باسمه تعالی

در مقاله‌های قبلی بارها تلاش کردم که دراین باره توضیح دهم که روایتی که رسانه‌های جهانی سعی دارند از تحولات عالم ارائه کنند را نباید بدون راستی‌آزمایی باور کرد. دهها سال است که گلوبالیست‌ها سلطه بلامنازعی بر جریان اخبار عالم داشته‌اند و با این ابزار توانسته‌اند افکار عمومی جهانیان را کنترل کنند. در دو سال اخیر که ملی‌گرایان در آمریکا به قدرت رسیدند، بازوان نظامی و اطلاعاتی زیادی از گلوبالیست‌ها را قطع کرده‌اند و حملات زیادی به شبکه‌های تجارت برده و مواد مخدر و کودک‌آزاری و قربانی انسان آن‌ها شده است. دستگیری بسیاری از اسقف‌های کاتولیک در سراسر جهان، به جرم کودک‌آزاری و فساد مالی، از جمله کاردینال Pell، نشان از این مطلب دارد. آخرین و قوی‌ترین سلاح باقیمانده برای گلوبالیست‌ها، رسانه‌های بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی است. آن‌ها با القای روایت دلخواه خود از وقایع جهان سعی دارند کنترل خود بر افکار عمومی را از دست ندهند و با استفاده از همین سلاح، جنگ و اختلاف و بحران جهانی ایجاد کنند؛ تا فرصت بیشتری برای سازمان‌دهی مجدد داشته باشند.

اما متأسفانه خارج شدن از دنیای واقعیت مجازی، که این رسانه‌ها برای مردم جهان ایجاد کرده‌اند، سخت است؛ و حتی بسیاری از آن‌هایی که خود را مطلع و فرهیخته فرض میکنند، نمیتوانند خود را از این واقعیت مجازی خارج کنند؛ و فرق پروپاگاندا و خبر را تشخیص دهند.

روابط ایران و آمریکا

دولت ملی‌گرای آمریکا توافق برجام را معاهده ایران با گلوبالیست‌ها میداند. به همین دلیل از آن خارج شدند و تمایل خود برای توافق فیمابین جدید را اعلام کردند. اعتراض آن‌ها هم بیشتر به بخش‌های محرمانه توافق است. طبق نقل از آقای روحانی «آمریکا ۱۱ بار درخواست مذاکره داشته است».

در ۴ دهه اخیر هرجا آمریکا در صحنه بین‌الملل مجبور به عقب‌نشینی شده است، پای ایران در میان بوده است. بنابراین کینه آن‌ها از ایران قابل درک است و انتظار اینکه در یک یا دو دهه آینده این کینه تبدیل به همکاری استراتژیک شود، واقع‌بینانه نیست. اما واقعیت دیگر این است که ایران و آمریکا متحد طبیعی محسوب می‌شوند و نباید زمینه همکاری‌های آینده را از بین برد.

آمریکایی‌ها در قرن گذشته قدرت اول دنیا بودند و خود را در جایگاهی می‌دانند که بتوانند به بقیه درس عدالت و آزادی‌خواهی و حقوق بشر بدهند. همانطور که رفتار و منش رهبران روسیه معاصر خیلی متفاوت با رفتار رهبران شوروی سابق است، این طرز نگاه آمریکایی‌ها نیز به تدریج اصلاح می‌شود.

خط تبلیغی گلوبالیست‌ها این است که: «آمریکا عزم خود را برای شکست ایران جزم کرده است؛ و آمریکا میخواهد تکنولوژی هسته‌ای به عربستان بدهد تا ایران را با سلاح هسته‌ای هدف قرار دهد.» همین تبلیغات باعث شده که روحانی چنین اظهار نظر کند: «امروز بین ایران و آمریکا زورآزمایی حداکثری است».

اصل تضاد منافع و رقابت بین ایران و آمریکا قابل انکار نیست، اما آمریکا گرفتاری‌های فراوانی دارد که اولویت بسیار مهم‌تری دارند؛ و فرصت برنامه‌ریزی برای جنگ با ایران ندارد. هدف گلوبالیست‌ها از درگیر کردن آمریکا در جنگ با ایران این است که فرصت محاکمه سران گلوبالیست در آمریکا و تصفیه داخلی را از آمریکا بگیرند.

