باسمه تعالی

دیروز، یکشنبه ۵ نوامبر، حدود ساعت ۱۱ و نیم، فردی به نام Devin Kelley وارد کلیسایی کوچک در حومه شهر San Antonio در تگزاس میشود و به سوی مردم تیراندازی کرده و حداقل ۲۷ نفر را میکشد و عده‌ای دیگر نیز زخمی میشوند. اولین عکس‌العمل رسانه‌ها این بود که خبر دادند این فرد به تازگی دین خود را تغییر داده و مسلمان شده بود؛ تا به این ترتیب موجی از اسلام‌هراسی راه بیاندازند. اما اخبار بعدی نشان داد که این  اتفاق نشانه‌ای از بروز تفرقه و دودستگی در جامعه آمریکا است و خبرهای زیاد دیگری در راه است.

فرد ضارب یک سرباز سابق ارتش بوده که ۳ سال پیش در دادگاه نظامی محاکمه شده بود و درباره علت آن خبری ندارم. او از نظر فکری یک فرد دهری یا Atheist بود و به هیچ مذهبی اعتقاد نداشت. از نظر سیاسی هم طرفدار گروه چپگرای ضدفاشیست یا Antifa بود. این گروه از قبل اعلام کرده بود که از ۴ نوامبر انقلاب خود را بر علیه نژادپرستی و تبعیض اجتماعی شروع خواهد کرد. یکی از شاهدان عینی در کلیسا نقل کرده که دیوید کلی پرچم این گروه را بر شانه خود داشته و فریاد زده که «این یک انقلاب کمونیستی است». ظاهرا از دید این فرد و همفکرانش تمام مصیبت‌های جامعه آمریکا را سفیدپوست‌های اهل کلیسا ایجاد کرده‌اند. از این فرد نقل شده که هدفش این است که با حمله به کلیساهای محافظه‌کاران، جنگ داخلی راه بیاندازد و آشوب ایجادکند.

اختلافات داخلی در آمریکا در حال شدت گرفتن است

دیوید کلی یک سرباز جوان بود که اطلاعات سیاسی و مذهبی خوبی نداشت. طبعا افراد دیگری در تحریک و برنامه‌ریزی برای چنین عملیاتی نقش داشته‌اند. در حال حاضر اختلافات داخلی در آمریکا در حال شدت گرفتن است و هر دو جناح سعی میکنند مفاسد طرف دیگر را افشاگری کنند. هر روز خبری جدید میرسد که یکی از تیم کلینتون‌ها و یا ترامپ دستگیر شده و اعترافاتی را بر علیه گروه خود کرده، و یا اسنادی بر علیه یکی از این دو گروه ارائه کرده است. هفته گذشته یک نفر از تیم ترامپ، به نام Paul Manafort، اعترافاتی کرده بود و این هفته قرار بود John Podesta و برادرش از تیم کلینتون دستگیر شوند. یکی از مقامات حزب دموکرات، به نام Donna Brazile ، نیز مطالبی را درباره تقلب کلینتون‌ها برای اعلام کاندیداتوری هیلاری از طرف حزب، بیان کرد.

قبلا در مقاله دیگری درباره مفاسد خانواده کلینتون نوشته بودم و ظاهرا میزان مدارکی که بر علیه این خانواده پخش شده، بیشتر است و بزودی محاکمه و یا حذف فیزیکی میشوند. اما چنین اتفاقی بدون پس‌لرزه نخواهد بود و قطعا افراد زیادی از آن گروه هستند که با دامن زدن به اغتشاش، قصد دارند هزینه‌هایی که طرف مقابل باید بپردازد، را زیاد کنند.

اما چرا حمله به کلیسای Baptist؟

باپتیست‌ها، در بین دیگر کلیساهای مسیحی، از نظر اعتقادی به اسلام نزدیک‌تر هستند؛ و مثلا عیسی را پسر خدا نمی‌دانند. این گروه تندترین انتقادات را نسبت به سیاست‌های شیطانی آمریکا و مظاهر گناه، مانند همجنس‌بازی، دارند. بعضی از پیروان این کلیسا، هرجایی که مراسمی برای سربازان کشته شده در جنگ‌های امپریالیستی برگزار میشود، حاضر شده و پلاکاردی با مضمون «این سرباز در جهنم برای همیشه خواهد سوخت» به دست میگیرند. همین تفاوت این کلیسا با دیگر کلیساها باعث شده که حمللات زیادی بر علیه آنها در سالهای اخیر انجام شود. البته جو کلی ضد اسلامی در بین مسیحیان متاثر از صهیونیسم، باعث شده که اهل این کلیسا به اندازه بقیه از مسلمین نفرت داشته باشند.

این نکات را افراد بی‌اطلاعی مانند دیوید کلی نمی‌دانند و همه اهل کلیسا را محافظه‌کار و طرفدار نژادپرستی و سرمایه‌داری فرض میکنند. اما کسانی که چنین افرادی را تحریک میکنند، وقتی بخواهند اغتشاشی به پا کنند، ترجیح میدهند که باپتیست‌ها را قربانی کنند؛ چون هدف راحتی هستند و عواقب آن به اندازه قتل پیروان یک کلیسای صهیونیست نیست.

آنچه آمریکا تجربه میکند، عذاب الهی است

ما معمولا در آیات قرآن چنانکه شایسته است، تدبّر نمی‌کنیم. آیه ۶۵ سوره انعام می‌فرماید:

قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ

بگو: او تواناست که از بالای سرتان یا از زیر پاهایتان عذابی بر شما برانگیزد، یا شما را گروه گروه و حزب حزب به جان هم اندازد، [تا وضعتان به اختلافات سنگین و کینه های سخت بیانجامد،] و مزه تلخ جنگ و خونریزی را به هر گروه شما به وسیله گروه دیگر بچشاند؛ با تأمل بنگر چگونه آیات خود را به صورت های گوناگون بیان می کنیم تا بفهمند.

آنچه در آمریکا در حال رخ دادن است، دقیقا همان چیزی است که این آیه ترسیم کرده است. توفان‌های بزرگ هاروی و ایرما و ماریا و آتش‌سوزی‌های عجیب کالیفرنیا، همه نمونه‌های واضحی از فرود آمدن عذاب از بالای سر هستند. زلزله‌های اخیر در مکزیک و زیاد شدن فعالیت‌های‌آتشفشانی در آن منطقه، نمونه‌ای از عذاب‌های از زیر پا هستند. بدترین نوع عذاب، و آخرین چیزی که یک ملت را پاره‌پاره کرده و چیزی از آن باقی نمی‌گذارد، اختلاف داخلی است. این نوع عذاب نیز در حال فرود آمدن بر آمریکا است.

تفرقه در گروههای سیاسی در آمریکا به جایی رسیده که بعضی افراد، مانند جورج سوروس، حمایت‌های مالی فراوانی از گروه‌های آنارشیست، مانند آنتیفا و یا حرکت‌های نژادپرستی، میکنند تا با دامن زدن به اغتشاشات، بتوانند به اصطلاح آب را گل‌آلود کنند و برنامه‌های خویش را پیش ببرند. همین مطلب نشان‌دهنده این است که مرگ آمریکا، چه به عنوان یک ابرقدرت و چه حتی به عنوان یک ملت، نزدیک است.