باسمه تعالی

این روزها زیاد درباره تقلبی بودن QAnon بحث میشود؛ و دلیل آن این است که بعضی از وعده‌هایی که داده بود، انجام نشده است. Q وعده داده بود که با شروع زمستان، ترامپ مسأله دیوار حائل با مکزیک را بهانه کرده و دولت آمریکا را تعطیل میکند. این وعده واقعاً انجام شد. اما قرار بود متعاقب آن وضعیت اضطراری و حکومت نظامی برای چند روز اعلام شده، تا عملیات دستگیری دهها هزار نفر از عوامل Deep State‌ شروع شود؛ و پس از آن محاکمه‌های نظامی، تحت مدیریت افرادی که تازه از دولت جدا می‌شوند، انجام شود. همه چیز نشان میداد که ترامپ واقعاً قصد دارد، به بهانه دیوار حائل، وضعیت اضطراری اعلام کند. طبعا انتظار میرفت که عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت به اعتراض مردم و درگیری منجر شود و همین مطلب بهانه اعلام حکومت نظامی شود؛ تا فرصت دستگیری‌های گسترده پیش آید.

اما هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها هنوز رخ نداده است. بنابراین صحبت‌های قدیمی درباره تقلبی بودن Q دوباره از سر گرفته شده است.

از زمانی که Q در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۷ شروع به ارسال پست‌های خود در 4chan کرد، و به تدریج معروف شد، بعضی‌ها ادعا میکردند که هویت Q ساخته آن‌ها است و Q فقط یک LARP، یا Live Action Role Player، است. این کلمه به معنی این است که یک نفر در یک بازی و یا نمایش، سعی میکند نقش فرد دیگری را بازی کند. یکی از این افراد به نام defango است که ادعا دارد او و James Brower این کاراکتر را درست کرده‌اند. اگر در یوتیوب دنبال کانال او جستجو کنید، خیلی سریع متوجه خواهید شد چرا به حرف امثال او نباید اعتماد کرد. پس از او افراد دیگری ادعا کردند که Q محصول یک گروه بود که میخواستند با طراحی یک عملیات روانی، هنر خود در Social Engineering و ایجاد یک موج اجتماعی را نشان دهند. اما وقتی موفق شدند که این موج را ایجاد کنند، به فکر پول درآوردن با آن افتادند.[1] افراد دیگری نیز هستند که حدود ۸ ماه پیش درباره این مطلب و هویت واقعی افراد دخیل در این ماجرا افشاگری کرده بودند.[2] رسانه‌های گلوبالیست نیز در آن زمان در این مورد مطلب زیاد منتشر کرده بودند.

در سایت 4chan و 8chan، برای اینکه مراجعین احساس کنند که هویت آن‌ها مخفی نگاه داشته خواهد شد، بجای username و پسورد و ایمیل، یک tripcode به فرد اختصاص داده میشود. از آن به بعد هر پستی که فرد با آن tripcode ارسال کند، مشخص خواهد بود که به چه کسی تعلق دارد. البته برای اهل فن معلوم است که مخفی نگاه داشتن هویت در فضای مجازی فقط یک توهم است، چون همه این سایتها IP فرد و همه مشخصات او را ثبت میکنند. شاهد این مدعا این است که افراد عادی، حتی با استفاده از proxy، که یک مطلب حساس در این سایتها پست کنند، FBI میتواند سریع آنها را دستگیر کند.

در این مدت هکرهای زیادی سعی کردند که tripcode مخصوص Q را هک کنند و هویت او را صاحب شوند و از طرف او پست ارسال کنند. بعضی از این هکرها موفق شدند و در مقاطعی چنین کردند. اگر در پستهای Q بگردید، چندبار از تغییر tripcode و هک شدن آن خبر داده است. ظاهراً تغییر سایت از 4chan به 8chan برای این بود که راحتتر بشود هکرها را کنترل کرده، پست‌های آن‌ها را حذف کرد.

شخصاً تا چند ماه پیش اهمیتی برای Q و پست‌هایش قائل نبودم؛ چون معلوم نبود چه کسی پشت این ماجرا است. اما در ماه‌های اخیر به تدریج مشخص شد که بین پست‌های Q و توئیت‌های ترامپ ارتباطی برقرار است. بارها از ترامپ درباره Q سئوال شد و او یا از جواب طفره رفت و یا فقط گفت که «باید آدم‌های خوبی باشند». در ماه‌های اخیر ترامپ در مجامع عمومی زیادی شرکت کرد که در آن تعداد زیادی از مردم و حتی نظامی‌ها، حرف Q را به دست گرفته بودند؛ و او با یک جمله میتوانست عدم ارتباط خود با Q را صریح بیان کند و قضیه همان‌جا تمام میشد.

