باسمه تعالی

دیروز وزارت خزانه داری آمریکا «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران را در فهرست تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار داد. اظهار نظرهای فراوانی درباره اینکه تحریم ظریف به معنی بستن درهای دیپلماسی از طرف آمریکا است، بیان شد.

در یکی از کانال‌ها دیدم که چنین اظهارنظر کرده بودند:

«در واقع آمریکایی‌ها نه فقط ظریف بلکه تفکر و مدل او را نیز تحریم کردند تا نشان دهند در منظومه فکری و رفتاری آن‌ها، مذاکره و گفتگو هیچ جایی ندارد و منطق_دیکته حاکم است.»

«تحریم ظریف چهره آمریکای بدون روتوش است.‌ سال‌ها طول کشید تا ظریف نیز باور کند چهره واقعی آمریکا ، نه پیاده‌روی با جان کری در خیابان‌هاست و نه مذاکره و نه حتی برجام. آمریکا عبارت است از: تحریم، خروج یکطرفه از تعهدات و نهایتا تحریم فردی که خود به‌دنبال لغو تحریم‌ها است.»

«آمریکایی‌ها ابتدا به‌دنبال #تحقیر ظریف از طریق مذاکره بودند هنگامی‌که برخلاف محاسبات آن‌ها ، از آغاز مجدد مذاکرات ناامید شدند، از تحقیر به تحریم بسنده کردند.»

چنین اظهارنظرهایی نتیجه نفرت‌پراکنی و پروپاگاندای خود گلوبالیستها است.

واقعیت این است که فعالیت‌های ظریف را نمیشود کار دیپلماتیک دانست. قبلاً در پست دیگری توضیح داده بودم که ارتباط های به اصطلاح دیپلماتیک ظریف فقط با رهبران جناح چپ ادامه دارد.[1] چنین کاری را نمیشود دیپلماتیک نامید، چون اعتماد دوجانبه و زمینه مذاکره را از بین می‌برد.

فرض کنید وزیر خارجه یک کشور دیگر به ایران بیاید و تنها و تنها بخواهد با میرحسین موسوی ملاقات کند، مقامات ایرانی چه برخوردی با او باید داشته باشند؟

به علاوه فعالیت‌های ظریف فقط محدود به کار دیپلماتیک نیست.

حدود ۳ هفته پیش شایع شده بود که جان کری دستگیر شده، و به زندان گوانتانامو فرستاده شده است. از آن جهت که او فردی کلیدی و مهم است، ظاهراً بدل هم دارد. ادعا شد که برای تشخیص واقعی بودن او، از متخصصین ژنتیک کمک گرفته‌اند.

چند روز بعد از این خبر، جواد ظریف به بهانه حضور در کنفرانس UN Economic and Social Council (UNOSOC) در سازمان ملل، همراه با یک تیم به نیویورک میرود. سفر ظریف به منظور بررسی تحولات داخلی آمریکا و صحت چنین اخباری، کاملا قابل انتظار است و کسی را نگران نمیکند. اما حضور ظریف و هیئت همراه مصادف می‌شود با قطع برق مانهاتان و عملیات Deep State و ضد حمله ملی‌گرایان.[2]

در هنگام عملیات در مانهاتان ماموران اطلاعاتی نمیتوانند اعضای تیم ایرانی را رصد کنند.[3] این سئوال برای آمریکایی‌ها پیش می‌آید که چرا باید ظریف، به بهانه حضور در یک کنفرانس غیر مرتبط، درست در زمان این عملیات در نیویورک حضور پیدا کند؟

اگر قصد ظریف فقط تحقیق درباره دستگیری جان کری و رصد تحولات داخلی آمریکا باشد، آن‌ها نگران نمیشوند. اما آیا اعضای تیم همراه او نقشی در این عملیات داشتند؟

برای اختلال در شبکه برق Con Edison باید یک نفر با USB ویروس را به کامپیوترهای این شبکه منتقل کند. این سلاح سایبری باید از جایی آمده باشد و به یکی از کارمندان نفوذی این شرکت تحویل داده شده باشد. به همین دلیل مقامات اطلاعاتی آمریکا همه رفت‌وآمدها در زمان این اتفاق را تحت نظر میگیرند و به آن‌ها مشکوک هستند.

حضور ظریف و هیئت همراه در مانهاتان، درست همزمان با عملیات مذکور، را نمیشود یک تصادف ساده تلقی کرد.

[1] https://t.me/zadolmosafer/765

[2] https://t.me/zadolmosafer/888

[3] https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/news-nation/cyber-warfare-attack-by-nation-state-cripples-nyc-electric-grid

 

[1] https://t.me/zadolmosafer/765

باسمه تعالی

جواد ظریف برای چه کسی کار میکند؟

در روزهایی که احتمال رخداد ناخواسته جنگ در منطقه زیاد شده، طبعا انتظار می‌رود که وزیر خارجه ایران دنبال مذاکره و راه‌های دیپلماتیک باشد، تا از شدت تنش‌ها کاسته شود. دیپلماسی کارآیی خود را باید در چنین روزهایی نشان دهد.

اما جواد ظریف بجای مذاکره با حریف، فقط دنبال تخریب کانالهای دیپلماسی و خراب کردن اعصاب مدیریت کاخ سفید است.

رفتن او به چین و حرف از اتحاد استراتژیک با چین، قطعاً دست جنگ‌طلبان نئوکان را در آمریکا بازتر خواهد کرد؛ و فرصت مدیریت اوضاع را از ملی‌گرایان مسیحی مخالف جنگ خواهد گرفت.

چین کمونیست سال گذشته دویستمین سالگرد تولد مارکس را جشن گرفت؛ تا بر بقای خود بر این مکتب الحادی تأکید کند.[2] اتحاد استراتژیک با چنین کشوری اصلاً در شان یک کشور اسلامی نیست. به علاوه اگر تعادل قدرت موجود در دنیا به نفع چین تغییر کند، خطری که از جانب چین، اسلام و کشورهای اسلامی را تهدید خواهد کرد، به مراتب بیش از خطر حمله قبلی مغول خواهد بود.

جواد ظریف برای تخریب راههای دیپلماتیک کاهش تنش با آمریکا، به تمهید فوق بسنده نکرد. او پنج‌شنبه تلفنی با سناتور Dianne Feinstein تماس گرفت.[1] این سناتور دموکرات، جاسوس شناخته شده چین، فردی بسیار خطرناک، و منفورترین فرد در بین ملی‌گرایان است.

اساساً راه‌اندازی جنگ پروژه گلوبالیست ها است و آن‌ها توسط عوامل نفوذی خود در ارتش و دولت آمریکا، عزم خود را جزم کرده‌اند تا چنین جنگی را شروع کنند. فاینشتاین یکی از رهبران اصلی گلوبالیستها در سنا است. QAnon ادعا دارد که بقیه دموکراتها در سنا و کنگره، عروسکهای خیمه شب‌بازی در دست او هستند.

تماس با چنین کسی به معنی این است که ظریف دنبال راه دیپلماتیک نیست؛ بلکه برای شروع جنگ تلاش میکند.

[1] Levin: ‘What in the hell’ is Dianne Feinstein ‘doing talking on an iPhone’ to the Iranian foreign minister? https://www.conservativereview.com/news/levin-what-in-the-hell-is-dianne-feinstein-doing-talking-on-an-iphone-to-the-iranian-foreign-minister/

[2] Xinhua Headlines: China marks 200 years of Karl Marx's birth as Xi leads in new era http://xinhuanet.com/english/2018-05/05/c_137156646.htm