باسمه تعالی

روسیه این روزها سرگرم آماده شدن برای رژه سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در 9 می است و تجهیزات نظامی خود را برای تمرین این رژه، چند روزی است که به خیابان می آورد. یکی از تجهیزاتی که اخیرا تبلیغات فراوانی درباره آن شده است، تانک T-14 و یا Armata است که چنین تبلیغ میشود که هیچ یک از کشورهای غربی تانکی که بتواند در برابر آن نبرد کند را در اختیار ندارند.

اما این تانکها ظاهرا هنوز یک طرح مقدماتی است و به تولید نرسیده اند و سیستم تبلیغاتی روسیه برای قوی نشان دادن خود به ساخت مدلهایی که بیشتر به ماکت شبیه هستند، اقدام کرده و آنها را در رژه شرکت داده است. امروز هم یکی از این ماکتهای تانک در خیابان چنان از کار افتاد که دیگر نمیشد آن را از جا تکان داد. شاهدان عینی نقل کرده اند که با وزش باد، میشد نوسان صفحه های موجود در تانک را احساس کرد که گواه بر ماکت بودن آن دارد.

در ذیل عکس هایی از این تانکهای تقلبی آورده ام تا شاهدی بر این باشد که هر آنچه که درباره قدرت نظامی دیگر کشورها میشنویم را نباید به سادگی باور کرد.

 [inpost_fancy thumb_width="100" thumb_height="100" post_id="1638" thumb_margin_left="0" thumb_margin_bottom="0" thumb_border_radius="2" thumb_shadow="0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)" id="" random="0" group="0" border="" show_in_popup="0" album_cover="" album_cover_width="200" album_cover_height="200" popup_width="800" popup_max_height="600" popup_title="Gallery" type="fancy" sc_id="sc1431036742722"]