باسمه تعالی

غرب روایت خاص خود را از جهان و بطور اخص از علم، تاریخ و تمدن دارد و اصرار فراوانی در این دارد که روایت خود را برای تحلیل وقایع عالم کافی و روشنگر نشان دهد. طبیعتا غرب برای بسط سلطه فرهنگی و سیاسی خود احتیاج به این دارد که به بقیه عالم بقبولاند که با الگوهای فکری و علمی غربی میتوان درک بهتری از حقایق عالم داشت. بنابراین با تمام وجود از روایت خود از علم و تاریخ دفاع میکند. البته هر از چند گاهی پدیده ای یا شاهدی پیدا میشود که روایت غرب عاجز از تحلیل آن است. لذا اینگونه شواهد که با روایت رسمی غرب همخوانی نداشته باشند، یا سانسور میشوند و یا اگر خبر پخش شد و سانسور آن مقدور نبود، آنرا با حیله های مختلف بی اعتبار و مخدوش جلوه میدهند.

شخصا موارد فراوانی را در سالهای اخیر برخورد کرده ام که محققی در گزارش یافته های خود، چیزی را گزارش کرده که روایت متداول غرب را نقض میکند و این گزارش به از دست دادن شغل محقق و حتی تعطیلی مرکز تحقیقاتی می انجامد.

در خبری که امروز مشاهده کردم، داستان محققی شاغل در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا را آورده بود که در مقاله خود ذکر کرده بود که در آزمایشاتی که بر روی بقایای متعلق به یک دایناسور انجام داده، بافت های نرم پیدا کرده است. ایشان در مقاله خود فقط به این بسنده کرده بود که این مطلب باید بیشتر پیگیری شود، اما از مقاله او میشد نتیجه گرفت که فسیل مذکور که بنا بر باورهای معتقدان به تئوری تکامل باید دهها میلیون سال عمر داشته باشد، متعلق به دوره اخیر است.

از آنجا که بعضی مسیحیان و یهودی ها معتقدند که عمر خلقت بیش از 6 هزار سال نیست، دانشگاه به این بهانه که محقق مذکور دنبال اثبات باور آنها است، ایشان را اخراج کرده است.  روایت رسمی غرب این است که دایناسورها دهها میلیون سال پیش منقرض شده اند و هرگونه شاهدی که این باور را خدشه دار کنند را تحمل نخواهند کرد. البته با کمی تحقیق و یا داشتن حافظه خوب از چند دهه پیش، این را خواهید یافت که اعدادی که به عنوان عمر خلقت و موجودات ارائه شده، چقدر در طول زمان دستخوش تحول شده است.

قبلا در مقاله ای تحت عنوان "درباره ایمو" آورده بودم که شباهت ایمو، که پرنده ای شبیه شترمرغ و ساکن استرالیا است، به فسیل های دایناسورهای قدیمی آن قدر زیاد است که بعضی براین عقیده هستند که ایمو شاهد عدم انقراض نسل دایناسورها است. حتی یکی از انواع دایناسورها را Dromiceiomimus که به معنی شبیه ایمو است، مینامند. اطلاعات زیادی را در این باره از جمله در این لینک میشود پیدا کرد.