باسمه تعالی

چندی پیش خبری در یکی از سایتهای اسلامی دیدم که بسیار تاسف بار بود. ظاهرا گوگل در گزارشی، کشورها را بر اساس میزان جستجو درباره پورنوگرافی رتبه بندی کرده و در این گزارش، 6 کشور از 8 کشور اول لیست، از کشورهای اسلامی و خاورمیانه هستند. هر چند به گوگل نمیشود اعتماد کرد و احتمال اینکه گزارش را به نحوی تنظیم کرده باشد که آبروی مسلمین را ببرد، وجود دارد. اما صرفنظر از اینکه رتبه واقعی ایران و دیگر کشورها چقدر است، اصل شیوع علاقه به پورنوگرافی نگران کننده است. در اینجا قصد ندارم به جزئیات این گزارش بپردازم، اما مهمترین نکته آزاردهنده این گزارش، میزان جستجو نیست. بلکه عبارات مورد جستجو نشان از گسترش انحرافات جنسی دارد.

در این گزارش گوگل، رتبه کلی کشورها را ذکر کرده که 10 کشور اول آن به ترتیب چنین است: پاکستان، مصر، ویتنام، ایران، مراکش، هند، عربستان، ترکیه، فیلیپین، و لهستان

هر چند نمیتوان تقصیر مردم را در به چنین دامی افتادن انکار کرد، تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام برای تخریب زیرساختهای فرهنگی و مذهبی مسلمین را نیز نباید از نظر دور داشت. سرمایه گزاری های بالایی در بین جوامع اسلامی شده تا مردم تشویق به چنین انحرافاتی شوند.

در خبر فوق الذکر آمده که بیشترین میزان جستجوی پورنوگرافی در ایران در روز عاشورا انجام شده است که امیدوارم فقط سیاه نمایی گوگل باشد. همچنین آورده بود که 70 درصد ویدیوهایی که بوسیله تلفنها بین جوانان عربستانی دست به دست میشود، محتوای پورنوگرافی دارد.

عباراتی که طالبین پورنوگرافی درباره آن جستجو میکنند، حاکی از این است که اساسا نمیشود اشتیاق به پورنوگرافی را به حس زیبایی شناسی ربط داد و صد درصد نشان از انحراف اخلاقی و حماقت دارد.

در خاتمه امیدوارم این خبرها فقط سیاه نمایی باشند و واقعیت به بدی آنچه که در گزارش آمده نباشد. اما به هر میزانی هم که این گزارش درست باشد، نگران کننده خواهد بود.