس‌جمهور تخطی میکنند. مثلاً بارها رخ داده که ترامپ فرمانی داده و ژنرال Votel دقیقاً خلاف آن را گفته و یا عمل کرده است.

ترامپ، برای اینکه نشان دهد هنوز دست برتر را در صحنه سیاسی آمریکا دارد، باید سریعاً تیم نئوکان موجود، از جمله جان بولتون، را اخراج کند. اگر چنین اتفاقی در هفته جاری نیافتد، امید زیادی به جلوگیری از جنگ نمیشود داشت.

یکی از دلایلی که گلوبالیست‌ها تلاش دارند زودتر جنگ را شروع کنند، این است که زمان محاکمه و دستگیری تعداد زیادی از عوامل آن‌ها فرا رسیده است. دیروز QAnon در پست 3334، اعلام کرد که «این هفته دستگیری james Comey و خارج شدن مدارک FISA از رده‌بندی محرمانه قرار است رخ بدهد. به همین دلیل کسی در واشنگتن دی‌سی خواب ندارد». کسی در بین دموکراتها خبر ندارد کدامشان اول دستگیر و راهی زندان خواهد شد. برنامه‌ریزی برای عملیات false flag و شروع جنگ، باعث خواهد شد که ملی‌گرایان فرصت تمرکز بر دستگیری عوامل Deep State را از دست بدهند.

[1] Putin to begin series of new-format meetings on defense issues on May 13 http://tass.com/defense/1057825

[2] Pompeo Cancels Moscow Trip to Hold Iran Talks in Brussels, to Meet Putin Tuesday https://sputniknews.com/us/201905131074950245-usa-russia-pompeo-visit/

[3] https://qmap.pub