باسمه تعالی

یکی از عجیب ترین خبرهای دوران معاصر، که حدود ۴۰ روز پیش رخ داد، مراسم افتتاح تونل Gotthard در سوئیس بود. تصورم این بود که این حادثه به‌قدری مهم است که دیگران درباره آن گزارش و تحلیل ارائه خواهند کرد. لذا در انعکاس این خبر عجله نکردم. اما با کمال تعجب شاهد بودیم که کسی تمایل به بحث درباره چنین خبرهایی ندارد. احتمالاً هر کسی که به ارائه تحلیل و گزارش درباره چنین خبرهایی بپردازد، نمیتواند در چشم مردم خود را به عنوان یک روشن‌فکر دانشگاهی معرفی کند.

عامل دیگر این است که فقط حوادثی توجه ما را جلب میکند که با تصویر ذهنی کلی که از عالم داریم، مطابق باشد. اکثر افراد وقتی به پدیده‌ای برخورد میکنند که با این تصویر کلی تطابق ندارد، به جای اینکه سعی کنند مدل ذهنی خود را ترمیم کنند، فقط با اغماض از کنار آن پدیده عبور میکنند و آنرا فراموش میکنند.

اما توصیه میکنم هر کسی که فکر میکند ما در یک جهان پست مدرن زندگی میکنیم که همه چیز بر اساس عقل و حسابگری و با روشهای علمی انجام می‌شود، حادثه مراسم افتتاح تونل مذکور را به دقت بررسی کند و بعد درباره این تصور ذهنی خود قضاوت کند.

اول با توضیحی درباره تونل Gotthard شروع کنیم

تونل Gotthard در زیر کوه‌های آلپ به طول ۵۷ کیلومتر احداث شده و هدف اصلی آن ساده کردن حمل و نقل بار به سوئیس از طریق کوه‌های آلپ است. عملیات احداث این تونل ۱۷ سال طول کشیده و حدود ۱۱ میلیارد یورو هزینه داشته است. مراسم افتتاح تونل با حضور رهبران اروپایی از جمله آنجلا مرکل و فرانسوا اولاند و نخست وزیر ایتالیا، ماتیو رنزی، برگزار شد. طبیعتاً آنچه در مراسمی در این سطح اجرا میشود، نمیتواند به عنوان یک شوخی بیمزه و یا حرکاتی نمایشی مطرح شود و باید درباره جزئیات آن و پیام هر حرکت، به دقت فکر شده باشد.

این مراسم چه پیامی داشت؟

این مراسم با رژه افرادی شروع می‌شود که لباس کار پوشیده اند تا کارگران دخیل در این پروژه را نمایندگی کنند. اما این افراد مانند بردگانی مسخ شده راه میروند.

gotthard tunnel workers

در بخش دیگری از مراسم که قرار بود برای بزرگداشت کارگرانی که در حین انجام کار جان خود را ازدست داده اند، باشد، آن‌ها را مانند حشراتی بی‌ارزش که در هوا معلق شده‌اند به تصویر کشیده است که در مقابل تصویر موجودی شیطانی به نام Baphomet تکان میخورند.

gotthard-dead-workers

gotthard-dead-workers-2

بعد از رژه کارگران، یک واگن کسانی را به صحنه می‌آورد که مردم عادی را نمایندگی میکنند. این افراد سمبل کسانی هستند که قرار است از این تونل عبور کنند. در این مراسم هر جا که مردم عادی را خواستند نشان دهند، آن‌ها را موجوداتی نیمه عریان نشان داده‌اند که همه ذهن آنها معطوف به شهوات جنسی است، تا نشانی از حقارت و بردگی آن‌ها باشد.

gotthard-people-1

gotthard-people-2

در صحنه بعدی موجودی با بالهای بزرگ بر فراز محل نمایش به پرواز درمی آید که لوسیفر یا همان ابلیس، را نمایندگی میکند و بازیگران در مقابل او به خاک می افتند.

gotthard-lucifer

بعد از آن مردی با لباس و شاخهای بز وارد صحنه می‌شود که همه بازیگران به او تعظیم میکنند. این شخص که Baphomet نام دارد موجودی شیطانی را نمایندگی میکند که ادعای سلطنت بر نوع بشر را دارد.

gotthard-baphomet

مراسم در بیرون سالن و در فضای باز ادامه پیدا میکند و وقتی مرد بزنما میخواهد وارد شود جماعتی از زن و مرد در جلوی او راه می‌روند که همه لباس عروسی پوشیده اند و انگار که این مردبزنما داماد همه آنهاست.

gotthard-baphomet-brides

بعد وقتی که روی پرده بزرگ تصویر چشمی که همه چیز را میبیند، می افتد، همه حضار به این مرد بزنما سجده میکنند.

gotthard-baphomet-eyes

صحنه بعد زنی است که در مقابل او تعظیم کرده میگوید که حالا شما پادشاه این عالم هستید.

gotthard-baphomet-king

گول ژستهای اومانیستی و سکولار و روشنفکرانه رهبران غربی را نباید خورد. همه رهبران رده بالای غربی عضو این فرقه های شیطان پرستی و خرافی هستند. عمق اعمال جادوگرانه و خرافه ای که در چنین مراسمی انجام می‌شود را به سختی می‌شود در مراسم شمن‌های قبایل وحشی آفریقایی یافت.