باسمه تعالی

دلیل اصلی که مرا به نوشتن این مقاله واداشت خبری بود به نقل از سایت Veteranstoday درباره بمب اخیری که در 20 می در یمن منفجر شد و قدرت انفجار بالایی داشت. انفجار این بمب باعث شد که بازار شایعه درباره هسته ای بودن این بمب و احتمالا نقش اسرائیل در این بمباران داغ شود.

شخصا باور چنین چیزی برایم آسان نیست و برآوردم این است که چنین خبرهایی حاکی از یک جنگ روانی بر علیه مردم یمن و دیگر مردم منطقه است تا امید خود برای مقاومت را از دست بدهند. وقتی که کسی با روش های جنگ روانی صهیونیست ها و غربی ها آشنا شود، در می یابد که غربیها تمایل دارند تصویری بیرحم و شکست ناپذیر از خود در ذهن ملتهای مسلمان منطقه درست کنند. اما اگر چنین تصویری را بخواهند از طریق رسانه های خود و شبکه های ماهواره ای القا کنند، طبیعتا تبعات منفی زیادی دارد و به علاوه همه مردم بیننده چنین شبکه هایی نیستند و تحت تاثیر قرار نمیگیرند. لذا نحوه پخش چنین تبلیغاتی را به نحوی تنظیم میکنند که از طریق رسانه هایی که به ظاهر مخالف سیاست های غرب هستند و درنگاه مردم آزادیخواه حساب میشوند، پخش شود و به نقل از آنها در رسانه هایی منتشر شود که بقیه مردم آنها را ملاحظه میکنند. نتیجه این خواهد بود که در نهایت تصویر دلخواه غربیها در ذهن اکثر مردم جا می افتد.

آنها که دستی در تبلیغ محصولات خود دارند، میدانند که هزینه تبلیغ مستقیم در رسانه ها بسیار بالاست و تاثیر چندانی در مخاطبان ندارد. لذا بعضی شرکتهای بزرگ دنیا نیز از همین تکنیک برای تبلیغ محصولات خود بهره میگیرند. مثلا شرکت Apple هیچگاه در تلویزیون و یا مکان های عمومی در باره محصولات خود تبلیغ نمیکند. بلکه گروهی را بکار گرفته که قبل از عرضه هر محصول به پخش شایعات ضد و نقیض درباره آن محصول می پردازند و سیاهی لشکر بزرگی هم نقش سربازان بی جیره و مواجب آنها را دارند. نتیجه این است که همه مردم پیگیر صحت و سقم شایعات شوند و خود به دنبال اطلاعات درباره محصول بعدی اپل بروند.

وضعیت دگراندیشان در غرب

تمام شبکه های خبری و افرادی که به عنوان دگراندیش در غرب معروف هستند، در واقع خود ابزار جنگ روانی غرب هستند. به این صورت که درصدی از خبرهایی که ارائه میکنند درست است؛ اما نحوه ارائه خبر و یا درصدی از اخبار آنها به نحوی تنظیم شده است که در چهارچوب نقشه جنگ روانی غرب باشد. مثلا افرادی مانند Alex Jones هستند که اخباری درباره سیستم پلیسی و سرکوبگرانه در آمریکا پخش میکنند، اما نحوه ارائه خبر به صورتی است که مخاطبان عامی به این نتیجه برسند که بهتر است هوس قیام در برابر چنین سیستم خشنی را کنار بگذارند و به کار خود مشغول شوند. خبرهای زیادی درباره تامین منابع مالی رادیوی او و سایت infowars که متعلق به اوست، توسط شرکتهای صهیونیستی وجود دارد.

