باسمه تعالی

به مطلبی برخورد کردم که نکات جالب توجهی را بیان میکرد، اما راستی‌آزمایی آن برایم عملی نیست. لذا نکات مهم آن را ذکر میکنم تا شاید بعداً با قرار دادن در کنار دیگر مطالب، بشود به صحت و سقم آن پی برد. لینک آن را در پایین گذاشته‌ام تا بتوانید به آن رجوع کنید:[1]

۱- مسأله ای که افشای فساد بنیاد کلینتون را سخت میکند، این است که بعضی از اسناد فعالیت‌های این بنیاد درباره دخالت‌هایی است که در کشورهای دیگر صورت گرفته است. اگر این اسناد را به دادگاه ارسال کنند، اعلان جنگ کشورهای دیگر را به همراه دارد. به علاوه مردم خواهند فهمید که همه سیاستمداران آمریکا فاسد هستند و این مطلب به فروپاشی سیاسی و جنگ داخلی منجر میشود. دلیل تأخیر در خارج کردن این اسناد از رده‌بندی محرمانه این است که از این معضلات جلوگیری کنند.

۲- یک سری مدارک هست که رده‌بندی آن از فوق محرمانه بالاتر است و رده‌بندی آن به Safe Access Program مشهور است. فردی که اجازه دست‌یابی به این مدارک را پیدا میکند، باید حضوراً در محل خاصی که کاملاً حفاظت‌شده است، مدارک را ببیند و حق کپی‌برداری ندارد. اینکه هیلاری کلینتون چطور توانسته کپی این مدارک را بدست‌آورد، معلوم نیست. او در سال ۲۰۱۱ در ازای 1.2 میلیارد دلار کمک مالی به بنیاد کلینتون، بعضی مدارک طراحی سلاح‌های هسته‌ای مربوط به دهه ۷۰ میلادی را، که دارای این طبقه‌بندی بوده، به خانواده بن‌لادن فروخته بود.

معامله به این صورت بود که سروری که مدارک مربوطه روی‌ آن ذخیره شده بود، به سفیر آمریکا در لیبی، Christopher Stevens، تحویل داده شده بود؛ تا او  آن را با خود به یک ساختمان مشخص ببرد. بعد به وابستگان خانواده بن‌لادن گفته بودند که در زمان مشخص به آن ساختمان حمله کنند و سفیر را بکشند و سرور را ببرند.

نقشه به همین صورت انجام شد، اما اتفاق غیرمنتظره‌ای که افتاد این بود که افراد همراه سفیر از مجتمع دیگری از کارکنان سیا کمک خواستند و آن‌ها هم به کمک آمدند. هیلاری که در آن زمان وزیر خارجه بود،‌ از آن‌ها خواست که دخالت نکنند، اما آن‌ها تبعیت نکردند. نیروهای کمکی هرچند نتوانستند جلوی کشته شدن سفیر را بگیرند، اما سرور دست آن‌ها ماند. وقتی به محتویات آن سرور نگاه کردند، متوجه شدند که حاوی مدارک فوق سری است.

دولت آمریکا به بقیه نیروهای آمریکا دستور داده بود که به مجتمع سیا حمله کنند و سرور و اسناد را از بین ببرند. اما یکی از افراد آنجا کل محتویات سرور مذکور را به سرور محرمانه خودشان منتقل کرده بود و دیگر امکان پاک کردن مسأله وجود نداشت.

۳- اوباما دستور داده بود که همراه سفیر هفت عدد خمپاره هسته‌ای Davey Crockett ارسال شود، تا در حمله فوق‌الذکر به دست القاعده بیافتند. افراد القاعده توانسته بودند این خمپاره‌ها را در حمله مذکور از ساختمان خارج کنند و ببرند. قدرت انفجاری این خمپاره‌های تاکتیکی، بین ۱۰ تا ۲۰ تن TNT است.

۴- در سپتامبر ۲۰۱۶ یکی از این خمپاره‌ها را به طرف نیروهای روسی در سوریه شلیک کردند و موجب مرگ ۲۰ سرباز روسی شد. برای روسیه واضح بود که این حمله هسته‌ای است و سازنده آن خمپاره آمریکا است. بنابراین این حمله شرایط را عوض کرد و باعث شد که روسیه برای جنگ هسته‌ای تمام‌عیار آماده شود. متعاقب آن پوتین دستور داد که پناهگاه‌های هسته‌ای برای ۴۰ میلیون جمعیت در معرض خطر ساخته شده، آموزش‌های لازم برای جنگ هسته‌ای داده شود.[2] پوتین در صحبتهای اخیر به عدم توجه مردم دنیا به خطر جنگ هسته‌ای زیاد اشاره میکند.

۵- بعد از شلیک یکی از این خمپاره‌ها، ایرانیها توانستند با حمله به کسانی که خمپاره را شلیک کرده‌اند، ۶ تای دیگر را در اختیار بگیرند و این خمپاره‌ها اکنون در دست ایران است.

[1] https://threadreaderapp.com/thread/1051230784986714112.html

[2] Putin Orders 40 Million Citizens To Prepare For ‘Nuclear Bombardment’ https://newspunch.com/putin-orders-citizens-prepare-nuclear-war/