داستان دفاع ترامپ از عدم مجازات همجنس‌بازان

هرچند آمریکایی‌ها از وجود فساد گسترده در کشور خودشان خبر دارند، اما هنوز به خاطر روحیه ذکر شده، خود را در موضع بالاتری از نظر اخلاقی می‌دانند. جمع این دو نکته ذکر شده باعث شده که در آمریکا نسبت به اعدام همجنس‌گرایان در ایران اعتراض شود و بعضی از چهره‌های سیاسی بخواهند از این مطلب به عنوان وسیله‌ای برای ضربه زدن به ایران و اثبات موضع برتر اخلاقی آمریکا استفاده کنند.

اما رسانه‌های گلوبالیستی روایت، یا به اصطلاح narrative، خود را از واقعیت طراحی کردند. خبر شبکه NBC‌ News درباره تلاش کاخ سفید برای حمایت از همجنس‌بازی در دنیا، حاصل این روایت بود.[1] آن‌ها قصد دارند چنین وانمود کنند که دولت ملی‌گرا فقط یک ظاهرسازی برای سرکار گذاشتن مردم است و در باطن گلوبالیست‌ها بر تمام ارکان آن نفوذ و سلطه دارند. گلوبالیست‌ها با همین ابزار توانستند هراس در دل نمایندگان کنگره و سنای آمریکا بیاندازند و کاری کنند که آن‌ها از ترس به لایحه بودجه دموکراتها رأی دهند.

۳ روز پیش که NBC خبر مذکور را پخش کرد، QAnon در پست 2809 آن را FAKE NEWS خوانده، و تلاش گلوبالیست‌ها برای جا انداختن روایت خود دانست. دو روز پیش ترامپ با صدراعظم اتریش دیدار داشت؛ و در حاشیه این دیدار خبرنگاران سئوالاتی را از آن‌ها پرسیدند. خبرنگاری از ترامپ درباره کمپین مبارزه با مجازات همجنس‌بازان پرسید و ترامپ در پاسخ گفت که «اصلا نمیداند خبرنگار درباره چه چیزی حرف میزند».[2]

در دو سال اخیر ملی‌گرایان چندین کار کرده‌اند که به مذاق گروه‌های حمایت از همجنس‌گرایان خوش نمی‌آید؛ و بنابراین دولت از طرف این‌ها تحت فشار است.[3] بخشی از این گروه‌ها افراد فاسد و منحرفی هستند که دنبال گسترش فساد خود و قانونی شدن کودک‌آزاری هستند؛ و بخش دیگر افراد ساده‌لوحی هستند که با خشونت بر علیه همجنس‌بازان مبارزه میکنند. همانطور که همجنس‌بازان در ایران بیشتر نگران خشونت از طرف مردم هستند تا نظام؛ در آمریکا نیز خطر اصلی که این افراد را تهدید میکند، از جانب مردم است و نه دولت. هدف اصلی تبلیغات این گروه‌ها مبارزه با اعمال خشونت است و نه تبلیغ همجنس‌بازی. اینکه بعضی از سیاسیون بخواهند چنین چیزی را به عنوان اسلحه بر علیه ایران استفاده کنند، هرچند فرصت‌طلبی است، ولی قابل انتظار است.

نفوذی‌ها در دولت آمریکا

دراین‌باره زیاد نوشته‌ام که خود ملی‌گرایان میدانند که اکثر اهل سیاست آن دیار فاسد هستند و حذف یکباره همه آن‌ها عملی نیست. بنابراین سعی میکنند هر قشری از سیاستمداران را به نحوی مدیریت کنند که در نهایت فرصت کار در داخل را از آن‌ها نگیرند.

به عنوان نمونه ملی‌گرایان، نئوکان‌ها را در پروژه ونزوئلا مشغول کرده‌اند؛ در حالی که مشخص است که قرار نیست حمله نظامی به این کشور انجام شود. تحرکات آمریکا در مرزهای ونزوئلا فقط محدود به کمک‌رسانی به مناطق محروم بوده و هنوز هیچ خبری از ارسال تسلیحات به مرز گزارش نشده است. اگر نئوکان‌هایی مثل جان بولتون، سرگرم پروژه‌های خارجی نباشند، در داخل آمریکا شروع به تبلیغات درباره از دست رفتن موقعیت ابرقدرتی آمریکا میکنند و فضای سیاسی را چنان به هم می‌ریزند که مدیریت آن عملی نباشد.

