باسمه تعالی

چند روز پیش خبری در شبکه الجزیره دیدم و از آن جهت که در شبکه های ایرانی بازتاب آنرا مشاهده نکردم، آنرا در اینجه ذکر خواهم کرد. خبر الجزیره این بود که به نقل از خانم Samantha Power نماینده آمریکا در سازمان ملل چنین آورده بود که از 436 مسجد موجود در جمهوری آفریقای مرکزی حدود 417 عدد آن توسط شبه نظامیان مسیحی تخریب شده است و حدود یک میلیون نفر مسلمان از جمعیت 4.5 میلیون نفری این کشور، مجبور به ترک دیار خود شده اند. آمار رسمی کشته ها در درگیری هایی که از دسامبر 2013 به بعد ادامه داشته، حدود 5000 نفر است.

ایشان که از یکی از آخرین محله های مسلمان باقی مانده در پایتخت به نام Bangui بازدید کرده بود، نقل کرده که زنان مسلمان حتی برای زایمان جرات خروج از محله و رفتن به بیمارستان را ندارند.

در حالی که در دنیا درباره عملیات تروریستی مسلمین و سر بریدن های آنها تبلیغات زیادی میشود، اخبار مربوط به عملیات تروریستی علیه مسلمین چندان بازتابی در رسانه های جهان ندارد. ویدیو کلیپ زیر که مربوط به حدود یک سال پیش است، خیلی سریع از سایت لایولیک که اساسا کارش نشان دادن چنین صحنه هایی است، حذف شد. لذا آنرا در همین سایت گذاشتم تا قابل دیدن باشد. در این ویدیو کلیپ نشان میدهد که تروریست های به اصطلاح مسیحی جمهوری آفریقای مرکزی، چنان مسلمین را تحقیر و ذلیل کرده اند که در جلوی چشم شان، یکی یکی آنها را صدا میزنند و آن فرد خودش می آید و جلوی قصاب دراز میکشد تا سرش را ببرند. یعنی دیگر هیچ امیدی به مقاومت و مبارزه ندارند.