باسمه تعالی

حدود ۴۵ روز پیش در مقاله‌ای با عنوان «تاریخ شروع عملیات ملی‌گرایان مشخص شد» درباره برنامه ملی‌گرایان برای دستگیری‌های گسترده و جمع‌ کرن بساط شیطان‌پرستی و سیستم بانکی فاسد آنها، نوشته بودم.[1] اما حوادث مطابق برنامه پیش نرفت و فقط بخش خیلی کوچکی از آن تحقق یافت. بعضی از تحلیل‌گران معتقدند که از اول معلوم بود که این برنامه فقط یک حیله جنگی است، تا Deep State برگهای بازی خود را رو کند؛ و انجام چنین کاری عملی نبود. اما شواهدی وجود دارد که نشان میدهد واقعاً قصد انجام این برنامه وجود داشت؛ اما به دلایل دیگر اجرای آن به تأخیر افتاد.

یکی از شواهد این است که در دوره ترامپ حدود 500 میلیون دلار برای تجهیز زندان گوانتانامو در همسایگی کوبا، خرج شده و پرسنل زیادی به آنجا فرستاده شده است.[2,3] اگر قرار نباشد که هزاران نفر زندانی رده بالا در آنجا نگهداری شود، چنین هزینه و امکاناتی، قابل توجیه نیست.

درباره علت تأخیر برنامه، چند مطلب را میتوان ذکر کرد: در این مدت چند عملیات ترور ترامپ شناسایی و خنثی شد. یکی از آن‌ها یک نفر Marine بود که جزء محافظین کاخ سفید بود، که در اواخر دسامبر شناسایی و هنگام تلاش برای دستگیری، در همان محوطه کاخ سفید کشته شد.[4,5] به علاوه سفر نانسی پلوسی به افغانستان و اروپا، با هواپیمای نظامی و به همراه تمام اعضای خانواده سران دموکرات کنگره، به عنوان تلاش برای کودتا تلقی شد و جلوی آن گرفته شد.

ترامپ بارها عزم خود را برای بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشور اعلام کرده بود. از نظر او حضور در مناطق درگیری مثل سوریه، فقط در راستای پروژه‌های گلوبالیست‌ها است و نفعی برای آمریکا در این حضور قابل تصور نیست. او حضور در سوریه را «مرگ و شن» خوانده بود. اما نئوکان‌های حاضر در کابینه او با این نظر موافق نیستند و حداکثر تلاش خود را برای به شکست کشاندن این سیاست انجام دادند. در حال حاضر برای ملی‌گرایان حذف همه خائنین از دولت عملی نیست، چون جایگزینی آن‌ها نیاز به تأیید سنا دارد و روند این جایگزینی طولانی است.

بنابراین ترامپ، در درجه اول، به دنبال سرگرم کردن نئوکان‌ها در صحنه‌های خارجی، مثل ونزوئلا، است؛ تا فرصت کار در داخل را از او نگیرند. ارسال ۵ هزار نفر از سربازان آمریکایی به کلمبیا، نمیتواند به جنگ منجر شود؛ چون برای همه واضح است که ونزوئلا ۲ میلیون سرباز آماده به جنگ دارد، که شرایط جنگی مناطق استوایی را بر خلاف سربازان آمریکایی خوب می‌شناسند.[6]

برنامه آینده ملی‌گرایان

چیزی که با اطمینان می‌شود گفت این است که سال ۲۰۱۹ آخرین فرصت ملی‌گرایان برای اجرای برنامه‌هایشان است. چون سال ۲۰۲۰ سال انتخابات است و تنش‌های سیاسی و یا تنش در بازارهای مالی، میتواند به درگیری خیابانی و اغتشاش منجر شود و در نهایت رأی مردم را به طرف رقیب هدایت میکند.

دلیل اصلی که دموکرات‌ها با ساخت دیوار حائل مکزیک مخالفت میکنند این است که اکثر مهاجران فقیر جدید، بخاطر برنامه‌های سوسیالیستی و خدمات مجانی، طرفدار دموکرات‌ها هستند. اضافه شدن حدود ۵ میلیون رأی دهنده جدید، میتواند کفه انتخابات را در بعضی ایالت‌ها به نفع دموکراتها سنگین کند. ترامپ برای جلوگیری از ورود این مهاجران، و برنده شدن در انتخابات 2020، به ساخت دیوار نیاز دارد.

