باسمه تعالی

آمار رسمی سقط جنین در آمریکا بین یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار نفر مورد است. سازمانی در آمریکا وجود دارد به نام Planned Parenthood که خدمات مختلفی را در زمینه مشاوره بارداری، آزمایش بیماریهای مقاربتی، و غیره ارائه میدهد. یکی از کارهای این سازمان، سقط جنین های ناخواسته است. آمار سال 2013 این سازمان حاکی از آن است که حدود 327000 سقط جنین توسط کادر این سازمان انجام شده است. چند ماهی است که افشاگری هایی درباره فروش سیستماتیک اعضای جنین های سقط شده توسط این سازمان انجام شده است. فیلم های زیادی پخش شده که مشتری لیست سفارش خود را آورده و درباره قیمت و زمان تحویل بحث میکند. این در حالی است که در آمریکا هرگونه فروش اعضای بدن به هر نحوی غیر قانونی است. اینکه چطور سازمانی که با بودجه و حمایت دولت آمریکا اداره میشود، به راحتی قوانین را نادیده میگیرد، خود جای تعجب است.

آنچه که مسلم است این است که وقتی تقاضا برای کالایی وجود دارد، حتما راههای عرضه آن هم پیدا میشود. درصدی از این حجم بزرگ بازار اعضای جنین های سقط شده، مربوط به مصارف آموزشی و تحقیقاتی است. بخشی از آن برای تهیه کرم های پوست گران قیمت و کرمهای ضد چروک مصرف میشود. شرکت‌های غذایی و تولید کننده نوشیدنی ها مانند پپسی، کرافت و نستله از اعضای بدن جنین‌های سقط شده به عنوان طعم‌دهنده نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند (یا در گذشته میکرده اند!). وقتی درباره شرکتهایی که از اعضای جنین ها در تولید محصولات غذایی استفاده میکنند، جستجو کردم، لیست بلندی از آنها را یافتم که ذکر آن به درازا میکشد. بخشی از این جنین ها هم از رستورانها سر در می آورند. چون در بین بعضی اقوام این باور هست که خوردن جنین باعث تقویت جنسی میشود.

سازمان مذکور فقط یک سوم سقط جنین ها را به عهده دارد و بقیه جنین های سقط شده قاعدتا سر از بازار مصرف در می آورند. چون کنترلی روی آن نیست. در ایران هم به علت ضعف قانونگذاری و هم ضعف نظارت و کنترل، چنین مسائلی قابل پیش بینی است و باید به دست اندرکاران این امر هشدارهای لازم داده شود تا غفلت آنها باعث حاد شدن موضوع نشود.

ویدئو کلیپ زیر به طور مخفی مذاکره فردی که خود را مشتری جا زده با مسئولین این سازمان برای خرید عمده اعضای جنین ها را نشان میدهد.