باسمه تعالی

اگر کارهای اطلاعاتی و جاسوسی علاقه دارید و مایل هستید که بدانید در دنیای اطلاعاتی‌ها چه خبر است، توصیه میکنم که این مقاله را با دقت بخوانید و درباره موضوع Q-Clock تحقیق بیشتری داشته باشید.[1]

در حال حاضر روش‌های زیادی برای رمزنگاری ارتباطات وجود دارد که رمزگشایی آن برای افراد عادی، و با امکانات معمولی، عملی نیست. اما سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی با استفاده از سوپرکامپیوترها و سخت‌افزارهای طراحی شده برای همین منظور،‌ میتوانند بعضی از اطلاعات رمزنگاری شده را رمزگشایی کنند. البته این کار هزینه بالایی دارد و ممکن است وقت زیادی از تجهیزات آن‌ها را بگیرد. بنابراین برای مطالب کم‌ارزش ممکن است این سازمان‌های اطلاعاتی وقت خود را تلف نکنند. اما وقتی پای اطلاعاتی در میان است که برای چنین سازمان‌هایی مهم باشد، به هیچ‌کدام از روش‌های رمزنگاری نمیشود اعتماد کرد.

به همین دلیل وابستگان به جناح چپ دیگر از تلفن و اینترنت برای ارتباط با یکدیگر استفاده نمیکنند. مثلاً جرج بوش پسر در مراسم ختم پدرش به میشل اوباما یک فلش درایو داد تا به این طریق مطالبی را بین خود مبادله کنند.

تیم نظامی QAnon برای ارتباط بین اعضای اتحادیه ملی‌گرایان، با اطلاع از اینکه رقیب Deep State آن‌ها توان کشف رمزها را دارد، باید یک سیستم ارتباطی ابداع میکردند که هم‌زمان ۳ کارآیی داشته باشد: اولاً باید ارتباط بین مامورین نظامی و اطلاعاتی را ممکن سازد، دوماً باید ابزار جنگ روانی برای رقیب باشد و از طریق آن بتوان رقیب را به هراس و یا اشتباه انداخت؛ و سوماً باید برای افراد غیر سازمانی ملی‌گرا نقش تشویقی و تقویت روحیه داشته باشد، تا آن‌ها را در میدان نگه‌دارند تا در زمان لازم از نیروهای مردمی کمک بگیرند. ابزاری که تیم Q برای رسیدن به این اهداف ابداع کرد، چیزی بود که به آن ساعت و یا Q-Clock میگویند.

در بین بدنه مردمی ملی‌گرایان، بسیاری از افراد هستند که خود را جزء Q-Army میدانند و وقت زیادی برای رمزگشایی پیام‌های Q و کشف زمان حرکت بعدی این تیم، صرف میکنند و یافته‌های خود را با همدیگر به اشتراک میگذارند. ظاهر پیامهای Q، که از طریق 8chan پخش میشود، خیلی ساده است، اما برای رمزگشایی منظور و مفهوم اصلی پیام، باید همه اجزاء آن را در نظر داشت. مثلاً ساعت و دقیقه و روز انتشار پیام، ممکن است به زمان خاصی در Q-Clock اشاره کند و خبر از ساعت صفر یک برنامه در آینده بدهد؛ و یا ارتباط یک رخداد خاص در گذشته را با حوادث دیگر روشن کند. طرفداران Q به چنین مواردی که ارتباط حوادث گذشته را روشن میکند، Qproof میگویند. معمولاً کشف زمان تعیین شده برای هر برنامه در آینده برای افراد عادی آسان نیست، و فقط بعضی از ارتباطهای زمانی اتفاقات رخ داده را پیدا میکنند.

در پست 370 در پاسخ یکنفر دیگر که درباره تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۷ سئوال کرده بود، Q این تاریخ را شروع ساعت معرفی کرد.[2] همین مطلب باعث شد که اعضای مردمی Q-Army مدلهای مختلف ساعت را معرفی کنند. در پستهای بعدی Q با زبان رمز به آن‌ها در تکمیل این ساعت کمک کرد. اگر در پستهای Q به دنبال کلمه clock بگردید، این کلمه را زیاد پیدا میکنید. مثلاً Q با گذاشتن یک قلم در یک زاویه خاص و اشاره به تاریخ و ساعت ارسال پست، به یک نقطه خاص در ساعت مذکور اشاره کرده، طرفداران او متوجه شدند که فهم درستی از این ساعت پیدا کرده‌اند. این ساعت به این صورت است که در دقیقه صفر تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۷ را قرار داده‌اند و روزهای آتی هرکدام یک دقیقه جلوتر در این ساعت قرار دارند. بنابراین هر ۶۰ روز این ساعت یک دور میزند و بصورت مارپیچ جلو میرود.

