باسمه تعالی

بعضی سایتهای غربی، به نقل از روزنامه کویتی الجریده نوشتند که دیروز پنج‌شنبه، دو هواپیمای جنگنده F-35، پس از عبور از سوریه و عراق، وارد فضای ایران شدند و حتی چند سایت هسته‌ای را در بندرعباس، شیراز، و اصفهان هدف قرار دادند. این خبر را سایت جروسالم پست نیز منعکس کرد.

صرفنظر از اینکه اصل خبر درست باشد و یا نباشد، پخش چنین اخباری، حتی اگر فقط یک شایعه باشد، عواقب ناگواری را به همراه دارد. شاید قصد اسرائیل فقط یک عملیات روانی برای تست رفتار ایران باشد؛ ولی همین تست ممکن است به جنگ تمام‌عیار منجر شود.

از طرف دیگر اسرائیلی‌ها قصد دارند چنین نشان دهند که با داشتن هواپیماهای F-35 میتوانند بدون اینکه هیچ راداری، حتی رادارهای S-400 روسی در سوریه، آن‌ها را ببیند، به هرکجا بخواهند بروند و هرچه را که بخواهند بمباران کنند. اما واقعیت چنین نیست. سایت Southfront در ۱۷ اکتبر سال گذشته خبری را منتشر کرد که حاکی از این بود که یکی از هواپیماهای F-35 اسرائیلی روی سوریه توسط موشکهای S-200 سرنگون شده است. بعد از آن هم اسرائیل برای مدتی این هواپیماها را خوابانده بود تا کسی متوجه کم شدن یکی از آن‌ها نشود.

بهرحال این خبر به این معنی است که احتمال بالا گرفتن درگیری بین ایران و اسرائیل در همین چند روز آینده را باید در نظر گرفت.