باسمه تعالی

امروز در خبری خواندم که از قول سردار جعفری فرمانده کل سپاه چنین نقل کرده بود:

امروز آمادگی بسیجیان به آن میزان است که دشمنان جرأت نگاه چپ به ایران را ندارند.

البته بعد افزوده بود که:

تردید نداریم که روزی ما با دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در منطقه وارد جنگ خواهیم شد، البته قطعاً شروع‌کننده جنگ ما نخواهیم بود و این درگیری رخ خواهد داد و به همین منظور ما باید برای آن روز آمادگی کامل داشته باشیم.

حدود 10 سالی هست که شخصا درباره عزم جدی و برنامه آمریکا برای نه فقط سرنگونی رژیم، بلکه برای بالکانیزه کردن ایران و از بین بردن هرگونه گرایش دینی، گزارش کرده ام. مبنای آن هم فقط یک تحلیل شخصی و پیش بینی نبود، بلکه کافی بود فقط به جملات و کلمات مقامات آمریکایی در رده های مختلف ساختار سیاسی گوش کرده باشید تا ببینید چقدر واضح این قصد خود را بیان میکنند. همصدایی و وضوحی که نشان از یک برنامه گسترده و تغییرناپذیر داشت.

اما نکته عجیب برایم این بود که هرگاه با دوستان و بستگان ایرانی در این باره حرف میزدم، با نگاهی عاقل اندر سفیه، انگار با یک نفر مالیخولیایی که دچار توهم توطئه شده برخورد کرده اند و این را فقط یک توهم میدانستند. درباره برخورد مردم با این مطلب در مقاله ای تحت عنوان مهارتهای لازم برای گذر از شرایط اضطراری و بحرانی بیشتر توضیح داده ام.

البته فرمانده سپاه هم به اینکه دشمنان ایران، علیرغم قصد خود برای ضربه زدن به ایران، توان و امید حمله ای موفق را ندارند اشاره کرد. ولی جملات بعدی او نشان از این دارد که اولا معلوم نیست این آمادگی همیشه بماند و هیچ اختلاف و فتنه داخلی پیش نیاید؛ و دوما معلوم نیست که آمریکا و متحدانش بر اساس حسابگری منطقی عمل کنند.

برای نشان دادن اینکه بحث قصد آمریکا برای حمله جدی بوده است، فقط این نمونه را ذکر میکنم که Wayne Madsen یکی از گزارشگرانی که با حلقه های اطلاعاتی ارتباط خوبی دارد، در گزارشی که 10 سال پیش داد چنین آورده بود که براساس اطلاع دستگاه اطلاعاتی چین به دولت میانمار (برمه)، رانگون پایتخت میانمار در مسیر بادهای حاوی غبار هسته ای حاصل از حمله اتمی آمریکا به مراکز هسته ای ایران خواهد بود. لذا دولت برمه با عجله پایتخت خود را به Naypyidaw منتقل کرد.

در ویدئو کلیپ ذیل، چند سال پیش که هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود؛ بیان میدارد که ما به حادثه ای تروریستی در خاک آمریکا احتیاج داریم که ما را برای حمله به ایران متحد کند و با خنده میگوید امیدوارم به زودی به اینجا برسیم.