تعطیلی بیش از ۳۰ روز دولت، این امکان را برای ترامپ فراهم کرد که جواز اخراج تمام عوامل Deep State در دولت و سازمان‌های اطلاعاتی را به دست آورد؛ و در این باره در مقالات قبلی توضیح داده بودم. اما نظر مشاوران او این بود که ادامه تعطیلی دولت، میتواند به نفع جناح چپ تمام شود. چون برداشت مردم این است که ترامپ به لجبازی روی آورده و با تعطیل کردن دولت، باعث قطع حقوق کارمندان و اختلال در کار دولت و سیستم قضایی شده است. بنابراین ترامپ از شرط قبلی خود برای تأمین بودجه دیوار حائل عدول کرده، با بازگشایی موقت ۳ هفته‌ای دولت موافقت کرد؛ و تهدید کرد که اگر این بودجه تأمین نشود، او اعلام وضعیت اضطراری خواهد کرد.

دموکراتها به هیچ وجه قصد ندارند بودجه دیوار را تصویب کنند؛ چون این کار به کاهش میزان رأی آن‌ها در انتخابات بعدی منجر میشود. بنابراین بعید است که اختلاف موجود به سادگی حل شود. دیروز QAnon در آخرین پست خود عکس یک هواپیمای F15 را که در تاریکی شب پرواز میکند، بدون شرح، آورد. احتمالاً منظور او این است که برنامه‌های اعلام شده قبلی منتفی نشده و به ۱۵ فوریه موکول شده است. F15 در‌واقع همان February 15 را تداعی میکند.

اگر ملی‌گرایان بخواهند موفقیت ملموسی کسب کنند، باید پس از ۱۵ فوریه اخراج دهها هزار نفر از عوامل Deep State در دولت را عملی کنند. در حال حاضر حدود ۱۷ سازمان‌ اطلاعاتی و امنیتی در آمریکا وجود دارد. اکثر این سازمان‌ها هیچ نقشی در امنیت کشور نداشته،‌ به عنوان مافیا و گروه‌های قدرت جنگ‌سالار عمل میکنند. کاهش پرسنل و سازمان‌دهی مجدد آن‌ها به حدود ۷ سازمان، باید سریعاً انجام شود. به علاوه ملی کردن بانک فدرال رزرو و تغییر ساختار مالی، باید هرچه زودتر انجام شود.

تعداد زیادی از محاکمات مرتبط با بنیاد کلینتون و پرونده دخالت روسیه در انتخابات، برای آوریل و می امسال زمان‌بندی شده است. اعترافات و احکام این دادگاه‌ها برای تکمیل اتهامات بسیاری از رهبران جناح چپ ضروری است. بنابراین باید منتظر محاکمه و اعدام کلینتون‌ها در اواخر ماه می و یا ژوئن باشیم.

اگر تا آن زمان ملی‌گرایان موفق به اجرای این برنامه نشوند، عملاً فرصت زیادی برای تغییر شرایط نخواهند داشت. تعلل ترامپ در انجام این برنامه، عملا او را به عنوان عامل فرسایش پتانسیل عظیم ملی‌گرایی مسیحی در آمریکا تبدیل خواهد کرد؛ و شاید برای چند سال دیگر فرصت قیام را از آنها بگیرد.

[1] تاریخ شروع عملیات ملی‌گرایان مشخص شد https://shakeri.net/4072

[2] Trump’s Pentagon wants to spend almost $500 million on Guantánamo construction https://www.miamiherald.com/news/nation-world/world/americas/guantanamo/article168273127.html

[3] Arizona National Guard military police to help at Guantanamo Bay https://www.azcentral.com/story/news/local/arizona/2017/12/29/arizona-national-guard-military-police-help-guantanamo-bay/990063001/

[4] Trump Reveals He Was All Alone On Christmas Except For ‘The Machine Gunners’ https://dailycaller.com/2019/01/02/trump-christmas-secret-service-joke/

[5] Marine shot and killed on duty at Marine Barracks in Washington, DC https://www.cnn.com/2019/01/01/politics/marine-shot-barracks/index.html

[6] 2,000,000 Troops Are Ready: President of Venezuela’s Constituent Assembly Sends Message To Bolton https://southfront.org/2000000-troops-are-ready-president-of-venezuelas-constituent-assembly-sends-message-to-bolton