باسمه تعالی

سقوط بازار سهام آمریکا در روز جمعه و متعاقب آن در روز دوشنبه، در همه خبرگزاری‌ها منعکس شد. اما کمتر کسی به علت اصلی آن، که تشدید اختلافات داخلی است، پرداخت. روز جمعه شاخص صنعتی داو جونز کاهش 677.84 واحدی را تجربه کرد و عصر دوشنبه با کاهش تاریخی 1175.21 واحدی به 24,345.75 واحد رسید. بقیه شاخص‌ها نیز با کاهش شدید روبرو شدند. بعضی تحلیل‌گران این اتفاق را خیلی عادی تلقی کرده و فقط یک تصحیح در ارزیابی ارزش سهام میدانند. بعضی هم آن را ناشی از تغییر رئیس بانک فدرال رزرو دانستند، که افزایش بهره وام‌های بانکی را در برنامه خود دارد. اما همان‌طور که در مقاله قبلی بیان کردم، اختلافات جناح‌های سیاسی در آمریکا در حال شدت گرفتن است و سرمایه‌گذاران نگران آینده هستند و از سقوط آمریکا به ورطه جنگ داخلی می‌ترسند. به همین دلیل فروش یکباره سهام، و متعاقب آن کاهش ارزش آنها، را شاهد بودیم. احتمال دیگر این است که عوامل جناح چپ، به منظور ایجاد اغتشاش و به آشوب کشیدن جامعه، در این کار دست داشته باشند.

بانک فدرال رزرو، برخلاف تصور عموم که فکر میکنند رئیس آن را رئیس‌جمهور آمریکا تعیین میکند، یک بانک کاملا خصوصی با سهامداران غیرآمریکایی است. دلار متعلق به این بانک است و دولت فقط آن را از این بانک قرض میگیرد. با ایجاد هر دلار جدید دارایی این بانک بیشتر شده، به قرض‌های مردم آمریکا اضافه میشود. سیاست‌های این بانک و رئیس آن توسط بانکداران سوئیسی تعیین میشود. افزایش بهره‌های بانکی در حال حاضر به سقوط دلار منجر میشود و چیزی نیست که دولت آمریکا خواهان آن باشد. اما ظاهرا باید منتظر این اتفاق در سال جاری باشیم.

روز یکشنبه یک قطار مسافربری با یک قطار باری در کارولینای جنوبی تصادف کرد. شواهدی وجود دارد که حاکی از این است که این حادثه یک خرابکاری بوده و این احتمال وجود دارد که عوامل جناح چپ بخواهند به ترامپ بفهمانند که حذف آنها هزینه بالایی برای او خواهد داشت. حدود ۳ هفته پیش در مقاله دیگری گفته بودم که شاخه‌ای از سیا، وابسته به جناح چپ، تعدادی موشک ضدهوایی استینگر را به معارضین سوری داده و از آن محموله حدود ۳۰ عدد را به خاک آمریکا برگردانده است. هدف قرار دادن هواپیمای روسی سوخوی ۲۵ در هفته گذشته، صحت این خبر را ثابت کرد. حالا احتمال زیادی وجود دارد که عوامل جناح چپ، یا بقول معروف Deep State، بخواهند برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی آمریکا چند هواپیمای مسافری را در داخل آمریکا هدف قرار دهند و با این کار ترامپ را در تامین امنیت مردم ناتوان جلوه دهند.

داستان مدارک افشاشده اخیر بر علیه دپارتمان قضایی و FBI، که روز جمعه توسط کمیته امنیت کنگره آمریکا در معرض دید مردم قرار داده شد، دست داشتن این ادارات دولتی در جاسوسی از جمهوری‌خواهان و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات به نفع کلینتون، در زمان اوباما، را ثابت میکرد. این افشاگری ‌ها که با نام FISA (فایزا) و یا The Memo معروف شده، حداقل ۹ قسمت دارد و آنچه روز جمعه افشا شده، فقط قسمت اول آن است. بقیه قسمتها به تدریج و حساب شده پخش خواهند شد. بخش بعدی درباره نقش وزارت خارجه دوران اوباما در این جریان است. قسمت پنجم مربوط به نقش خود اوباما و گزارش‌های روزانه کاخ سفید به کلینتون درباره شنودهای اطلاعاتی از ستاد ترامپ است. اگر این قسمت هم در معرض مردم قرار گیرد، محاکمه و دستگیری اوباما و مقامات کاخ سفید دوران او، حتمی خواهد بود. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد که برنامه ترامپ برای به سرانجام رساندن این پروژه جدی است. هفته گذشته در خبرها آمده بود که ترامپ دستور بازنگاه داشتن زندان گوانتانامو را داد. اما کسی توضیح نداد که تعداد متهمین به فعالیت‌های تروریستی دیگر رقمی نیست که نیاز به این زندان باشد. واقعیت این است که باز نگاه داشتن این زندان و تجهیز آن و ارسال نیروهای حفاظت بیشتر، برای آماده کردن زندان به منظور نگهداری افراد سیاسی و سرشناس آمریکایی است که قرار است دستگیر شوند. نگهداری هزاران مقام نظامی و امنیتی و سیاسی، از جمله خود اوباما و هیلاری کلینتون، در زندان های عادی سخت است. بنابراین این زندان را، که در خارج از سرزمین اصلی و در کوبا قرار دارد، آماده میکنند تا پذیرای این افراد باشد. نشانه دیگر استعفای Trey Gowdy از کنگره و بازگشت او به دپارتمان قضایی است. او که بازجویی معتبر و توانا است، قرار است بازجویی از سیاسیون تراز اول و مقامات نظامی و امنیتی را به عهده گیرد.

نکته دیگری که در روزهای اخیر شنیده شد و جالب توجه بود، افشای نقش بیل کلینتون در شکست هیلاری در انتخابات بود. بیل کلینتون که دریافته بود هیلاری پس از برنده شدن انتخابات، دیگر به او نیاز ندارد و او را سربه‌نیست میکند، در خفا ترامپ را تشویق به کاندیداتوری کرده، او را در این راه کمک میکند. آنها با شناخت کافی از تمام رازو رمزهای Deep State، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، را مامور میکنند تا شبکه مخفی معادل را تشکیل دهد و برنامه حذف فیزیکی عوامل جناح چپ را پیش ببرد. به علاوه بیل کلینتون نگران این بود که در صورت برنده شدن هیلاری، جمهوری‌خواهان پروند‌ه‌های دوران او و فسادهای بنیاد کلینتون را، برای ضربه زدن به هیلاری، رو کنند. این کار عملا به محاکمه بیل کلینتون منجر میشد. نتیجه توافق او با ترامپ این بود که ترامپ درست پس از برنده شدن در انتخابات اعلام کرد که قصد پیگیری پرونده‌های مربوط به کلینتون را ندارد.