باسمه تعالی

در مقاله‌ای که چند روز پیش با عنوان «اخبار ماه ژانویه ۲۰۱۹» نوشته بودم، خبر از تغییرات بزرگ مالی در دنیا داده بودم. اما هیچ‌یک از مخاطبین این وبلاگ درباره جزئیات این تغییرات سئوال نکرد. شخصا از این که مطالب ارائه شده به عنوان توهم توطئه فرض شود، ناراحت نشده، بلکه احساس آرامش میکنم؛ چون احساس تعهد کمتری نسبت به صرف وقت و ارائه جزئیات بیشتر خواهم داشت.

گذشته از این مطلب، ادعایی که درباره این تغییرات مالی جهانی میشود این است که سیستم بانکی موجود، که تماما در مالکیت زرسالاران بزرگ دنیا مانند روچیلدها است، به پایان کار خود رسیده و همه اقتصادهای بزرگ دنیا را به ورطه ورشکستگی کشانده است. گلوبالیست‌ها برای جایگزین کردن این سیستم برنامه دیگری داشتند؛ و در یک مقاله در دو ماه پیش در این‌باره توضیح داده بودم.[1] اما ظاهرا مقاومت‌هایی در برابر برنامه آنها صورت گرفته است. برنامه ملی‌گرایان آمریکا این است که کاری کنند که همه بانک‌ها و اموال زرسالاران در همه کشورهای دنیا ملی شود. بنا بر نقل آنها، حتی بانک مرکزی ایران نیز در حال حاضر ملی نیست و متعلق به روچیلدها  و تحت کنترل آنها است. احتمال زیاد میدهم دلیل اصلی که هیچ کدام از دولت‌های ایران نتوانستند مسئله ربا در بانک‌ها را حل کنند، این باشد که اساسا بانک مرکزی خارج از حوزه اختیار آنها است. 

در مرحله بعد قرار است هیچ ارزی بدون پشتوانه باقی نماند؛ و دلار آمریکا قرار است پشتوانه طلا داشته باشد. درباره نحوه تبدیل ارزهای مختلف به همدیگر، پیشنهادات زیادی شنیده میشود و یکی از این پیشنهادها با نام Quantum Financial System است. البته برای نهایی شدن آن باید منتظر توافق کشورهای جهان باشیم.

ادعای آمریکا این است که حدود ۱۶ هزار تن طلا در خزانه آنها وجود دارد. ارزش این مقدار طلا حتی به یک تریلیون دلار هم نمیرسد. بنابراین سئوالی که برای خودم پیش آمد این بود که «آیا طلای کافی در دنیا موجود است تا همه ارزهای دنیا را پشتیبانی کند؟» در بین بحث‌هایی که اخیرا شنیده‌ام، نکته‌ای را یافتم که تا بحال نشنیده بودم؛ و آن این بود که تنها ذخایر طلای زیمبابوه ۱۳ میلیون تن برآورد میشود.[2] بنابراین طلای کافی به عنوان پشتوانه همه ارزهای دنیا وجود دارد.

یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر برایم مبهم مانده بود، مسئله مشکلات اقتصادی بزرگ زیمبابوه و تورم شدید در این کشور بود. ظاهرا ریشه همه این مشکلات رقابت قدرتهای بزرگ دنیا برای کنترل و تسلط بر معادن عظیم طلای این کشور بود.

[1] سقوط بازارهای مالی حتمی است https://shakeri.net/3774

[2] Zimbabwe sits on 13m tonnes gold reserves https://www.chronicle.co.zw/zimbabwe-sits-on-13m-tonnes-gold-reserves/