باسمه تعالی

اگر کسی به بحث‌های انجام شده در شبکه‌های خبری آمریکایی از جناح‌های متضاد گوش کرده باشد، متوجه بالا گرفتن اختلافات و تعمیق شکاف‌های موجود در جامعه آمریکا میشود. به عنوان نمونه اخیرا کتابی منتشر شده با عنوان «کودتا علیه پرزیدنت ترامپ» و یا «Coup d'état against President Donald Trump» و در آن تلاش‌های Deep State و جناح کلینتون برای سرنگون کردن ترامپ را تشریح کرده است. عکس بالای این مقاله جلد این کتاب را نشان میدهد.

چندی پیش ریچارد هاس، Richard Haass رئیس انجمن Council of Foreign Relations، در مصاحبه با برنامه Morning Joe از شبکه MSNBC چنین بیان کرد که Deep State نه تنها وجود دارد، بلکه چیز خوبی است و آمریکا به آن نیاز دارد. CFR و رئیس آن هاس بطور سنتی موضعی فراجناحی داشتند، تا بتوانند تأثیرگذاری خود بر سیاست خارجی آمریکا را حفظ کنند. اما به تدریج هاس نشان میدهد که سرسپرده همان شبکه شیطانی کلینتون است. در چند پست قبل نگرانی این فرد درباره شکست لیبرالیسم و مبانی تفکر همین شبکه شیطانی مطالبی آورده بودم.

جواد ظریف، وزیر خارجه دولت ایران، هربار که به سازمان ملل سفر کند، در جلسات CFR شرکت میکند. ایشان در سفر اخیر خود نیز، در روز ۲۳ آوریل، در نشستی در آن انجمن حضور داشت. حضور در این جمع، که یک انجمن غیر دولتی است، بدون پیام نیست و نشان از علقه و تمایل به جناح کلینتون دارد. کلاً رسانه‌های وابسته به دولت اخبار مربوط به کلینتون را روتوش میکنند و تصویری بسیار بهتر از آنچه که واقعیت دارد، از او نشان میدهند. نمونه‌ای از آن را درمقاله ای تحت عنوان «هیلاری کلینتون در رسانه‌های ایرانی» آورده بودم.

از طرف دیگر یکی از مقامات سابق FBI به نام James Kallstrom در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز چنین گفت که بخشی از FBI که با Deep State همکاری دارند، در‌واقع ستون پنجمی هستند که تمام همت خود را بر سرنگون کردن ترامپ گذاشته اند. او به صراحت راه پایان گرفتن این بحران را تیرباران هیلاری کلینتون به اتهام خیانت معرفی کرد.

خبرهای بسیار دیگری، از آماده شدن هر دو جناح برای ترور رهبران جناح مخالف، بگوش میرسد که حجم زیادی دارد و نقل آن‌ها فرصت بیشتری را میطلبد.