روز ۶ ژانویه ۲۰۱۸ روی این ساعت منطبق با دقیقه ۳۰ است؛ و Q در پست ۴۸۱ در این روز عکس یک قلم را گذاشته که دقیقاً زاویه عقربه ساعت روی ۳۰  دقیقه را نشان میدهد. به این ترتیب او به بقیه فهماند که مفهوم ساعت مورد نظرش را درست فهمیده‌اند. در پست ۶۸۶ در روز ۷ فوریه عبارت 2 minutes_g را نوشته، که به انطباق این روز با دقیقه ۲ در ساعت مذکور اشاره میکند. در پست 1185 در تاریخ ۱۹ آوریل، Q عبارت 13min mark را نوشته که اگر به ساعت فوق دقت کنید، خواهید یافت که منطبق بر دقیقه ۱۳ است. به این ترتیب اعضای Q-Army که عضو رسمی سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی نیستند و خود را به عنوان بدنه مردمی این جریان میدانند، مطمئن شدند که ساعتی که مورد نظر Q است، همان چیزی است که آن‌ها درک کرده‌اند.

برای پیدا کردن بعضی تاریخ‌ها و اعداد در این ساعت، باید نقطه مقابل هر تاریخ را نیز در نظر داشت. مثلاً همه روزهایی که مقابل دقیقه ۲۵ هستند، میتوانند ربطی به تاریخ‌های مقابل دقیقه ۵۵ هم داشته باشند. اگر به فرض یک خط بین دقیقه ۲۵ و ۵۵ رسم کنیم، ممکن است تاریخهایی که بطور قرینه نسبت به این خط هستند، با هم ربط داشته باشند. مثلاً پستی که در تاریخی که مقابل دقیقه ۳۰ است، ممکن است اشاره به تاریخی مقابل عدد ۲۰ داشته باشد و یا برعکس.

بعضی وقتها Q لینک یک مقاله را آورده که اطلاعاتی در آن است که اگر در کنار پست‌های قبلی بگذارید، مفهوم بعضی پستها را روشن میکند و اشاره به تاریخ مشخصی دارد. بنابراین توجه به همه اجزاء مقالات اشاره شده برای درک معنی رمزها لازم است.

تیم QAnon در همه سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی عضو دارند و احتمال دارد از طریق این ساعت با هم تبادل اطلاعات کنند و یا ارتباط خود را نشان دهند. مثلاً وزارت دفاع آمریکا در یکی از توئیت‌های خود این جمله را آورده: the clock is ticking . ساعت و تاریخ ارسال توئیت ساعت 12:01 روز ۳ دسامبر بود. وقتی به ساعت Q نگاه کنیم، خواهیم یافت که این روز روی این ساعت مطابق با دقیقه 1 است.

شاید اکثر مطالبی که بیان شد، فقط برای سرگرم کردن بدنه مردمی Q-Army باشد و استفاده مشخصی نشود از آن کرد. اما تیم QAnon بسیاری از برنامه‌ریزی‌های واقعی خود را براساس همین مطالبی که در پیامها و ساعت Q منتشر میشود، تنظیم میکنند.

به عنوان نمونه چند روز پیش در روز ۷ دسامبر، هواپیمای Air Force One در بین سفر کد CallSign خود را از AF-1 به Q0 تغییر داد و تا آخر مسیر این کد را نگه داشت. فردای آن روز نیز مانور هوایی انتقال نیرو انجام شد، که در مقاله‌ای درباره آن توضیحاتی داده بودم.[3] دو روز پس از آن هم هواپیمای مخصوص حمل زندانی‌های رده بالا مانور فرار از رادار و انتقال زندانی‌ها در شرایط جنگی را برگزار کرد. همین مطلب نشان از این داشت که ملی‌گرایان برای دستگیری افراد رده بالای گلوبالیست آماده می‌شوند و ۳ زندان را برای نگهداری این افراد آماده کرده‌اند. نکته جالب توجه این عملیات این بود که نشان داد تاریخ ۷ دسامبر که سال گذشته Q به آن اشاره کرده بود، در‌واقع تاریخ شروع عملیات در یک سال بعد بود. تغییر کد CallSign هواپیمای ترامپ به Q0 به معنی اعلام روز صفر و ساعت شروع عملیات بود.

اگر مایل به مطالعه بیشتر در این زمینه باشید، آنقدر مطلب پیدا خواهید کرد که برای هفته‌ها شما را سرگرم کند. اما نکته‌ای که توجه مرا جلب کرد نبوغ و هوشمندی تیم QAnon است که توانسته از طریق یک رسانه عمومی، یک سیستم نظامی و اطلاعاتی را مدیریت کند، که همزمان در ۳ زمینه هماهنگی اطلاعاتی و جنگ روانی و تبلیغات عمومی، بتواند دست برتر داشته باشد.

[1] http://www.q-clock.com/

[2] qanon.pub

[3] آمریکا برای حکومت نظامی آماده می‌شود https://shakeri.net/4017