باسمه تعالی

احتمالا تا بحال درباره تیم تفنگداران دریایی ۶ یا به اصطلاح SEAL Team 6 شنیده‌اید. این گروه زبده‌ترین تفنگداران آمریکایی هستند که ماموریت‌های سری را به آنها واگذار میکنند. دستگیری و قتل اسامه‌بن‌لادن در ابوت‌آباد در سال ۲۰۱۱ نیز کار همین تیم بود. البته اکثر اعضای شرکت‌کننده در عملیات مذکور، چند ماه بعد در سقوط هلی‌کوپتر در افغانستان کشته شدند. در آن زمان شایع بود که حذف آنها به این منظور بود که اسرار مربوط به بن‌لادن بعدا جایی درز نکند. قبلا در همین وبلاگ خبری در مورد حضور این تیم در نزدیکی کره‌شمالی، به منظور اجرای عملیات قتل کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی، آورده بودم.

سایت نووروسیا دیروز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه احتمالا این تیم عملیاتی ناموفق را در کره‌شمالی انجام داده، که به قتل عام همه تفنگداران منجر شده است. نقل و انتقال این گروه توسط یک زیردریایی به نام USS Michigan انجام میشده است. ظاهرا نیروهای نظامی روسیه مکالماتی را ضبط کرده‌اند که نشان میدهد این گروه پس از عملیات در کره‌شمالی و تحمل تلفات، سکوت رادیویی را شکسته و درخواست کمک کرده‌اند.

در هر صورت این زیردریایی اکنون به ناوگروه کارل وینسون پیوسته و از سواحل کره فاصله گرفته است. احتمال دارد یکی از علل فروکش کردن تهدیدات آمریکا علیه کره‌شمالی در هفته‌های اخیر، همین شکست تیم ۶ باشد. البته باید منتظر ماند تا ببینیم آیا حضور سومین ناو هواپیمابر آمریکا در آن منطقه میتواند آنها و متحدانشان را به انجام عملیاتی علیه کره‌شمالی ترغیب کند یا نه.