باسمه تعالی

امروز گزارش 448 صفحه‌ای مولر بصورت Redacted منتشر شد.[1] فایل آن حدود 72MB است و بخاطر اصطلاحات حقوقی زیاد، باید با صبر و دقت آن را خواند. منظور از کلمه Redacted‌ این است که روی بعضی عبارات پوشانده شده است. از نظر قانونی شهادت شهود فقط در دادگاه قابل ارائه است؛ و قاضی شاید اجازه انتشار آن را بدهد.

محتوای این گزارش همان چیزی بود که انتظار میرفت و ۸ ماه پیش درباره آن توضیح داده بودم.[2] اگر در وبلاگ دنبال نام Mueller جستجو کنید، ۷ مقاله دراین‌باره خواهید یافت.

وابستگی مولر به جناح چپ و Deep State برای این گروه مسلم بود. او دو دوره رئیس FBI بود، و به همین دلیل این جناح حساب زیادی روی نتیجه تحقیقات او باز کرد. اما از مدتها پیش QAnon خطاب به بدنه ملی‌گرایان گزارش داده بود که نگران نتیجه این گزارش نباشند. او تلویحا چنین گفت که مولر بخاطر پرونده سیاه خود، و مدارک فسادی که از او در دست ملی‌گرایان است، توان تحرک چندانی ندارد. به علاوه اساساً اثبات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع ترامپ چندان عملی نبوده، و دولت روسیه هم با چنین برنامه‌ای همراه نبود. درست نقطه مقابل آن، روسیه به ملی‌گرایان برای جمع‌آوری مدارک گرفتن رشوه هیلاری کلینتون و بقیه جناح چپ از مقامات و ثروتمندان روسی کمک کرد.

بطور خلاصه گزارش مولر به این نتیجه رسید که اثبات کمک روسیه به ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ عملی نیست. اما مطالبی در این گزارش آمده که زمینه برای محکومیت بسیاری از افراد جناح چپ را فراهم میکند.

به عنوان نمونه در ۹ ژوئن ۲۰۱۶ فردی به نام Natalya Veselnitskaya با پسر ترامپ ملاقات میکند و ادعا میکند که میتواند مدارک فساد تیم کلینتون را به او بدهد. این جریان از طرف Deep State هدایت میشد تا برای تیم ترامپ پاپوش درست کنند. مولر، در صفحات ۱۸۶ تا ۱۹۱ گزارش، ملاقات پسر ترامپ با این فرد را غیر قابل پیگیری قضایی عنوان کرده است. اما از طرف دیگر پرداخت پول توسط تیم کلینتون برای پرونده‌سازی برای ستاد ترامپ را قابل پیگیری دانسته است. دلیل او این است که تیم کلینتون برای این پرونده‌سازی از امکانات و اطلاعات افراد خارجی استفاده کرده است. قانون آمریکا مشارکت قابل پیگیری خارجی‌ها در انتخابات را محدود به پول نکرده؛ و هر چیز قیمتی، Thing of Value، که توسط خارجی‌ها کمک شود قابل پیگیری است. اطلاعات نیز یک چیز قیمتی به حساب می‌آید؛ و تیم کلینتون از اطلاعات خارجی‌ها، مثل پرونده‌سازی Christopher Steele انگلیسی و خیلی افراد دیگر، کمک گرفته است.

نتیجه گزارش مولر و انتشار آن، بحث بر سر لزوم محاکمه سران جناح چپ را کلید زده است. ضربه اصلی به جناح چپ و Deep State را گزارش Huber خواهد زد. دادستان کل قبلی آمریکا Sessions، درست همزمان با مامور کردن Mueller به تهیه گزارش، فرد دیگری به نام Huber را مامور کرد تا در موارد مشابه تحقیق کند. هیوبر نیز با یک تیم 470 نفره، تمام اطلاعات وابستگان جناح چپ و Deep State را جمع‌آوری کرده؛ و یکی از نتایج آن صدور حدود ۸۰ هزار حکم جلب محرمانه، یا Sealed Indictments، است.

امروز QAnon در پست 3314 چنین نوشت که ملی‌گرایان نگران تحقیقات دیگر، و پرونده‌سازی‌هایی، که توسط جناح چپ در کنگره، در حال شروع است نباشند. چون دیگر هیچ چیزی نمیتواند جلوی افشای مدارک فساد و محاکمه سران فاسد جناح چپ را بگیرد. همه آن چیزهایی که آن‌ها به عنوان بیمه، یا Insurance Policy، در مقابل ترامپ و خانواده او داشتند، اثر خود را از دست داده است و برگ برنده دیگری در دست ندارند.

محاکمه هیلاری کلینتون

بسیاری از اخبار رسانه‌ها در‌ واقع برای مصرف عوام است و فقط یک نمایش‌نامه برای جلب توجه آن‌ها، و داشتن دست برتر در Narrative یا روایتی که به خورد آن‌ها داده میشود، است. نتیجه گزارش مولر از حداقل یک سال پیش کاملاً واضح بود؛ اما اجرای این نمایشنامه، بصورتی که قابل هضم برای عوام باشد،‌ این همه زمان برد. نمایشنامه محاکمه و اعدام هیلاری کلینتون برای فسادهایی که مرتکب شده نیز به همین صورت انجام خواهد شد.

اخیر به کرّات شنیده‌ام که محاکمه هیلاری قبلاً انجام شده، و او در روز ۲۸ فوریه اعدام شده است. منتها جناح چپ احساس میکند که رسانه‌ای کردن این خبر باعث ریزش نیروهای آن‌ها میشود. به همین دلیل هنرپیشه‌ای که نقش بَدَل او را خوب بازی میکند استخدام کرده، و در رسانه‌هایی مثل CNN‌ با او مصاحبه میکنند. عوام هم وقتی هیلاری را در CNN مشاهده کنند، به هیچ چیزی شک نخواهند کرد.

از طرف دیگر ملی‌گرایان نیز ترجیح میدهند کارهای خود را در سکوت پیش ببرند و در جامعه تنش ایجاد نکنند. افشای خبرهای اینچنین به درگیری خیابانی منجر شده، و هزینه‌ساز خواهد بود.

[1] https://www.courthousenews.com/uploads/2019/04/mueller-report.pdf

[2] ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهور ۲۰۱۶ https://shakeri.net/3627