اما گلوبالیست‌ها با طراحی روایت خود کاری کرده‌اند که دولت مادورو به این جمع‌بندی برسد که طرح حمله واقعی است و باید عکس‌العمل نشان دهند. لغو اجازه پرواز همه هواپیماها و تیراندازی به اتوبوس کسانی که برای پخش کمک به مناطق مرزی میرفتند، نشان از دستپاچگی دولت ونزوئلا دارد.[4,5] در حالی که منشاء عمده نگرانی‌ها فقط تبلیغات رسانه‌ای است.

پنج روز پیش QAnon در پست 2791 خبر از این داده بود که Dan Coats که عضو کابینه و Director of National Intelligence است، به زودی برکنار خواهد شد. تا قبل از آن هیچ‌کس دیگری چنین شایعه‌ای را بیان نکرده بود. وزیر DNI مدیر تمام سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است و مقام مهمی محسوب میشود. همین مطلب باعث شد که فریاد سران جناح چپ، مانند Adam Schiff، بلند شود و همه در دفاع از او قیام کنند. خود همین موضوع ثابت کرد که Coats یک نفوذی است و جناح چپ از دست دادن او را یک ضربه مهم محسوب میکند. بنابراین به همه ثابت شد که باید هرچه سریعتر او را برکنار کنند.

در شرایطی که رئیس تمام سازمان‌های اطلاعاتی خائن و نفوذی است، انتظار اینکه سفیر آمریکا در یک کشور دیگر نماینده این دولت محسوب شده، و تمام حرفهای او مواضع رسمی رئیس‌جمهور محسوب شود، را نباید داشت.

موضع آمریکا در برابر عربستان

خط تبلیغی گلوبالیست‌ها درباره عربستان این است که آمریکا میخواهد عربستان را به سلاح هسته‌ای مجهز کند؛ تا ایران را هدف قرار دهد. اما روایتی که شخصاً از سیاست آمریکا در قبال عربستان شنیده‌ام چنین نیست.

از بعد از جنگ حهانی دوم تا کنون دلار به عنوان ارز جهانی شناخته میشد. برای حفظ این وضعیت آن‌ها با عربستان توافق کرده بودند که کاری کنند که نفت فقط با دلار خرید و فروش شود. دوره دلار در حال به سر رسیدن است و ارز بعدی قاعدتاً باید ارز با پشتوانه باشد. بنابراین این اتحاد استراتژیک بین آمریکا و عربستان در حال ضعیف شدن است؛ و آمریکا دلیلی برای حضور گسترده نظامی در این کشور و دفاع از پادشاهی آل سعود ندارد. ظاهراً ترجیح آمریکا این است که دولتی مردمی سرکار بیاید که بتواند از عهده دفاع از خود برآید. چنین دولتی قاعدتاً باید اسلامی باشد. آل سعود به دلیل رویه شیطانی و حضور تعداد زیادی از شاهان و شاهزاده‌های شیطان‌پرست، هیچ‌وقت نمیتواند بطور مستقل این کشور را اداره کند.

فرض کنید آمریکا درگیر مسائل مرزی و یا جنگ در آمریکای مرکزی شود و نتواند حضور نظامی قابل قبولی در خاورمیانه داشته باشد. بنابراین ممکن است چین فرصت را غنیمت بشمرد و برای تصرف مناطق نفتی عربستان و کشورهای حاشیه خلیج اقدام کند. در چنین شرایطی حکومت‌های وابسته‌ای مثل آل سعود نمیتوانند دفاع مردمی را سازمان‌دهی کنند؛ و ادامه کار این حکومت‌ها یک تهدید امنیتی برای منطقه است. ولی اگر بجای آنها دولت‌های مردمی اسلام‌گرا سرکار بیایند، میتوانند از عهده دفاع از منطقه برآیند.