بنابراین شخصاً چند ماه پیش به این جمع‌بندی رسیدم که، صرفنظر از اینکه جریان Q به عنوان یک بازی و یا شوخی و یا Social Engineering شروع شده باشد، در یک مرحله تیم ترامپ تصمیم گرفته‌اند از این جریان استفاده کنند و جریان ملی‌گرایی را از این طریق سازمان‌‌دهی کرده، و کادرسازی کنند. نشانه‌های زیادی وجود دارد که جناح چپ آمریکا نیز همین باور را داشتند. مثلاً Q بارها از D5 یا تاریخ پنجم دسامبر، حرف زده بود و گفته بود که در پنجم دسامبر Huber در کنگره شهادت خواهد داد و اسناد فساد بنیاد کلینتون را رو خواهد کرد. این مطلب آنقدر گلوبالیست‌ها را ترساند که مرگ جرج بوش پدر را طوری طراحی کردند که مجلس ختم او بر همین تاریخ منطبق شده، و کنگره در این روز تعطیل شود. اگر جریان Q فقط یک شوخی چند هکر دیوانه بود، قطعاً سران جناح چپ، که اطلاعات خوبی دارند، نباید بازی میخوردند.

از همه این مطالب که بگذریم، واقعیت این است که تا کنون شرایط طبق پیش‌بینی Q پیش نرفته؛ و بقول خود او «Future proves past» نشان داده که آینده چندان با پیش‌بینی‌های گذشته همسان نیست. حدس شخصی‌ام این است که تیم ترامپ برای انجام برنامه عملیاتی که در نظر داشتند، در عمل به مشکلاتی خورده‌اند و احتمال اینکه اصلاً نتوانند در آینده نزدیک برنامه دستگیری و محاکمه سران گلوبالیست را پیش ببرند، وجود دارد. ظاهراً در اردوگاه جناح چپ اصلاً کسی درباره این محاکمه‌ها و تعطیلی دولت نگران نیست و همین آخر هفته قبل، لابی‌گرها ۳۰ نفر از نماینده‌های دموکرات را برای تعطیلات آخر هفته به پورتوریکو برده بودند.

این را شخصاً تجربه کردم که بعضی از لینکهایی که Q پست میکند، برای چند ساعت قابل مشاهده نیستند. خود همین مطلب نشان از این دارد که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، این پست‌ها را دنبال میکنند. حتی خود Q ادعا میکند که در ۲ دقیقه اول، بیش از دو میلیون نفر به یک سایت مراجعه کرده‌اند.

همین مطلب از پتانسیل عظیم ملی‌گرایان مسیحی در آمریکا حکایت دارد. این جریان فکری از تجارب قبلی، مانند حرکت Tea Party، سرخورده شده‌اند و در حال حاضر امید زیادی به رهبری اتحادیه ملی‌گرایان در سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی، دارند. شاید تیم ترامپ سعی کنند با این ترفند، که همه تغییرات در یک دوره قابل انجام نیست، این پتانسیل عظیم را به سمتی هدایت کنند که بشود از آن در انتخابات 2020 استفاده کرد؛ تا پیروزی در انتخابات را تضمین کنند. اما زمانی که ملی‌گرایان مسیحی به این نتیجه برسند که امیدی به Q و اتحادیه نمیشود داشت، به احتمال خیلی زیاد خودشان دست به کار می‌شوند. انتظار اینکه نارضایتی‌ها در آمریکا مانند فرانسه، بصورت تظاهرات جلیقه زردها، رخ دهد چندان درست نیست. چون اولاً ملی‌گرایان مسیحی همه مسلح و آماده درگیری هستند؛ و دوماً اخبار زیادی از شیطان‌پرستی و کودک‌آزاری جناح چپ و گلوبالیست‌ها و عوامل واتیکان، در بین آن‌ها گردش دارد. اگر جمع‌بندی ملی‌گرایان این باشد که Q فقط یک شوخی و یا عملیات روانی است، باید انتظار درگیری‌های مسلحانه خیابانی را داشت.

[1] Requiem for America's favorite psyop https://www.youtube.com/watch?v=PNVpGmD1ymo

[2] #QANON IDENTITY REVEALED - 100% SOLVED - WHO IS QANON ILL SHOW YOU by UNIRock https://www.youtube.com/watch?v=cKSUlfT_MnM

[3] 30 Democrats in Puerto Rico with 109 lobbyists for weekend despite shutdown https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/30-dems-in-puerto-rico-with-109-lobbyists-for-weekend-despite-shutdown