باسمه تعالی

امروز دیدم که عکس کنار هم نشستن ۴ رئیس‌جمهور قدیم و جاری در آمریکا، در مراسم ختم رسمی جرج بوش پدر، توجه بعضی‌ها را در ایران جلب کرده؛ و در حاشیه عکس چنین نوشته بودند که چطور همه آن‌ها کنار هم دوستانه می‌نشینند، اما در ایران یکی حصر می‌شود و یکی ممنوع‌التصویر و یکی منحرف! واقعیت این است که آمریکایی‌ها به ظاهرسازی، و یا به قول خودشان optics، بیشتر اهمیت میدهند. اما اگر به جزئیات توجه کنیم، درمی‌یابیم که باطن قضیه خیلی قابل غبطه خوردن نیست.

بزرگان گلوبالیست در آمریکا، از جمله خانواده‌های بوش و کلینتون و اوباما، مدتها است که از ترس شنود اطلاعاتی دیگر از تلفن و اینترنت برای ارتباط استفاده نمیکنند. برای همین در همان مراسم ختم، بوش پسر هنگام دست دادن با میشل اوباما یک فلش درایو به او داد؛ و خبرگزاری ها چنین وانمود کردند که بوش عادت دارد شکلات به بقیه بدهد و با این تمهید قضیه را ماستمالی کردند.

در همان مراسم دفترچه‌ای حاوی جزئیات آن مراسم در اختیار همه حضار قرار گرفت. اما در دفترچه هیلاری کلینتون و جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق، یک نامه اضافی بود. وقتی این دو نفر پاکت نامه خود را نگاه کردند، مثل اینکه آن‌ها را برق گرفته باشد. بقیه افراد دور و بر نیز گردن میکشیدند تا سر درآورند که در آن نامه‌ها چه بود. اما از همه جالب‌ توجه‌تر این بود که دو نفر مامور حفاظت، تمام وقت مراقب جرج بوش بودند و یک کاغذ را به او دادند و او آنرا به همسرش داد. وقتی همسر بوش آن را به جب بوش، برادر کوچکتر جرج، نشان داد، او از حال رفت. فیلم این مراسم را میتوانید در یوتیوب به راحتی مشاهده کنید.

در پست 2608 از QAnon درباره محتوای آن نامه‌ها پرسیده‌اند و او چنین جواب داده که در آن نامه‌ها به این افراد قول داده‌ایم که با آن‌ها مقابله خواهیم کرد. معمولاً روش این است که عکسی یا مطلبی در کاغذ بگذارند که فقط مخاطب بفهمد چه معنی میدهد و دیگران، حتی اگر نگاه کنند، از آن سر در نیاورند.

در فرهنگ ایرانی مردم عادت دارند کلمات را چنان انتخاب کنند که هر کس به فراخور حالش درک خاصی از مطلب داشته باشد؛ و بقول معروف چند لایه حرف میزنند. در فرهنگ غربی این کار را بیشتر با سمبلیزم و علایم انجام میدهند. مخاطب ایرانی کمتر با این سمبلیزم آشنایی دارد و به همین دلیل درک جزئیات مشکل‌تر میشود. نمونه آن هم همان مراسم ختم مذکور بود که ظاهر آن با باطنش خیلی متفاوت بود.

دراین باره نمونه دیگری که میتوانم مثال بیاورم، فیلمی، درباره تزئین یک آسانسور در یکی از هتل‌های ترامپ، بود که Q لینکش را در پست 2592 آورده بود. این فیلم چنین نشان میداد که آسانسور را با بیسکوئیت‌های زنجبیلی تزئین کرده بودند و یک عکس بابانوئل به دیوار نصب شده و چند جوراب نیز آویزان بود. اما نکته این بود که روی یکی از جورابها حرف Q و دیگری T حک شده بود. بابانوئل هم چکش به دست داشت و زیر عکس هم QA امضا شده بود. منظور این صحنه این بود که هماهنگی ترامپ با تیم نظامی QAnon را نشان بدهد و چنین خبر دهد که هدیه کریسمس ترامپ، محاکمه گلوبالیست‌ها و زندانی کردن آن‌ها است. Q در پست‌های متعدد به این نکته اشاره کرده که هدف اصلی این عملیات روانی، به هراس انداختن عوامل گلوبالیست و مجبور کردن آن‌ها به رو کردن دست خود است؛ تا به این واسطه توان عملیاتی و گزینه‌های در دست آن‌ها شناخته شود. Q به همفکران خودش میگوید که دقت کنید و ببینید کدامیک از گلوبالیست‌ها بیشتر از بقیه خود را می‌بازند و سروصدا راه می‌اندازند. چون آن‌ها همان کسانی هستند که بیشتر از بقیه موقعیت خود را در خطر می‌بینند و نگران محاکمه خود هستند.

اشتباهات املاء و انشاء در توئیت‌های ترامپ همیشه زیاد پیدا میشد. اما به تدریج او، یا کسی که از طرف او این توئیت‌ها را منتشر میکند، سعی دارد با بعضی از این اشتباهات تایپی رسانه‌های گلوبالیست را سرکار بگذارد و یا اعصاب آن‌ها را خراب کند. مثال‌های زیادی برای این امر می‌شود آورد؛ اما فقط برای نمونه آخرین مورد آن را ذکر میکنم.

در اصطلاح عامیانه انگلیسی مدرک جرم غیر قابل انکار را Smoking Gun میگویند. منظور آن‌ها هم این است که وقتی یک جنازه روی زمین افتاده و در دست یک نفر تفنگی هست که هنوز داغ است و دود از آن در می‌آید، مشخص است که ضارب چه کسی است. اما ترامپ این کلمه را Smocking تایپ کرده بود. طبعا خیلی‌ها این اشتباه ترامپ را مسخره کردند. اما نتیجه این بود که همه با این کلمه آشنا شدند و خود رسانه‌های چپ این مفهوم را در ذهن مخاطبان خود جا انداختند. معنی Smocking پارتی‌های شهوانی است که در آن هر فسق و فجوری انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان بجای پوشیدن لباس، با نقاشی چیزی شبیه لباس را روی بدن خود نقش میکنند. طبعا انواع و اقسام کودک‌آزاری و اعمالی در این پارتی‌ها انجام می‌شود که بعضا جرم محسوب می‌شود و انتشار آن‌ها قطعاً زندان و یا اعدام را به همراه دارد. اخیراً عکس‌هایی از شرکت کردن بعضی از چهره‌های سرشناس جناح چپ، مانند John Podesta ، رئیس کارکنان کاخ سفید زمان بیل کلینتون و رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری، در چنین مراسمی منتشر شده است. انتشار محدود این عکس‌ها در حال حاضر، فقط برای ایجاد ترس و به هم ریختن تمرکز گلوبالیست‌ها است؛ اما خبر از این دارد که در آینده نزدیک، تعداد زیادی از این افراد بخاطر همین جرائم محاکمه خواهند شد.