تحولات جهانی چیزی است که در معرض دید همه است و هرکس که بخواهد میتواند وقت صرف کند و آنرا مطالعه کند. اما بعضی از مطلعین بجای اینکه واقعیت را به مردم درست منعکس کنند، سعی میکنند روایتی از واقعیت را طراحی کنند که منافع خودشان را تأمین کند. مثلاً بعضی‌ها سعی میکنند تحولات جهانی را در قالب پیش‌گویی خودشان عنوان کنند و اعتباری برای خود فراهم کنند. بعضی دیگر از خواب و یا پیش‌گویی فلان عارف درباره فتح مکه توسط سربازان ایرانی، برای زمینه‌سازی ظهور، حرف میزنند؛ تا زمینه روانی این بوجود بیاید که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عربستان، ایران آمادگی این را داشته باشد که بتواند این کشور را فتح کند. بعضی از گلوبالیست‌های داخلی نیز بر آتش دشمنی با آمریکا می‌دمند، تا با درگیر کردن آمریکا در این منطقه، زمینه سقوط ملی‌گرایان آن کشور فراهم شود.

در چنین شرایطی ایران باید منافع کلی جهان اسلام را در نظر بگیرد؛ و گسترش هژمونی را فقط تا جایی که به منافع کلی جهان اسلام کمک میکند، دنبال کند. اگر در چنین شرایطی منطقه درگیر جنگ شود، طمع کشورهای دیگر، مانند چین، برای تصرف منابع نفتی بیشتر میشود. اگر در عربستان دولتی مردمی اسلامی سرکار بیاید، که از نظر نظامی قوی باشد، لزوماً به ضرر ایران نیست. بلکه میتواند در دفاع از منابع نفتی، در کنار ایران، نقش مهمی ایفا کند.

جمع‌بندی

باور بعضی از تحلیل‌گران چنین است که «دعوای ملی‌گرایان و جناح چپ یک دعوای زرگری برای سرگرم کردن مردم و اتلاف وقت و انرژی است؛ و همه طرفین تحت تسلط گرو‌ه‌های شیطانی هستند. همانطور که مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین قرار نیست هیچوقت نتیجه بدهد، این دعوا هم هیچوقت به محاکمه و اعدام سران گلوبالیست منجر نخواهد شد.»

شخصا چنین چیزی را باور ندارم و شواهد زیادی میتوانم ارائه کنم که جنگ واقعی است. اما عامل مهمی که میتواند باعث عدم موفقیت ملی‌گرایان مسیحی بشود، تسلط گلوبالیست‌ها بر رسانه‌ها و افکار عمومی است. علاوه بر مردم عادی، بسیاری از کسانی که خود را فرهیخته فرض میکنند، نمیتوانند خود را از زیر سلطه رسانه‌‌ای گلوبالیست‌ها خارج کنند؛ و هرچه که این رسانه‌ها پخش میکنند را به عنوان خبر موثق فرض میکنند. شخصا با این پدیده زیاد برخورد کرده‌ام که وقتی برای بعضی‌ از افراد خبری را نقل میکنم، با ناباوری و شک با آن برخورد میکنند. اما همین افراد هر خبری از رسانه‌های فاسق گلوبالیست میشنوند را براحتی قبول میکنند و نقل خبر توسط رسانه‌های مطرح را به عنوان سند راستی آن میدانند.

[1] https://mobile.twitter.com/NBCNews/status/1097905513394774016

[2] Remarks by President Trump and Federal Chancellor Kurz of the Republic of Austria Before Bilateral Meeting https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-federal-chancellor-kurz-republic-austria-bilateral-meeting/

[3] As Trump administration announces campaign to decriminalise homosexuality - here are eight anti-LGBT things the president has done https://www.independent.co.uk/news/world/americas/trump-homosexuality-lgbt-rights-gay-decriminalisation-campaign-administration-a8787446.html

[4] VENEZUELA NATIONAL GUARD OPENS FIRE ON HUMANITARIAN AID CONVOY DELEGATION! ! ! https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/venezuela-national-guard-opens-fire-on-humanitarian-aid-convoy-delegation

[5] BREAKING NEWS: VENEZUELA CLOSES ITS AIR SPACE https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/breaking-news-venezuela-closes-its-air-space