باسمه تعالی

چند روز پیش ۳۰ نفر از چهره‌های سرشناس طرفدار گلوبالیسم بیانیه‌ای دادند با این عنوان «اروپا در خطر است. برای اروپا بجنگید تا خرابکارها آن را تخریب نکنند.». شبه‌فیلسوف فرانسوی Bernard-Henri Lévy، رمان‌نویس هایی مثل سلمان رشدی و Ian McEwan، مورخی به نام Simon Schama، و برندگان جایزه نوبل Svetlana Alexievitch و Herta Müller و Orhan Pamuk و Elfriede Jelinek، در بین ۳۰ نفری بودند که این بیانیه را صادر کردند.

گلوبالیسم شیطانی باعث شد که بنیان‌های خانواده و متعاقب آن اجتماع، متلاشی شود و همجنس‌بازی عادی شناخته شود. تنها راه بقای جوامع اروپایی، که با بحران توالد و پیر شدن روبرو هستند، استقبال از مهاجران و نیروی کار تازه است. این مهاجرین با خود کولی‌باری از مشکلات اجتماعی و مرض‌های روانی را به همراه می‌آورند.

چنین شرایطی برای مردم عادی قابل تحمل نیست و طبعا ریشه همه این مصائب را سیاست‌های گلوبالیستی میدانند و در صدد ریشه‌کن کردن آن هستند. در حال حاضر در لهستان، بلغارستان، جمهوری چک، اتریش و ایتالیا، مردم به دولت‌های ملی‌گرا رأی داده‌اند. ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، احتمالاً روزهای آخر حکومت خود را میگذراند و طبقه حاکم در این کشور بیش از این حاضر به پرداخت هزینه برای او نیستند. بریتانیا نیز مجبور به خروج از اتحادیه است و احتمالاً پس از خروج دچار تجزیه شود. در مجموع گلوبالیست‌ها خود را در موضع شکست یافته‌اند و در فکر چاره هستند.

نامه هشدار چهره‌های فرهنگی نکات قابل توجهی داشت. مثلاً در این نامه چنین گفته: «پاپولیست‌ها از هویت گم‌شده حرف میزنند. در حالی که روح و هویت ملی فقط ساخته ذهن دیکتاتورها است.» و یا «اگر با موج خرابکاری مقابله نشود و چیزی تغییر نکند، جامه شکست برازنده قامت همه آن‌هایی است که به میراث اراسموس و دانته و گوته علاقه دارند».

شخصاً واقعاً در تعجبم که این افراد چطور خود را فیلسوف و تاریخ‌دان و فرهیخته تصور میکنند؛ در حالی که واضح است که اروپا با فاصله گرفتن از دستورات دینی و فطری، راهی جز روی آوردن به فاشیسم و گسترش ناسیونال سوسیالیسم یا نازی، برای بقای خود ندارد. قدرت گرفتن نازی‌ها در شرق اروپا دقیقاً به دلیل ایجاد سدی برای مقابله با روسیه ارتدکس است. تنها راه باقی‌مانده برای مقابله با ملی‌گرایی نیز تقویت نازی‌ها است. مدینه فاضله گلوبالیستی آن‌ها فقط با قدرت گرفتن فاشیسم توان ادامه حیات دارد؛ و در چنان فضای سیاسی حرف زدن از میراث دانته و گوته بیشتر به جوک شبیه است.

روسیه پس از فروپاشی شوروی تنها راه نجات خود را در بازگشت به مسیحیت یافت؛ و این رویکرد توان خود را در حل مشکلات بزرگی، مثل کاهش جمعیت و فساد عمیق نشان داده است. از اروپای گلوبالیست انتظار نمیرود که به مسیحیت واقعی، و نه کاتولیک، رجوع کند. بنابراین بین نابودی و فاشیسم عریان باید یکی را انتخاب کند.

[1] Fight for Europe – or the wreckers will destroy it https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/25/fight-europe-wreckers-patriots-nationalist