باسمه تعالی

قبلا در مقاله ای تحت عنوان ماجرای بحران آب در کشاورزی نوشته بودم که ادعای ناسا، سازمان امور فضایی آمریکا، مبنی بر اینکه در 30 سال آینده باید انتظار گرمای شدید و خشکسالی بیسابقه را داشته باشیم، نمیتواند بر اساس یافته های علمی باشد. چنین شایعاتی در راستای برنامه های استعماری آمریکا برای ضربه زدن به کشاورزی خودکفای کشورهای دیگر و محتاج نگه داشتن آنها پخش میشود. اخبار بارندگی های اخیردر خاورمیانه خیلی زود بی اعتبار بودن چنین ادعاهایی را نشان داد.

توفان (cyclone) اخیر که به طرف یمن و عمان حرکت کرد و با نام Chapala نامگذاری شد، در بعضی مناطق ساحلی یمن بارش باران فراوانی را موجب شد. در بعضی مناطق ساحلی یمن متوسط بارش سالانه فقط در حد 5 سانتی متر است. توفان اخیر در طی دو روز باعث شد که بعضی نواحی 10 برابر بارش سالانه خود را فقط در همین مدت دریافت کنند. بارش بارانهای شدید در ایلام و دیگر نواحی ایران هم نشان از این دارد که ادعای خشکسالی 30 ساله حرف پوچی بود.

در دهه های اخیر تمام موسسات علمی غربی این ایده را تبلیغ میکنند که زمین در حال گرم شدن است و آب دریاها در حال بالا آمدن است. حکمت چنین برنامه ای هم این است که بتوانند این ذهنیت را در مردم دنیا ایجاد کنند که دنیا با بحرانی روبرو است که اگر همه امور عالم تحت کنترل یک نظم جهانی درنیاید، امکان ادامه حیات برای بشر وجود ندارد. با این حربه قصد دارند که رفت و آمد در دریاها، و همچنین کشاورزی و صنعت در کشورهای دیگر را به نحوی مدیریت کنند که دنیا همیشه تحت سلطه آنها باقی بماند.

اما یافته های علمی بی اعتباری چنین فرضیه هایی را نشان میدهد. مثلا گزارش اخیر ناسا نشان میدهد که قطر لایه یخ قطب جنوب نه تنها در حال کم شدن نیست، بلکه هنوز در حال زیاد شدن است. محققین ناسا که خود بهتر از دیگران واقف هستند که یافته های علمی آنها در تناقض با فرضیه های رسمی ناسا و دیگر موسسات علمی غربی است، سعی در ماستمالی کردن این تناقض دارند. تهیه کنندگان این گزارش در مصاحبه اعلام کرده اند که این گزارش هنوز ثابت نمیکند که زمین در حال گرم شدن نیست و آب دریاها بالا نخواهد آمد. البته این حرف بیمعنی است، چون این آنها هستند که برای اثبات فرضیه گرم شدن زمین و بالا آمدن آب دریاها، شواهد و دلایلی ارائه کنند. هر فرضیه ای تا زمانی که دلایلی متقن برای آن ارائه نشود، ارزشی بیش از یک خرافه ندارد. تا به اینجا هیچ شاهدی بر اینکه زمین در حال گرم شدن است وجود ندارد. اگر ادعاهایی که 20 سال گذشته درباره بالا آمدن آب اقیانوسها میشد درست بود، تا به حال باید آب اقیانوسها بالاتر آمده بود. اما چنین اتفاقی نیافتاد و به فرض هم که چنین میشد، هیچ شاهدی بر اینکه این روند تا 80 سال دیگر هم ادامه پیدا کند، وجود ندارد. به علاوه هیچ شاهدی بر اینکه بشر تاثیری در این روند داشته باشد و به اصطلاح غربیها این واقعه anthropogenic  باشد، نیست.

حدود یک هفته گذشته نیویورک تایمز گزارشی مبنی بر اینکه گرینلند در حال ذوب شدن است، منتشر کرد. اما آنچه که به عنوان شاهد ادعای خود ارائه کرده بود، تصاویر رودخانه هایی بود که بر روی یخ جریان دارند. چنین رودخانه هایی مانند همه جای دیگر دنیا جریان دارند و همیشه جریان داشته اند، و نشانه اینکه یخ گرینلند بیش از معمول در حال ذوب شدن است، نیست.

چند روز پیش حسن رحیم پور ازغدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران چنین اظهار داشت:

آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر ، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. آنها حتی تا شورای انقلاب نفوذ کرده بودند و از محرمانه ترین اخبار آنها اطلاع داشتند. آنها در دولت و حوزه و مجلس آدم داشتند؛ فکر می‌کنید الان آدم ندارند؟ همین الان در همه نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارند و از هر کسی به نحوی استفاده می‌کنند.

چنین حرفی مورد اعتراض دیگران قرار گرفته بود که این ادعا که کل دستگاه های نظام تحت نفوذ بزرگ ترین دشمن آن است، ناخودآگاه به دشمن خدمت میکند. کاری که معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهوری، در تبلیغ ادعاهای خرافی و بی اساس ناسا درباره گرمای بی امان در 30 سال آینده و کاهش بارندگی و روند رو به فزونی خشک سالی کرد، شاهد خوبی بر این است که خط فکری استعماری غربیها در بالاترین سطوح دولتی در حال دنبال شدن است.