در آمریکا آنهایی که بخواهند خارج از آنچه که سیستم حکومتی اراده کرده، حرف بزنند به سرعت یا کشته میشوند و یا گرفتار بیماریهایی مانند سرطان میشوند و یا چنان آبروی آنها را می برند که دیگر از صحنه جامعه طرد شوند. مثلا Wiliam Coopers که در برنامه رادیویی خود درباره الکس جونز افشاگری کرده بود، به این نحو کشته میشود که پلیس به طور علنی به خانه او حمله میکند و پس از ورود به خانه او را تیرباران میکنند. احتمالا نحوه کشتن او به عمد چنین بی پرده بود تا درسی برای دیگران باشد که هوس نکنند خارج از محدوده ای که به آنها اجازه داده شده، حرف بزنند. مورد دیگر Scott Ritter بازرس سازمان ملل در عراق برای سلاح های کشتار جمعی بود که درباره عدم وجود این سلاح ها در عراق و اینکه ادعای وجود این سلاحها فقط بهانه ای برای حمله آمریکا و انگلیس به عراق است، زیاد حرف زده بود. طبیعتا اعدام او به روش مذکور بازتاب زیادی در دنیا میتوانست داشته باشد، لذا او را به جرم اخذ رشوه از دلالان نفتی و جا زدن خود به عنوان یک نوجوان در چت روم و تلاش برای برقراری رابطه با دختری 15 ساله به زندان فرستادند. فرد دیگر David Kelly بود که مانند اسکات ریتر بازرس بود و قتل او را در لندن به عنوان خودکشی صحنه سازی کردند.

بقیه دیگراندیش ها هم در غرب همین وضعیت را دارند. بعضی اخباری که پخش میکنند، درست است ولی در یک یا چند زمینه خبری موظف به پخش اطلاعات غلط و یا به اصطلاح disinformation هستند. مثلا سایتهایی زیادی هستند که اخبار جالبی دارند، ولی در لابلای خبرهای خود، خبرهایی درباره موجودات فرازمینی و احتمال تماس مقامات غربی با آنها و کمک گرفتن از آنها برای تشکیل دولت جهانی و از این قبیل خبرها پخش میکنند. در مقاله دیگری درباره بحث موجودات فرازمینی توضیح داده ام که این مطالب افسانه ای است که برای زیر سئوال بردن ادیان توحیدی درست شده است و در راستای اهداف گروه های شیطانی حاکم بر غرب است.

بعضی از این سایتها خیلی زیرکانه برنامه خود را دنبال میکنند و تشخیص اینکه مامور به پخش چه بخشی از اطلاعات غلط هستند کار ساده ای نیست. اما سایت Veteranstoday و سردبیر آن Gordon Duff سابقه طولانی در پخش اطلاعات غلط دارند و به قول معروف گاو پیشانی سفید هستند. خودش درباره وبسایت خود اعتراف کرده که حدود %30 مطالب آن اطلاعات غلط است و %40 دیگر هم بخشی از آن به عمد مخلوط با اطلاعات غلط است و دلیل آنرا این عنوان کرد که اگر چنین نبود تا بحال زنده نمیماندم. خود او پیشنهاد میکند که هرچند مطالب غلط را مجبور است پخش کند، اما مخاطب باهوش باید بین خطوط را بخواند. درباره ماجرای یازدهم سپتامبر 2001، ایشان یکی از افرادی بود که اطلاعات غلط درباره نحوه انفجارات منتشر کرد تا بعدا با اثبات بی اعتباری خیلی از این ادعاها بشود مردم را از شک درباره دست داشتن عواملی از دولت آمریکا در این ماجرا بازداشت.

هدف اصلی جنگ روانی غرب چیست؟

غربیها و صهیونیستها تلاش دارند به قدری خود را شکست ناپذیر جلوه دهند که مردم عادی کشورهای تحت سلطه خیال مبارزه با آنها را از سر بیرون کنند و هر رهبری را که بخواهد قدرت غرب را به چالش بکشد، حمایت نکنند. در این رابطه هیچ ابایی ندارند که خشن ترین چهره را از خود در ذهن مردم ترسیم کنند. البته اگر این کار را مستقیما از رسانه های خود انجام دهند، طبیعتا هزینه بالاتری برایشان خواهد داشت. اما اگر این ترس را از زبان رسانه های دگراندیش و شبه روشنفکری دیگر به مردم القا کنند، بدون اینکه هزینه بالایی را تحمل کنند، به هدف خود رسیده اند.

برای اینکه تشخیص دهیم چه بخشی از آنچه که از خبرگزاری ها و افراد دگراندیش در غرب میشنویم، صحیح و چه بخشی غلط است، لازم است تمام آنچه را که به عنوان حقایق علمی و آزمایشات تجربی و گزارش سازمان های بین المللی میشنویم، مستقلا و شکاکانه راستی آزمایی کنیم.

انشاءالله در آینده در ادامه این بحث نمونه هایی از این موارد را با جزئیات بیشتر ذکر خواهم کرد.