باسمه تعالی

عید سعید فطر را به خوانندگان محترم این وبلاگ تبریک عرض مینمایم و قبولی طاعات و عبادات همه را از رب جلیل مسئلت مینمایم. مراسم نماز عید سعید فطر تقریبا در همه کشورهای جهان برگزار میشود. برگزاری نمازهای باشکوه و پرتعداد عید در بسیاری از شهرهای عالم را تا چند دهه پیش به سختی میشد تصور کرد. اما به لطف الهی در حال حاضر اقبال مسلمین دنیا به ارزش های اسلامی بیشتر شده است.

با بعضی از فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی دانشگاههای معتبر ایران که برخورد داشته ام، دریافتم که اطلاعات مذهبی و اسلامی آنها حتی از جوانان غربی هم کمتر است. مثلا بعضی از آنها حتی نمیدانستند که فرق گوشت حلال با حرام چیست. این مطلب علاوه بر اینکه نشان دهنده این است که بخشی از خانواده های ایرانی به هیچ یک از آموزه های مذهبی پایبند نیستند، سیستم آموزشی ایران هم یک سیستم کاملا شکست خورده وبی اثری است. هر چند اعتبار بخش عمده ای از جریان بیداری اسلامی نصیب امام خمینی میشود، به سختی میشود سهمی برای مردم عادی ایران تصور کرد.

اما خدا را شکر که مردم ایران الگوی عالمیان نیستند و توجه مردم عالم به اسلام در کل در حال افزایش است. به عنوان نمونه آمار شرکت کنندگان نماز عید فطر سال گذشته در مسکو حدود 160000 نفر بود و شرکت کنندگان امسال هم کمتر از سال قبل نبودند. از جمعیت 20 میلیونی مسکو فقط 31 درصد آن روسی تبار و بقیه از قومیت های دیگر هستند و تعداد مسلمین در آن شهر بالاست.

در ذیل چند عکس از برگزاری نماز عید در شهرهای مختلف دنیا آورده ام:

[inpost_fancy thumb_width="200" thumb_height="200" post_id="1844" thumb_margin_left="0" thumb_margin_bottom="0" thumb_border_radius="2" thumb_shadow="0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)" id="" random="0" group="0" border="" show_in_popup="0" album_cover="" album_cover_width="200" album_cover_height="200" popup_width="800" popup_max_height="600" popup_title="Gallery" type="fancy" sc_id="sc1437159287363"]