باسمه تعالی

آریل شارون نخست وزیر سابق اسرائیل را همه می شناسند. او همان کسی است که در سال 1982 در جریان حمله به لبنان، وزیر جنگ اسرائیل بود و نیروهای تحت امرش اردوگاههای صبرا و شتیلا را در لبنان محاصره کرده بودند و به فالانژیست ها اجازه دادند وارد کمپ شوند و قتل عام کنند. بنابراین او در این جنایت مسئولیت مستقیم داشت. اما این کار آخرین گناه او نبود و در سال 2002 دستور ساخت دیوار حائل بین اسرائیل و شهرکهای فلسطینی را داد. چهار سال بعد در اثر سکته به کما رفت و از آن زمان تا اکنون در همین حالت باقی مانده است. در این روزها وضعیت جسمانی او بدتر شده است و پزشکان دیگر امیدی به حفظ او ندارند. با اینکه شارون 8 سال است در صحنه سیاسی نیست، میدانید چرا خبر وضعیت جسمانی او را همه دنبال میکنند؟

یکی از سرشناس ترین خاخام های تاریخ یهود به نام Yitzhak Kaduri که در سال 2006 در سن 108 سالگی فوت کرد، قبل از مرگ خود دستنوشته ای را به پیروان خود میدهد که در آن نام مسیح موعود یهود را مینویسد و به آنها میگوید که مسیح به زودی ظهور خواهد کرد و نشانه آن مرگ آریل شارون است. ویدئو کلیپ زیر در این باره بیشتر توضیح داده است:

[youtube eATJ4PRXEJk 480 360]

-

اما چرا باید مرگ آریل شارون نشانه بازگشت مسیح باشد؟

بسیارند یهودیانی که رژیم اسرائیل و اعمال آنرا خلاف دستورات صریح کتب آسمانی و انبیا خود میدانند. مثلا در (Shir Ha-Shirim 2:7,3:5, 8:4) آمده که:

“من شما را قسم داده ام، ای فرزندان اورشلیم، که جنگ براه نیاندازید تا وقتی که من فرموده ام”

فرمان فتح سرزمین موعود فقط در دوره موسی ، یوشع و داوود و فقط در زمانهایی که از آن سرزمین تبعید نشده بودند معتبر است، و پس از آن تا زمان برگشت منجی آخرالزمان اجازه برگشت وفتح سرزمین موعود داده نشده است و یهود حق ندارند که با قومی بر سر آن بجنگند.

در تلمود (ketubot – 111a) بنا برنقل خاخام Zeira از قوم یهود سه قسم گرفته شده است که یکی از آنها اینست که “Do not ascend in a wall”  که بدینصورت هم نقل شده که “Do not ascend like a wall” . که بصورتهای مختلف تفسیر شده است . بعضی گفته اند یعنی بصورت گروهی به سرزمین موعود برنگردید، دیگری گفته است که یعنی دیوارهای بلند در سرزمین موعود برپا نکنید و همچنین تفسیر شده است که برای برگشت به سرزمین موعود با قومی جنگ نکنید. بهر حال برای یهودی ها واضح است که ساخت دیوار حائل و محروم کردن فلسطینی ها از دسترسی به امکانات زندگی و کار، گناه بزرگی است و خیلی واضح در کتاب حزقیال وعده داده شده که این کار موجب نزول عذاب است و وعده داده شده که دیوارهایی که دور خود کشیده اند، آنها را محفظت نخواهد کرد و خراب خواهد شد.

حزقیال 13.11: به آنها بگو دیوارشان خراب خواهد شد. بارانی سیل آسا خواهم بارانید، تگرگی سخت خواهم آورد و طوفانی شدید خواهم فرستاد تا آنرا خراب کند.

آریل شارون به عنوان کسی که فرمان ساخت این دیوارها را داده، مستوجب عذابی مضاعف است و ظاهرا مرگ او نشانه خراب شدن این دیوارها و نزول عذاب برای اسرائیل است. با اینکه چنین وانمود میکنند که شارون زندگی نباتی دارد، نقل شده است که مغز او فعال است و زندگی دردناکی را تجربه میکند.

نکته ای که باعث تنبه میشود خود نام آریل است.

آریل (Ariel) علاوه بر اینکه نام یک فرشته است، از قدیم به عنوان نام اورشلیم شناخته میشد. البته در دوران معاصر شهرکی را در اسرائیل در نزدیکی مرز اردن به این نام ساخته اند. در کتاب اشعیا بند 29 مطابق متنی که در این منبع است، چنین آمده:

وای بر تو آریل، ای شهر داود

هر سال قربانی های زیادتری به خدا تقدیم میکنی

ولی خدا آریل را سخت مجازات خواهد کرد و سوگواری و زاری نصیبش خواهد شد

و وضعیت آن مانند آریل خواهد شد.

در ترجمه فارسی این جمله آخر چنین ترجمه شده که وضعیتش مانند قربانگاهی پوشیده از خون خواهد شد.

هر چند نمیشود این جملات را به وضعیت آریل شارون ربط داد، ولی همین مطلب کافی است که باعث تنبه بشود. آریل شارون برای خیلی ها در واقع سمبل عذابی است که اسرائیلی ها در اثر نافرمانی، انتظار آنرا میکشند. مرگ او هم خبر از نزدیکی خود عذاب دارد.