باسمه تعالی

یکی از خبرهای دیروز این بود که هنرپیشه‌ای به نام Vanessa Marquez توسط پلیس در خانه خود کشته شده است. اخیراً این خانم در توئیتر مطالبی را درباره همجنس‌باز بودن George Clooney هنرپیشه معروف هالیوود، و سرسپردگی این فرد به کلیسای ساینتولوژی، منتشر کرده بود. ایشان چنین افشا کرده بود که کلیسای ساینتولوژی اعضای خود، مانند جرج کلونی، را به همجنس بازی ترغیب کرده و آن‌ها را از داشتن یک زندگی خانوادگی سالم باز می‌دارد.

تعداد زیادی از هنرپیشه‌های مطرح هالیوود و سیاستمداران مهم، سرسپرده این کلیسا هستند. آن‌ها در کشورهای زیادی شعبه دارند، و فعالیت‌های اقتصادی و جاسوسی گسترده‌ای را مدیریت میکنند. معروف است که کلیسای ساینتولوژی یک شاخه نظامی دارد که مخالفان خود، و یا کسانی که اسرار آن‌ها را فاش کنند و یا از گروه جدا شوند، را می‌کشد. قبلاً هم اخبار متعددی از قتل‌های این گروه، در این چند دهه‌ای که از عمر این کلیسا میگذرد، منتشر شده بود. یک نمونه از این افراد Eric Bolling مجری شبکه فاکس نیوز بود که ظاهراً به شوخی درباره همجنس‌بازی جرج کلونی حرف زده بود. بعد از آن با او کاری میکنند که شغل خود را از دست بدهد و خودکشی تنها فرزندش را نیز صحنه‌سازی میکنند. واقعیت این است که همجنس‌بازی از نظر عموم مردم هنوز ناپسند محسوب می‌شود و افشای چنین مطالبی درباره هنرپیشه‌های معروف، به کاهش در‌آمد فیلمهای آنها، و درنهایت به کاهش درآمد میلیاردی این کلیسا منتهی میشود؛ چیزی که کلیسا اجازه آن را نمیدهد.

اما صحنه‌آرایی این قتل اخیر به نحوی بود که درسی به همه داده، تا جرأت افشای اسرار این کلیسا را دیگر نداشته باشند: پلیس وارد خانه این خانم ۴۹ ساله می‌شود و بعد از مدتی که آنجا حضور داشتند، به بهانه اینکه این خانم یک تفنگ اسباب‌بازی را به طرف آن‌ها نشانه گرفته، بارانی از گلوله به او شلیک میکنند.

سال گذشته سازمان‌های اطلاعاتی روسیه دریافته بودند که تعداد زیادی از اتباع با در‌آمد پایین یا متوسط روسی سفرهای زیادی به لس‌آنجلس دارند. هزینه سفر این افراد را کلیسای مذکور میدهد تا در جلسات شستشوی مغز آن‌ها به نام State of Clear شرکت کنند. به همین دلیل فعالیت‌های این کلیسا در سن‌پترزبورگ را زیر نظر گرفتند و موفق شدند شبکه جاسوسی تحت مدیریت آن‌ها را کشف کنند. این موضوع در نهایت به تصرف این کلیسا در سن‌پترزبورگ در تاریخ ۶ ژوئن سال گذشته میلادی منجر شد.

چرا باید به چنین فرقه‌های انحرافی حساسیت نشان داد؟

هنرپیشه‌های مطرح هالیوود، مثل جرج کلونی و انجلینا جولی، در‌واقع یکی ابزارهای مهم پیشبرد برنامه‌های سازمان‌های اطلاعاتی غربی در کشورهای دیگر هستند. جرج کلونی و NGO های تحت مدیریت او، نقش مهمی در برنامه تجزیه سودان جنوبی داشتند. [2] هرجایی که فتنه‌ای در جهان اسلام ظهور میکند، یکی از اولین کسانی که آنجا حضور می‌یابد، انجلینا جولی است.

بعضی از فرقه‌های انحرافی ایرانی معاصر، مانند عرفان حلقه، در‌واقع همان مفاهیم مطرح شده در آموزه‌های کلیسای ساینتولوژی را، با کمی لعاب و رنگی که به مذاق ایرانی‌ها آشنا باشد، ارائه میکنند.

بحران فرقه‌های انحرافی خیلی عمیق‌ است

در کل ما وضع خوبی از نظر مقابله یا دفاع در برابر حرفهای انحرافی نداریم. این مطلب را بسیار شاهد بوده‌ام که یک نفر معمم با لباس روحانی، که در محضر بعض علمای صاحب نام قم تحصیل کرده ، می‌آید و مطالبی میگوید که در هیچ کجای قرآن و سنت آن را پیدا نمیکنیم. اگر هم سئوال و یا اعتراض کنید تجهیل، پیچیده‌سازی، نسبت نفهمی دادن و غیر متخصص بودن به دیگران، جوابی است که میتوانید انتظار داشته باشید.

فرقه‌هایی مثل کلیسای ساینتولوژي در‌واقع به نوعی از وحدت وجود معتقدند که روح انسان، پس از رها کردن خود از تعلقات مادی، به تجرد رسیده، توان تاثیرگذاری بر بدن را دارا می‌شود و به تناسب قدرت یافتن روح میتواند بر بقیه عالم ماده تأثیر بگذارد. آنها هم به نوبه خود کلاس‌های معرفت نفسی دارند تا با گذراندن آن، افراد بتوانند به قدرتهای ماورایی برسند. البته کلیسا هزینه‌های بالایی را برای گذراندن آن دوره‌ها طلب میکند. چنین ایده‌هایی، هرچند ظاهری فریبا دارد، هیچ ربطی به اسلام و قرآن ندارد. اگر چنین ایده‌هایی را درست ریشه‌یابی کنیم، به تعلیمات فلاسفه وحدت وجودی خودمان میرسیم. بعضی از این افراد با لباس رسول الله، در مسجد بر بالای منبر ایشان، حرفهای خودشان را میزنند و مخاطب ساده‌دل تصور میکند که این حرفهای دین است.

[1] Former ‘ER’ Actress Vanessa Marquez Shot Dead By Police https://thehollywoodunlocked.com/former-er-actress-vanessa-marquez-shot-dead-by-police/

[2] Southern Sudan set to become world's newest country as George Clooney flies in to encourage population to vote in referendum http://www.dailymail.co.uk/news/article-1345514/