باسمه تعالی

قبلا در مقاله ای درباره پیشگوئیهای مربوط به 23 سپتامبر، نوشته بودم که بشر توان پیشگوئی حوادث طبیعی مانند برخورد شهابسنگ و زلزله های بزرگ را ندارد و اینگونه شایعات برای آماده سازی دنیا برای پذیرش روانی یک حادثه برنامه ریزی شده پخش میشود. حالا احتمال میدهم آن حادثه برنامه ریزی شده همان مراسم قربانی انسان و کشتار حاجیان در کعبه و منا بود. در زمانی که آن مقاله را مینوشتم، به تقویم نگاه کردم و این روز را مصادف با 10 ذی الحجه در تقویم آورده بودند. البته به علت عدم مشاهده هلال ماه در روز 13 سپتامبر، اول ماه به پانزدهم تغییر کرد و بنابراین دهم ذی الحجه با 24 سپتامبر مصادف شد.

تحلیل گران درباره علت این رخدادها موارد زیادی را ذکر کرده اند؛ از جمله دعوای بر سر جانشینی پادشاه و تلاش رقبا برای حذف همدیگر، و گرفتن انتقام شکست در یمن از ایران. خبرگزاری المنار چندی قبل گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه هر ساله اسم زائران ایرانی، از طریق حکومت سعودی به موساد تحویل داده می شود و شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی این لیست را بررسی می کند. یکی از دلایل این ارتباط و وجود شبهه در وقایع اخیر این است که آل سعود اصراری بیش از اندازه در دفن کردن بدن های مطهر حجاج، بدون شناسایی و تحویل به مقامات ایرانی داشت که این فرضیه را قوت می دهد که ممکن است افرادی خاص را با همکاری اطلاعاتی موساد، ربوده و بعد اعلام کنند که فرد مورد نظر فوت کرده و دفن شده است. و یا پس از تخلیه اطلاعاتی جنازه آنها را تحویل دهند.

هرچند این موارد درست است، اما به نظر می آید که برنامه ریزی سنگین تری ار قبل برای این وقایع صورت گرفته باشد و بیشتر به مراسم قربانی انسان شبیه بود. در حادثه مسجدالحرام، جرثقیل در شلوغ ترین محل یعنی مقام ابراهیم سقوط کرد و گزارش شده که ورودی و خروجی به مسجدالحرام را در آن زمان فقط از نزدیک این محل قرار داده بودند تا تعداد تلفات بالا برود.

حوادثی که گذشت، جای بررسی کارشناسی دارد و انگیزه های آن باید روشن تر شود. اما همان دستهایی که شایعات مربوط به 23 سپتامبر را پخش کردند، حالا دوباره تاریخ 21 اکتبر را در ذهن مردم جا می اندازند و آنها را برای آن آماده میکنند. این روز مصادف با 8 محرم است و شخصا احتمال میدهم که قصد تکرار این قربانی انسان را در مراسم عاشورای امسال در کربلا داشته باشند. ماجرای این روز این است که در فیلمی به نام Back To The Future که 30 سال پیش روی پرده های سینما آمد، زمان بازگشت قهرمان فیلم به آینده این روز بود. اصل این تاریخ ویژگی خاصی ندارد. اما از آنجا که بسیاری از مردم سالها انتظار چنین روزی را کشیده اند، ممکن است آن را بهانه قرار دهند و یک مراسم قربانی انسان دیگری به راه بیاندازند.

در فیلم Back To The Future که محصول سال 1985 است، صحنه های زیادی وجود دارد که در آن فروریختن برجهای دوقلو در 11 سپتامبر پیش بینی شده بود و کل فیلم پر از سمبلهای شیطانی است. بنابراین بعید میدانم تاریخ 21 اکتبر که در چنین فیلمی روی آن تاکید شده، بدون اینکه اتفاقی را برای آن برنامه ریزی کنند، بگذرد.

سئوالی که پیش می آید این است که هدف سیاسی برنامه ریزان شیطانی چنین حوادثی چیست؟

تصورم این است که به چند دلیل آمریکا و کشورهای همسو با آن، قصد دارند جنگ شیعه و سنی بزرگی راه بیاندازند و با چنین کارهایی میخواهند از نظر روانی مردم خاورمیانه را به این نقطه برسانند که رخداد چنین جنگی را ضروری و غیر قابل اجتناب بدانند. برداشت آنها این است که در صورت صف بندی گروه های درگیر در منطقه به شیعه و سنی، میتوان تمام ظرفیت کشورهای اهل تسنن را برای مقابله با ایران بسیج کرد. تجربه حمله به یمن نشان داد که بسیاری از کشورهای سنی هرچند ابراز پشتیبانی از عربستان کردند، اما در عمل از اقدام عملی طفره رفتند، چون نتوانستند پاسخگوی افکار عمومی کشور خودشان باشند. اما با مذهبی شدن جنگ، تصور این است که این کشورها در بسیج نیروهای خود، با مخالفت افکار عمومی مواجه نخواهند بود و امکان شکست ایران و یا حداقل از بین بردن گروههای اقماری اش مانند حزب الله لبنان، پیدا خواهد شد.

شخصا فکر میکنم هر چند گوشمالی دادن عربستان برای عدم تکرار این قبیل کشتارها لازم است، اما درگیری ها نباید به سطحی برسد که به تحقق این سناریو کمک کند. اگر به فرض درگیری ها به شلیک موشکهای میان برد منجر شود، بعضی کارشناسان احتمال میدهند که خود عربستان مکه و مدینه را هدف موشک قرار دهد و آنرا به گردن ایران و یا یمن بیاندازد. بعد با این کار هم بتواند افکار عمومی اهل تسنن را بر علیه شیعه بسیج کند و هم برنامه قدیمی خود در تخریب اماکن اسلامی مانند مسجدالنبی را عملی کند.